2020-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Det där gäller inte för fem öre längre. Börsen missade helt Corona.

Vad missade den menar du? Coronans effekter är långt ifrån över, det kan lika gärna vara så att börsen går upp hela sommaren för att sedan dyka i höst eller vinter...
Citera
2020-05-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Nu är du väl lite väl dramatisk va?
Jo men blir värre
Citera
2020-05-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Det börjar vara ganska tydligt vid dethär laget att det är börsen och inte guld som vinner på att lavinvis med nya pengar trycks upp i systemet. Ändå fortsätter libertarianerna att bittert hålla på guld istf börsen. Varför kan man undra. Definitionen på galenskap var enligt Einstein att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat. Tycker att de libertarianska permabjörnarna har varit i den sitsen ganska länge isträck nu.
Du är känslomänniska (vänster eller sd) och känslor och investeringar går sällan bra
Citera
2020-05-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Priserna på börsen är framåtblickande, inte aktuella.

Folk tror att flygbolagen kommer få det tufft framöver = Lägre pris än innan
Folk tror att hotell kommer få lägre beläggning = Lägre pris än innan
Folk tror att folk kommer fortsätta köpa livsmedel = Lika pris som innan
Folk tror att folk kommer bli ännu mer digitala, TV-spel och annat = Högre pris än innan
Sedan kan man ju göra en fundamental analys oxå och ge fan i vad folk tror en aktie kommer bli värd (skilj på aktiens pris och på företagets värde)
Citera
2020-05-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Vad snackar du om? Sluta gråta över att du missat botten och försöka intala dig själv och andra något annat, bara acceptera och gå vidare.
Jag har aldrig strävat efter att träffa bottnar eller toppar, är därför jag är rik och framgångsrik medans du är en fattiglapp
Citera
2020-05-31, 12:35
Medlem
Börsen lär gå ner på hösten när andra vågen Corona kommer och folk fattar att det kommer vara hårda regler och minskade vinster för företagen även våren 2021.
Citera
2020-05-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Börsen lär gå ner på hösten när andra vågen Corona kommer och folk fattar att det kommer vara hårda nedstängningar även våren 2021.
Kommer inte bli fler nedstängningar eftersom folk inte tolererar detta (se bara i usa nu som håller på att eldas ner). Börsen kommer att gå ned eftersom nästa år när företagen (som överlevt) visar sina dåliga redoviangar och att de inte längre tjänar några pengar
Citera
2020-05-31, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kommer inte bli fler nedstängningar eftersom folk inte tolererar detta (se bara i usa nu som håller på att eldas ner). Börsen kommer att gå ned eftersom nästa år när företagen (som överlevt) visar sina dåliga redoviangar och att de inte längre tjänar några pengar
Bra då är vi överrens?
Så häng med på börsen fram till Jul i år sen sälj av innan kraschen nästa vår?
Citera
2020-05-31, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mottin
Vad missade den menar du? Coronans effekter är långt ifrån över, det kan lika gärna vara så att börsen går upp hela sommaren för att sedan dyka i höst eller vinter...

Jag menar att börsen borde störtdykt redan i januari-februari. Det fanns gott om tid att lämna det sjunkande skeppet.
Citera
2020-05-31, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Sedan kan man ju göra en fundamental analys oxå och ge fan i vad folk tror en aktie kommer bli värd (skilj på aktiens pris och på företagets värde)

Ja, det är ett måste om man bli rik på sikt. Samtidigt är inte alla så smarta, därav prisförklaringarna jag skrev.
Citera
2020-05-31, 13:33
Medlem
Citat:
Jag menar att börsen borde störtdykt redan i januari-februari. Det fanns gott om tid att lämna det sjunkande skeppet.

Då har du verkligen en övertro till marknadens kristallkula. Ingen kunde ha en aning om hur hårt det här skulle slå då. Sedan svarade marknaden rätt hårt i slutet på februari.
Citera
2020-05-31, 14:48
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det startades faktiskt en tråd på FB som bara några dagar innan raset började stillsamt frågade varför inga börser i världen räknat in corona som en faktor för företagens vinster. Sedan kom raset.
(FB) VARFÖR påverkas inte börsen av CORONA?

Om man läser den i efterhand kan man se vilka på FB som fattar det här med ekonomi och pandemier, och vilka som är rikspuckon.

Jag kommer för alltid att använda den tråden som exempel på att FB vet bättre om värdering av världens börser än börsexperterna. Precis som FB t.ex vet bättre än svenska politiker eller poliser. Därför läser och skriver jag gärna om ekonomi här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in