Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarumy
Ser inget om poolen.
Revers på 550000, driver dom med oss.
En Normal skilsmässa skulle aldrig gå till på det viset, hur i all världens namn skulle SD kunna ta över alla lån samt hosta upp 550000!?
Enligt uppgifter löste han aldrig ut hanna utan hennes föräldrar fick köpa nya huset.
Sedan en pool för 50000, bjöd hanna på den eller vadå?
Detta är skumt, alltihopa.
Fick HD verkligen några pengar av SD?
Vad jag minns fick hon bara reversen.
Som du skrev så lånade HD:s föräldrar ut pengar när hon köpte nytt hus.
Hennes plan var att flytta tillbaka till SD och gifta om sig med honom.
Då är det inte helt orimligt att hon köpte en pool.
Men varifrån fick hon pengarna till det?
Var det hennes föräldrar som ställde upp igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillarumy
Så du tror på fullt allvar att Hanna skulle köpt en pool för de 97000 hon fick av SD och ställa på Hans tomt??
Sedan skulle hon struntat i att han inte betalt henne 550000, så hennes föräldrar fick köpa hennes hus?
Och möbler? Nä en pool att ställa på SDs tomt var ju mycket viktigare..
Visst du, det låter lika trovärdigt som deras förhör angående mordet. Alltså inte alls .
Jag börjar ana att pengar, stölder och mätutrustning är viktigare att sex här. Kanske lika viktigt som fusklogga??
Undrar om polisen har kollat upp deras konton för att se om det helt plötsligt har kommit in pengar från okänd avsändare.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Det är inte alltid lämpligt att spekulera i hur folk ska ha skaffat pengar till det ena eller andra. De kan ha ärvt pengar, fått pengar av en närstående, vunnit pengar etc etc.
(Reagerar på det eftersom jag blev misstänkliggjord en gång i tiden för att jag och mitt barn reste en hel del. Överhörde en del fula förslag på varifrån jag hade fått pengar till det. Men de kom från ett arv.)
Men jag förstår vad du menar här.
Vi ska kanske inte tro att vi kan få fram info om deras pengar.
Däremot kan vi hoppas på att polisen har undersökt detta ordentligt.