2020-04-01, 12:58
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Just av den här anledningen handlar jag numera bara i butiker som har självutcheckning.

Jo nästa gång jag handlar åt henne så får jag nog köra på det likväl.

Jobbar dock i matbutik själv och det är i princip omöjligt att undvika folket där.
Vi kommer dock få plexiglas precis som willys och många ICA butiker börjat installera, frågan är dock när.
Citera
Medlem
Hej,

Vad har hänt med uppdateringarna idag? Har man fått order att sluta rapportera siffrorna?

kalle
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Irina Sannikova's misstag var mindre grovt än Anders Tegnells misstag. Irina kan se fram emot ett åtal för sin fadäs.
Nej.

Irina bröt mot uppsatta regler, det har inte Folkhälsomyndigheten gjort (det är inte Anders Tegnell som bestämmer allt själv, de är en hel myndighet).

Sen är Ryssland en korrupt diktatur. Där kan man fängsla folk lite godtyckligt för att visa på "handlingskraft". Funkar inte så i Sverige som tur är. Sen kan jag tycka att ett tydligare tjänstemannaansvar borde finnas, men det är inte efter rysk modell.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Överläkaren påpekade att enligt deras erfarenhet (Sydkorea) så blir man immun med vaccin, men inte genom att vara smittad av covid19. Han säger det i mitten av videon om jag minns rätt. Hur han kan veta det är ju också en gåta? Men han har ju mer erfarenhet av covid19 än oss iallafall, han har ju behandlat alla i Korea som var smittade.

https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU&feature=youtu.be&t=480
Det säger han eftersom idén med flockimmunitet är efterbliven och extremt kostsam om den ens fungerar.
Det förstår alla med IQ 90 och däröver.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Varför pratar alla om att sjuka blir tvungna att vårdas i hemmen? Vi har ju byggt mobila fältsjukhus i Älvsjö och Göteborg, det var väl tänkt att avlasta sjukhusen eller?

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

Här finns diagram på sjukhuskapaciteten och på behovet, är väl för USA men lär gälla Sverige också (men vi har färre platser per capita)
Citera
2020-04-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är återigen mycket antaganden i den här beräkningen, som alla drar åt samma håll.

Social distansering är ingen tillfällig åtgärd. Det kommer behöva fortsätta minst året ut. Det är bara friska människor med uppmätt immunitet som kan återgå till ett normalt liv.

Precis min poäng. Social distansering med tomma läktare på idrottsevenemang (eller inget evenemang alls) är det enda som fungerar.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hej, du verkar ha en dålig dag.

Jag har sagt det förr. Jag blir citerad av tiotals personer hela tiden. Jag får även PM var femte minut av folk som är oroliga eller söker svar på sina funderingar och frågor.

Jag försöker svara alla men hinner inte med om jag ska svara på frågor utanför covid-19eller tegnell.

Skicka ett PM istället så lovar jag att svara så fort jag hinner under dagen!

Mvh
Dr. Jeff
Jag har en utmärkt dag idag tack så mycket.
Du svarar mig som att jag ställt flera frågor till dig, det gjorde jag inte utan ställde EN fråga och sedan bad jag dig att LÄNKA till dina KÄLLOR!
Varför svarar du inte på vilka VI är när du skriver "VI vet inte ännu" du verkar utge dig för att vara läkare men tidigare utgav du dig för att vara professor vilket inte är troligt när du inte kan stava till professor.
Jag bad dig LÄNKA till dina KÄLLOR som alla andra gör här. Dina gissningar är grundlösa och att du utger dig för att vara läkare är skrattretande pinsamt och löjligt.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Dags för Hallengrens andra pressträff nu, tillsammans med Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.
https://www.regeringen.se/

Är det nu man ska tala om att man ska stänga alla skidanläggningar?
(man brukar ju va sen med allt)
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Vi får se hur det utvecklas i Sverige. Blir siffrorna enorma kommer i slutänden den ytterst ansvarige få stå för det hela. Regeringen med Stefan Löfven som ledare "landsfadern ihop med andra landsfadern Tegnell" som många svenskar prisar innan det ens är över.
De kommer inte att komma undan det här. Hela världen har blickarna riktade mot Sverige. Hela världen vet hur våra styrande har agerat.
Jag hoppas att deras agerande blir det bästa agerandet.

Vi hoppas på det bästa, men förväntar oss det värsta....
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä? Alla forskare och läkare säger att tillhör man inte riskgruppen (vilka jag har räknat upp) så är det ingen fara. Så är det.

SKITSNACK! Det vet du om du har lyssnat på internationella forskare!

VARFÖR tror du man stänger ner hela länder om det inte var farligt för ALLA!??? Tänk logiskt!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det är den enda taktiken som fungerar.
Hur visste du detta redan nu, detta är ganska hemligt för allmänheten än sålänge.

Men ja, Dr. Fauci har rätt vi måste börja snabbt.

"Desperat tider, kräver desperata handlingar"

Finns på "60 minutes", eller var det CNN ?
Citera
2020-04-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är synd att en sån här tråd ska bli översvämmad av arbetslösa/sjukskriva alarmister som hoppas världen ska gå under så vi alla kan få lika miserabla liv som dom har.

Inte bara det. Det finns fullt med propaganda / proffstroll konton med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in