Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag tänker mig att det är försent nu.
Eller också kommer det att bli en panikhandling när det redan är försent.
Vet inte hur man ska se på det här längre.
Känns ibland som man offrar riskgrupper med hopp om flockimmunitet. Dvs räknar med en större siffra döda( riskgrupper). Samtidigt låter de folk i stort sett smitta riskgrupper som de påstår sig vilja skydda. Något jävligt underligt i det här.
Eller också tänker de med arslet hela högen.
Tror du på något sätt att politikerna eller någon annan sitter i förarsätet, men av illvilja väljer att köra rätt ned i diket? Det här viruset är en naturkraft, mer eller mindre - det är åtminstone för smittsamt för att stoppa (alla försök har misslyckats). Inför det här viruset är politiker, påvar och monarker alla maktlösa.
Men: Siffror från norra Italien antyder att viruset har strax över 1% dödlighet, med en kraftig lutning mot äldre och sjuka. Vem som helst kan ha den rejäla oturen att dö, dock - jag kan inte garantera att du och jag finns om ett år.
Hursomhelst. Vi får nog acceptera naturens nycker som en del av ödet, göra det bästa av situationen som individer och samhälle, och skatta oss lyckliga att detta inte var ännu värre.
Det finns helt garanterat en morgondag dock - så vi måste också hålla fokus på vad som händer den dagen det här skiten tar slut.