2020-04-01, 12:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Just, de ställdes mot varandra ...SD navigerade (minst sagt).
Att LW uthärdade förundrar mig.

Ja, för oss utomstående verkar det ju inte klokt.
Men det är väl det här som expertvittnet förklarade. Att det blir en bundenhet till förövaren Och att en person som ser sig som stark, kan tvärtom bli än mer ast i det destruktiva, då de inte ser sig som offer på samma sätt. De tror att de kan klara att kämpa emot.

Samtidigt "ser" L*ena väldigt klarsynt på sin situation. Men verkar ändå "blind".
Citera
2020-04-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du har rätt om tiden:
Från gårdagens NA, vittnet AH, sambo med "hundmannen 12 maj-18.
(min fetning)

"Vittnets sambo träffade 45-åringen på natten när han rastade hunden.
- Klockan var runt halv två-halv tre."

Jag har tyvärr inte koll på FUP.
Kämpar på med att få ihop det.
Vittnen är inte alltid pålitliga.

Det är väl därför det är så svårt för åklagaren och utredningen.
De faktiska bevisen är inte så många och måste fogas ihop med annan stödbevisning.
Det är en viktig uppgift eftersom SD påstår att han inte gick ut efter det han kom hem 00.50. Han säger också till FL i fupen att "ni kan kolla var min telefon var". Vilket gör att han även denna gång lämnar mobilen hemma som om den skulle bevisa var HAN var. Han har haft fullt schå på nätterna denna man. Undrar när han sov?

Han har ljugit sig igenom hela utredningen och han har svårt att få ihop det. Och det är detta som åklagaren verkar mest försöka belysa. Sen också att hon vill få rätten att förstå vilken sorts person han var. Och det har hon verkligen fått fram. T o m från JG. Det var nog inte lätt för den mannen att, som NA beskrev det, säga upp bekantskapen med SD inför sittande rätt.

SDs riddarverksamhet natrtetid har inte det minsta med att göra att han var en trygg nattvandrare. Hans nätter gick åt att hålla koll på vad folk gör inomhus. Står utanför fönster och tittar in, fotograferar in i fönster - inte bara hos LW. En riktigt creepy person.
Citera
2020-04-01, 12:43
Medlem
Vad tror vi om all information vi har, blir han dömd tro?
Citera
2020-04-01, 12:46
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad har det för betydelse vem som har
köpt poolen?

Hon fick ju en del pengar av SD. Hon
kanske köpte en pool dem.

Så du tror på fullt allvar att Hanna skulle köpt en pool för de 97000 hon fick av SD och ställa på Hans tomt??

Sedan skulle hon struntat i att han inte betalt henne 550000, så hennes föräldrar fick köpa hennes hus?
Och möbler? Nä en pool att ställa på SDs tomt var ju mycket viktigare..

Visst du, det låter lika trovärdigt som deras förhör angående mordet. Alltså inte alls .

Jag börjar ana att pengar, stölder och mätutrustning är viktigare att sex här. Kanske lika viktigt som fusklogga??
Senast redigerad av Lillarumy 2020-04-01 kl. 12:49.
Citera
2020-04-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Just ja, nu minns jag att jag läste det och funderade över hur han vågade låta flickorna sova ensamma i vindskydd. Det skulle inte förvåna mig om det var han som uppmuntrade dem till saken för att de inte skulle vara hemma när han skulle ta livet av LW.
Aha, så kan det hänga ihop. Bättre än att ge dem sömnmedel. Antagligen funkar inte det med så pass stora barn- de hade blivit misstänksamma.
Citera
2020-04-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Vad tror vi om all information vi har, blir han dömd tro?
Jag har svårt att tro något annat. Men efter rättegången får vi en hint: blir han kvar i häkte i väntan på dom så kommer han troligen fällas, går han fri i väntan på dom så är det en indikation på att han kommer bli frikänd.
Citera
2020-04-01, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hamnar bland en rad sidor när jag klickar på länken, skulle gärna läsa hans kommentar.

Stefan Davidsson
Jag respekterar att du är avundsjuk på tg. Att du skulle vilja ha det hon har. Men jag har svårt att
respektera hur du yttrar det. Kontraproduktivt.
17 feb 2018 14:16

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-04-01, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Vittnet AM, kompis till SD som var med att storstäda 25 maj-18:

(Min fetning)
"Har du vattnat NN:s gräsmatta i anslutning till mordet?
När huset var avspärrat har jag hjälpt till att sköta om trädgården."
//
"Du visste om misstankarna mot NN. Pratade ni något om städningen?
- Det fanns inte i min vildaste fantasi att det skulle vara något konstigt."
//
"– Jag har ju tänkt på det i efterhand. Men jag tycker inte det är konstigt att hjälpa en kompis att få en bättre tillvaro."

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet

Det är förstås logiskt att storstäda på ett vis när polisen redan varit i huset och avspärrningen borttagen. Men så sorgligt.

Det har ju städats både ute och inne. "Skräp åkte AM med till tippen. Till och med poolen städades och gräset klipptes (av AM).

Ett under att man kunnat hitta blod på tvättmaskinen.
Citera
2020-04-01, 12:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Så du tror på fullt allvar att Hanna skulle köpt en pool för de 97000 hon fick av SD och ställa på Hans tomt??

Sedan skulle hon struntat i att han inte betalt henne 550000, så hennes föräldrar fick köpa hennes hus?
Och möbler? Nä en pool att ställa på SDs tomt var ju mycket viktigare..

Visst du, det låter lika trovärdigt som deras förhör angående mordet. Alltså inte alls .

Jag börjar ana att pengar, stölder och mätutrustning är viktigare att sex här. Kanske lika viktigt som fusklogga??

Inte vet jag och inte bryr jag mig heller.
Det här har redan diskuterats ingående
i tråden. Jag tänker inte dra allt det en
gång till för dig. Du får gå tillbaka i tråden
och läsa om du är intresserad.

Du bad om källa. Det fick du, trots att du är otrevlig. Varsågod.
Citera
2020-04-01, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Varför säger domaren inte till SD!!!

"45-åringen suckar djupt och skakar på huvudet när målsägarbiträdet ställer frågor till vittnet."

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet
Citera
2020-04-01, 13:00
Medlem
Citat:
Men det är väl det här som expertvittnet förklarade. Att det blir en bundenhet till förövaren Och att en person som ser sig som stark, kan tvärtom bli än mer ast i det destruktiva, då de inte ser sig som offer på samma sätt. De tror att de kan klara att kämpa emot.

Samtidigt "ser" L*ena väldigt klarsynt på sin situation. Men verkar ändå "blind".

Hon skriver vad hon ser är rätt men vågar inte ta det själv på allvar, litar på sitt eget öde,
att de två är predestinerade för varandra, liksom.
LW var ju även i andra sammanhang en fighter när det gällde rätt och fel.
Citera
2020-04-01, 13:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Båda är lika sjuka. De är varandras sjukdom. Lika ansvariga. Lika sjuka. Sen råkar SD ha lite materiella o känslomässigt bättre förutsättningar än henne, medan hon har en del intellektuella tillgångar (vad de delvis söker hos varandra...). Så det är på ett plan ganska jämlik skuldfördelning även i det avseendet.

Men båda är rätt lost får man säga.

Den som tagit chansen att göra rätt val hade kunnat få båda att gå hela ur det hela. Men SD är alltför korkad och självgod och LW alltför självgod och korkad. Och trasig.

Båda är nerknarkade i varandra men SD upplever (hela tiden) att han har ngt att gå tillbaka till, det gör inte (aldrig) LW. Hon bryts ner.

Han hade behövt hjälpa henne. Via advokater, polis eller soc eller nåt. Om de trott på honom...
Mycket mindre besvär än de han skaffade sig istället.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-01 kl. 13:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in