2020-04-01, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Säkert har någon redan citerat detta, men för säkerhets skull:

(min fetning)

"Nu ska försvaret ställa lite kompletterande frågor till 45-åringen."

"Har du kvar jobbet om du kommer ut?
– Ja det har jag.

Träffar du barnen?
– Ja de kommer så ofta de kan. Vi skriver brev. Jag antar att Åsa behöver tolka våra handstilar.

Hur har du mått under den här tiden?
– Det är förjävligt att sitta anklagad för mord. Det är förjävligt att se stora stora brister. Min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas. Jag önskar man hade kunnat vrida tillbaks tiden och vrida utredningen i öronen. Jag känner ingen ledsamhet längre, bara uppgiven.

Har du längtat efter att förhandlingen ska börja?
– Ja, verkligen.
"

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Ja, den meningen har vi ju hört sedan tidigt i tråden.
Citera
2020-04-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du kan inte förvänta dig att alla skall uppvisa samma känsloregister som er empatiker. Det finns en stor grupp människor som varken är högkänsliga eller psykopater, och enligt P7:an verkar han inte vara särskilt onormal:
"Uttrycker sorg och blir gråtmild över att kvinnan han hade en kärleksrelation med blev brutalt misshandlad till döds. Han uttrycker adekvata känslor med tanke på det inträffade och hans reaktion bedöms normal. Han har framtidsplaner och förnekar förtroendefullt suicidal kommunikation."

Psykopater och andra med låg empati/empatistörningar HÄRMAR vanliga människor, försöker efterlikna dem för att "komma på samma våglängd" som dem. Det är bara ett spel för galleriet, försök förstå detta. Så hans gråtmildhet säger ingenting.

Jämför med Johanna Möllers sk gråtattacker.
Citera
2020-04-01, 15:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror du satte fingret exakt rätt. "Lena ville inte bli formad". Hon hade en styrka. Men han lyckades bryta ner henne. När hon reste sig under våren 2018, så tålde han inte det. När hon skrev: "Du har ingen makt över mig längre" då dödade han henne. INGEN slinker ur hans kontroll om han inte tillåter det.

Tack - insikten blev total där.

Men Pablo, du vet ju att det där är inte sant, så sent som i början av maj så bönade och bad ju BO på sina bara knän att MGM inte skulle dumpa henne, hon var inte fri eller stark på något vis hon var beroende av MGM.

Du vill att verkligheten ska vara på det sätt du beskriver men verkligheten var helt annorlunda.
Citera
2020-04-01, 15:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ser inget om poolen.
Revers på 550000, driver dom med oss.
En Normal skilsmässa skulle aldrig gå till på det viset, hur i all världens namn skulle SD kunna ta över alla lån samt hosta upp 550000!?
Enligt uppgifter löste han aldrig ut hanna utan hennes föräldrar fick köpa nya huset.

Sedan en pool för 50000, bjöd hanna på den eller vadå?

Detta är skumt, alltihopa.
Fick HD verkligen några pengar av SD?
Vad jag minns fick hon bara reversen.
Som du skrev så lånade HD:s föräldrar ut pengar när hon köpte nytt hus.
Hennes plan var att flytta tillbaka till SD och gifta om sig med honom.
Då är det inte helt orimligt att hon köpte en pool.
Men varifrån fick hon pengarna till det?
Var det hennes föräldrar som ställde upp igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Så du tror på fullt allvar att Hanna skulle köpt en pool för de 97000 hon fick av SD och ställa på Hans tomt??

Sedan skulle hon struntat i att han inte betalt henne 550000, så hennes föräldrar fick köpa hennes hus?
Och möbler? Nä en pool att ställa på SDs tomt var ju mycket viktigare..

Visst du, det låter lika trovärdigt som deras förhör angående mordet. Alltså inte alls .

Jag börjar ana att pengar, stölder och mätutrustning är viktigare att sex här. Kanske lika viktigt som fusklogga??
Undrar om polisen har kollat upp deras konton för att se om det helt plötsligt har kommit in pengar från okänd avsändare.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är inte alltid lämpligt att spekulera i hur folk ska ha skaffat pengar till det ena eller andra. De kan ha ärvt pengar, fått pengar av en närstående, vunnit pengar etc etc.

(Reagerar på det eftersom jag blev misstänkliggjord en gång i tiden för att jag och mitt barn reste en hel del. Överhörde en del fula förslag på varifrån jag hade fått pengar till det. Men de kom från ett arv.)

Men jag förstår vad du menar här.
Vi ska kanske inte tro att vi kan få fram info om deras pengar.
Däremot kan vi hoppas på att polisen har undersökt detta ordentligt.
Citera
2020-04-01, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det finns i huvudprotokollet, i tidslinjen. Det skulle sova i vindskydd 12 maj, men SD avblåste det för att han inte tyckte han hade tid till det. Skriver något om att "det är ju bra i och för sig för då får vi tid att förbereda loppisen."

11 maj hittar jag inget om var barnen befinner sig, men det är flera meddelanden från barnen att han ska komma ihåg att mata kaninerna och att maten är förbered. Han skriver också nått att "vinka när ni åker förbi, eller ni kanske åker andra vägen"

Tack!
Jag ska försöka kolla senare.
Jag känner igen även den sista frasen till barnen.

Det intressanta är väl om barnen var hemma 11 maj för att sova natten där. Om SD är ute och jagar farliga män, men lämnar både L*ena kvar ute och barnen ensamma hemma för att själv leka hjälte.
Det verkar ju inte så troligt att man gör.

Jag har som sagt inriktat mig på andra händelser och personer de här dagarna, men det är en viktig detalj det här också.
Citera
2020-04-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
NA:
”Har du upplevt att det som hon visade av meddelandena var av hotfull karaktär?
– Ja.”

Till dom som tycker att LW’s fjantiga hot om att förstöra SD och HD’s förhållande ens går att jämföra med hoten som uppenbarligen fanns gentemot LW. Hon vågade inte ens gå själv ute

Men hon vågade sexas med honom..?
Citera
2020-04-01, 15:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Psykopater och andra med låg empati/empatistörningar HÄRMAR vanliga människor, försöker efterlikna dem för att "komma på samma våglängd" som dem. Det är bara ett spel för galleriet, försök förstå detta. Så hans gråtmildhet säger ingenting.
Visst, men hur har ni då kommit fram till att SD är psykopat? För att det inte märks på honom?

Citat:
I nuläget pekar allt på att SD är skyldig, ty någon måste ju ha mördat Lena...
Ja, så kan man ju också resonera.
Senast redigerad av Draifos 2020-04-01 kl. 15:47.
Citera
2020-04-01, 15:39
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ja - han har verkligen fått sig själv krängd ut och in. Inte lätt för honom heller att begripa nu att folk sett igenom hans stora förträfflighet. Hela han är avklädd in på bara kroppen ända in i hans svarta själ. Så - vad händer när han blir fri? Är han så grandios att han faktiskt återtar sitt hus, sina nattliga promenader och morsar på grannar? Fan tro´t.

Jag är övertygad om att han skulle fortsätta bo i huset och leva som att ingenting har hänt, i hans värld är han ju en kvinnomagnet, en skön granne och ett geni. Att han skulle flytta till annan stad för att börja om, tror jag inte en sekund på.

Var i något förhör med någon kvinnlig granne, som Stefan hade skickat till "Blev glad av att se dig" eller liknande. Han flirta/ragga på alla, oavsett om det var gifta. Tror det var samma person som i förhör sa, vet inte om hon citerade LW eller hur det var. "Stefan kan prata och snedde in på sexuella anspelningar, han vet om vilka mammor i området som gillar att få ett finger i röven" och "Han får kvinnor att berätta mer än det själva egentligen vill". Inte exakt citerat, drog detta ur minnet. Säger en del om hur mycket han pratar med kvinnorna och hur oblyg han är.
Citera
2020-04-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Men hon vågade sexas med honom..?
Tydligen, men det tycks ha funnits perioder då hon varit ruskigt rädd för honom och ändå sedan fortsatt relationen. Det är obegripligt att hon vågade det, men hon var nog så tillplattad psykiskt, så som många också beskriver det
Citera
2020-04-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men Pablo, du vet ju att det där är inte sant, så sent som i början av maj så bönade och bad ju BO på sina bara knän att MGM inte skulle dumpa henne, hon var inte fri eller stark på något vis hon var beroende av MGM.

Du vill att verkligheten ska vara på det sätt du beskriver men verkligheten var helt annorlunda.
Hon var söndermanipulerad, och visste det. Hon HADE insikt, men hoppades in i det sista ändå. Alltså, detta är en så otroligt märklig relation. Det är som en misshandlad kvinna som inte klarar att helt lämna mannen. Det blir en tomhet. Hellre destruktivitet än inte alls.

Många män, de flesta skulle jag vilja drista mig till att påstå, går inte ifrån ett dåligt äktenskap förrän de har en ny kvinna. Lena var lite likadan. Men till skillnad från dessa män jag nämnde, så behövde hon spänningen med SD trots att hon mådde skit av den.

Jag vet att jag trasslar in mig här. Jag kan förstå Lena, och ändå inte. Den jag inte kan förstå är SD - jag har inte plats för svin i mitt liv numera. Har känt några stycken, och de tar alldeles för mycket mental kraft.
Citera
2020-04-01, 15:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Hon var söndermanipulerad, och visste det. Hon HADE insikt, men hoppades in i det sista ändå. Alltså, detta är en så otroligt märklig relation. Det är som en misshandlad kvinna som inte klarar att helt lämna mannen. Det blir en tomhet. Hellre destruktivitet än inte alls.

Många män, de flesta skulle jag vilja drista mig till att påstå, går inte ifrån ett dåligt äktenskap förrän de har en ny kvinna. Lena var lite likadan. Men till skillnad från dessa män jag nämnde, så behövde hon spänningen med SD trots att hon mådde skit av den.

Jag vet att jag trasslar in mig här. Jag kan förstå Lena, och ändå inte. Den jag inte kan förstå är SD - jag har inte plats för svin i mitt liv numera. Har känt några stycken, och de tar alldeles för mycket mental kraft.

Nog blev det lite trassligt men jag vet ju vad du menar

Men du har fel, BO var mycket men inte fan var hon manipulerad av MGM, möjligen manipulerade hon sig själv men att tillskriva MGM så mycket makt och förmåga är fan att förbättra honom.

BO var helt uppslukad av att "vinna" den strid som MGM och BO hade och det var där och då i kampen allt gick fel, hade BO gett fan i att bråka med MGK så hade inget hänt, MGK var/är MGM,s svaga punkt.
Citera
2020-04-01, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Vittnet ML handlar det väl om här:

"Vittnet hade en kärleksrelation med Lena Wesström under 2016.
– Jag kan inte säga att vi varit ett par. Men för nästan precis fyra år sedan när vi träffades hittade vi varandra. Det var någon form av förälskelse från min sida i alla fall."

"– Hon nämnde ingenting om att hon hade en relation med 45-åringen. Det var först efter mordet jag fick veta det på riktigt."

Under sommaren 2017 hade de en vänskapsrelation och han hjälpte henne med att renovera köket. Deras relation varierade under tid att vara mer eller mindre tajta.

"Vittnet berättar att han en gång skjutsade hem Lena för att hon inte ville gå hem själv.
– Hon var rädd för 45-åringen och vad han kunde göra. Hon var rädd för att vara ensam i huset."
"– Han var hotfull och aggressiv i meddelanden som han skickade till henne. Det var därför hon var rädd för att ta sig hem själv.
"

Vittnet uppfattar det som att det var allvarligt. Han hade också sett meddelanden som var hotfulla.

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Men nu blir jag lite undrandes.
Varför berättar han inte om att han bli fotad utanför L*enas hus?

Är det inte ML sm vittnar här?

Eller skyddade L*ena ML från detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in