2020-04-01, 13:50
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hoppas han överlever, ser mörkt ut sist jag hörde om detta specifika fall.
När var det du sist hörde om detta specifika fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
En tanke slog mig idag angående den 26-åriga avlidna kvinnan. Hon var i riskgrupp men hade inga underliggande sjukdomar. Kan det vara så att hon hade down syndrom? Det skulle dom nog inte våga kalla för sjukdom publikt men det är ändå en riskgrupp?
Rent allmänt så finns det i alla fall många funktionshinder som utgör riskgrupper. T.ex. CP-skada, beroende på hur svårt ens handikapp är. Hur det är med downs vet jag inte, men de har generellt kortare livslängd, så det är inte osannolikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Höll alla barn hemma drygt 2 veckor men sedan gick det inte mer. De är i skolan från och med igår. Detta då de prov som skulle utföras inte gick att få på distans, jag hade svårt att vara lärare/pedagog för 3 barn i olika åldrar utan en sådan utbildning. Ingen utbildning var/är omlagd till distans så barnen hamnar efter sina kompisar om de är hemma. Mailade lärare till höger och vänster om vad vi kunde arbeta med hemma men fick inga svar.

Om inte regeringen ställer sig bakom ett beslut om att hålla barnen hemma så fungerar det inte för den individuella familjen att ta det ansvaret tyvärr är min erfarenhet.

Jag vill ha dom hemma då jag tillhör riskgrupp men som det är nu, när det är uttalat att barn skall vara i skolan med skolplikten, prov och undervisning blir det i längden omöjligt för den lilla familjen anser jag.

Omöjligt? Det är frågan om vad som ligger i potten tycker jag. Håller mina hemma, oavsett hur jobbigt det är.
Döden måste ju ändå vara värre än jobbiga dagar med barnen hemma, eller tjat om skolplikt från lärarna.
Citera
2020-04-01, 13:51
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Hon bor i Kalmar, och Johan Carlsson hade precis sagt att man ska undvika onödiga affärsresor. Men hon reser varje vecka Stockholm - Kalmar.

Men som någon sa i tråden så kan hennes jobb göra så att hennes resor anses som nödvändiga, de är ju precis som alla andra kommer tänka "- Mina resor är nödvändiga så jag måste resa".

Hoppas inte såklart!!!

Aha. Ja hon borde rimligen kunna stanna i Stockholm om det är livsviktigt att hon är på plats i där.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Höll alla barn hemma drygt 2 veckor men sedan gick det inte mer. De är i skolan från och med igår. Detta då de prov som skulle utföras inte gick att få på distans, jag hade svårt att vara lärare/pedagog för 3 barn i olika åldrar utan en sådan utbildning. Ingen utbildning var/är omlagd till distans så barnen hamnar efter sina kompisar om de är hemma. Mailade lärare till höger och vänster om vad vi kunde arbeta med hemma men fick inga svar.

Om inte regeringen ställer sig bakom ett beslut om att hålla barnen hemma så fungerar det inte för den individuella familjen att ta det ansvaret tyvärr är min erfarenhet.

Jag vill ha dom hemma då jag tillhör riskgrupp men som det är nu, när det är uttalat att barn skall vara i skolan med skolplikten, prov och undervisning blir det i längden omöjligt för den lilla familjen anser jag.

Va olyckligt. Jag förstår ditt dilemma, det är ju väldigt svårt att undervisa när man inte har erfarenhet. Hoppas ni är okej och kommer vara framöver.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Fråga till Aftonbladet:
Vi är en familj på farfar/farmor 66 år m 2 barn och 4 barnbarn. Alla friska. Barnbarn är i skola/förskola. De vuxna arbetar. Bör vi träffas öht? Carina Hjelm

​Hej Carina!
Johan Carlson sa precis på en fråga efter pressträffen att han inte såg några problem med att träffas utomhus om alla är friska och krya. Men han säger ju också man ska undvika så många möten som möjligt.

De är alltså inga problem att träffa dom gamla utomhus. Men du ska va frisk. Och du ska undvika att träffas om man inte måste. Och du ska inte ut och handla i onödan. Gamla ska hålla sig hemma.

Mmm ca 20% visar inga symtom alls när de har corona så visst bara umgås. De är idioter punkt slut.

Hur svårt ska det vara från Folkhälsomyndigheten att bara säga NEJ, de gamla ska inte träffa några och hålla sig hemma. Punkt.
20% visar inga symptom så visst umgås med de äldre.
De är dumma i huvudet punkt slut.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Tidigt i morse, eller

Igår avslutades det på 358. Var det redan 22 till bara på morgonen idag alltså?
Igår var det över 400.

https://platz.se/coronavirus/
Citera
2020-04-01, 13:52
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Omöjligt? Det är frågan om vad som ligger i potten tycker jag. Håller mina hemma, oavsett hur jobbigt det är.
Döden måste ju ändå vara värre än jobbiga dagar med barnen hemma, eller tjat om skolplikt från lärarna.

Absolut du har en poäng. Men ser det inte som genomförbart utan "backup" från systemet. Åtminstone inte i min situation.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Kan ju tänkas att de väljer den kategori de kan ge svar på också. Det är ju inga doktorer eller experter som jobbar på aftonbladet även om lena mellin tror hon är allt, men i självaverket enbart bra på att imitera en icke oljad ladugårdsdörr.
Ja visst är de så att dom bara svarar på de som vet eller kan hänvisa vidare för svar.
Men de måste finnas massor av frågor folk kan få svar på som inte bara är direkt korkade.
Varför ha en chatt med frågor om man inte tar in fler av dom.
Dom skulle ju kunna va minst två som sköter det hela. En som uppdaterar läget totalt sett, som nu och en som sköter frågor från allmänheten.
Men dom verkar va 3-4 st som turas om under dygnet att svara på samma typ av frågor om och om igen mellan vanlig uppdatering (som står still långa stunder).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Bra där! Stay strong my friend.

Det är problemet. Jag har för lite kunskap om det men viruset kan ju inte ”leva” för evigt så karantän gör sitt jobb om alla skulle sköta det strikt.

Sydkorea. Kina. Indonesien. Singapore. (Läs Sydkorea)

Jag länkade videon. Den ska du kolla på.
Det är ganska oroväckande.
Har jag fel, så skulle det göra mig överlycklig.

Jag har sett hela och du har fel.
Runt 29 minuter in pratar han om vaccin och 33 minuter in om att donera blod från patienter som tillfrisknat till sjuka för att överföra antikroppar.
Citera
2020-04-01, 13:53
Medlem
Så Hallengren går direkt från pressträffen och åker tåg till Kalmar till nära och kära över påsken..
Hon har bostad i Stockholm och resa iväg är inte nödvändigt.
Måste vara månadens största klavertramp.
Vem lyssnar på henne i fortsättningen?
Citera
2020-04-01, 13:53
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Avled i natt.

Hemskt att höra. Ungdomar tror detta är ofarligt och börja nu dö som flugor runt om Sverige och europa.

Ännu en ung man mördad av co vid-19.

Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in