2020-04-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag har löst det!
Det står, typ, i huvudprotokollet. Barnen sov vindskydd.
Det var meningen att SD skulle sova med dem i vindskydd nästa natt, men det blev inte så.
Han skriver att de ska vinka när de åker förbi, dagen efter frågar han om de ska äta lunch hemma.

A.147 sida 303

SD: "Mm, och hennes fredagsvecka börja, eller ja hennes barnvecka började där, så det. ja nej
jag tror inte vi träffades något där." (Lenas barnvecka - på frågan om de träffades på fredagen senare på fredagen)
FL: "Du har inget minne av att du har träffat henne på fredagen?"
SD: "nej..../../ Men jag vet om att hon var uppe där på fredagen" (kontoret)

304

FL:"Och vad du gjorde då, på fredagen, resten av fredagen, fredagskvällen där då?
Hade du några barn hemma eller?"
SD: "Nej, jag hade inte barn hemma".

305.

SD: "Jag skulle ha barn, men dom kom inte hem, dom åkte med mormor och morfar, morfar till landet."

306.

FL:"Och dina barn på lördag, då var, var dom hos mormor redan på lördagen där?"
SD: "Ja, men bara på förmiddan tror jag."
FL: "Och när fick du barnen sen då?
SD: "Ehh, jag har inget minne av det, men det vet jag att jag skulle få, dom skulle vara borta
ehh fredag till lördag."

TILLÄGG:

sida 302

På frågan när hon skulle ha dykt på hans kontor tror han förmiddagen. Hon skulle på rehab efter eller hade varit på rehab. (Okej, men hon chattade vilt med sina vänner den förmiddagen och cyklade väl senare ner till city för rehab och köpte hantlar på Stadium?)

303.
"När gick du hem från jobbet?"
svammel svammel..
"Jag slutade två eller sex, nej"

Vilket jävla spann....

Har han något minne av vad han gjorde resten av fredagen?
"Nej, det kommer jag inte ihåg"

Utgår man får sms och vittnen osv:
Han har varit på Viken och han har varit hos A*ndreas på middag.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-01 kl. 12:18.
Citera
2020-04-01, 12:06
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan ha fel om tiden. Får kolla igen vad hon sa för tid.
Det väsentliga var att man misstänkte att SD gått ut en tredje gång, efter 01.33 då bilden på strumpklämman skickades. Och att den tidpunkten som SD hävdar i förhör att han gick hem inte stämmer. Han sa att han gick hem efter att polisen varit där, eller innan de åkte därifrån.

Vittnets tidpunkt finns i gårdagens förhör iaf.

Du har bra koll på det mesta i FUP, tiden på natten som SD uppger är viktigt eftersom sanningshalten brister oerhört när det gäller SD.
Citera
2020-04-01, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att både L*enas och HDs mående har kraftigt försämrats av SDs otrohetsaffär som han inte avslutade och som han ändå höll igång genom hård kontroll och fruktansvärda hot om ond bråd död.

Både HD och L*ena uppfattade genom hans sjuka beteende det som att de var de två som var fiender. I själva verket hatade de fel person.

Han ville ha dom båda, för det krävdes det en diktator.
Som i alla diktaturer krävs det extremt hårda lagar och dödsstraff för de som bryter reglerna.

Just, de ställdes mot varandra ...SD navigerade (minst sagt).
Att LW uthärdade förundrar mig.
Citera
2020-04-01, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, men det kan också vara till hans nackdel. Om man tolkar det som att han inte kan behärska sig trots inspelning och dessutom tar till mer ljudlösa metoder såsom "knoggnuggning". Beräknande.

Måste lyssna om men har inte haft tid.

Mhmm .. En utomstående kan tänka att hon "motmanipulerade" fler gånger än just denna.
SD kan få det till att LW manipulerade för han (SD) skulle slippa se sin egen skuld och ta sitt ansvar.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-01 kl. 12:24.
Citera
2020-04-01, 12:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Just ja, nu minns jag att jag läste det och funderade över hur han vågade låta flickorna sova ensamma i vindskydd. Det skulle inte förvåna mig om det var han som uppmuntrade dem till saken för att de inte skulle vara hemma när han skulle ta livet av LW.

Det NORMALA som förälder, hade i alla fall varit, att OM barnen sov i vindskydd och han träffade sina "tre Mållgor", så skulle han kört och hämtat dem från vindskyddet direkt. Eller åtminstone kontakta någon annan som kunde göra det.

Även om de sov i vindskydd på en säker plats och med vuxna nära, så borde instinkten åtminstone vara att kolla upp att de hade det bra och var trygga, OM det hade drällt runt ett hotfullt gäng.

Men ingen har varit rädd för detta gäng efter mordet på LW. Inte ett ord ser vi om oro för dessa hotfulla personer. Inte ens EFTER att LW försvunnit och sedermera upptäcktes mördad. Vattning av gräsmattan tar prioritet. Och inte ser vi några grannar och vänner bli varnade för detta otäcka gäng?

Dessutom är det väl underligt att varken SD eller HD verkar vilja umgås lite extra med sina barn, när de sen ska vara borta på en lång tur till USA?

SD är SÅ toast! HD med, sannolikt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-01, 12:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. Njae. Ids nog inte. Han är nog lite mer förutsägbar i sitt beteende tror jag. Mycket är nog samma mönster som hos henne men med andra förtecken. De gör de rationaliseringar som passar för att kunna begå fel och försvara det då. De vill (och ”behöver”) vara andra än de är just då och ger näring åt varandras drömbilder av vilka de är och kunde bli. Ungefär. Tror jag. Det låter kanske oskyldigt men det bygger väl ändå på chauvisnism och självbedrägeri hos båda. Det är inte den andre de är intresserade av utan sig själva. Det är avvikelsen som blir huvudsak. Men 999,9% i deras liv utgörs av vilka de redan är egentligen.

Ok, som jag förstår det så bottnar LW:s problematik främst i hennes adoptivbarnsbakgrund med påföljande borderlinepersonlighet. Alltså djupgående problem med separation vilket i sin tur ger en viss förklaring till denna besatthet av SD.
Är väldigt nyfiken på vad som driver SD i sin besatthet av LW (förutom den då pågående livssituationen).
Citera
2020-04-01, 12:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Troligtvis lite känsliga uppgifter som ska komma fram.

Ja, väldigt känsliga säkert.

Bl.a. att hon hade flera parallella sexuella
relationer. Det måste ju givetvis tystas ner.

Precis som det har försökt göras under
nästan två års tid här i tråden.
Citera
2020-04-01, 12:17
Medlem
Citat:
Ja, jag gjorde en liknande reflektion. Från ett annat avsnitt. Hon inbillar sig att hon har en moraliskt och intellektuellt mer högstående position eftersom hon kan reflektera över saker, men det lurar henne att tro att hon har nåt slags rätt som hon kan genomdriva. Men det är tekniskt bara en ångestdriven avundsjuka som hon därmed gör sig blind för. Hon vill vara det hon inte är och ha det hon inte kan få. Hon har vigt dem och nu vill hon, strängt taget, vara gift. Men det ena ger förstås inte det andra, om man säger så... Hon är helt borta.

Det är förvisso säkert problem som snabbt kunde gått över, men då trol på bekostnad av någon annan. Kan SD välja fritt så väljer han inte henne utan någon som han kan vara av större värde för. LW skulle inte funnit SD lika attraktiv om de hade varit ett verkligt par, för det hon ser i honom är inte han, utan sig själv i ett ärbart tillstånd. När hon är där vill hon ha ngn annan, kan man ana. Sen lyckas hon också med konststycket att genom detta illusoriska drömmeri glömma att han har barn, med sin livsvärld omkring sig, och passande nog, att hon själv har det. Affären är ett luftslott och en dagdröm som ska dölja att hon har sitt ansvar gentemot barnen och är bunden till sin sits som förälder o mor (liknande är aktuellt för SD). Även och just när de är på glid ifrån henne på olika plan, vilket skapar en ångest som frammanar behoven av distraktion, illusion, kontroll o tröst.

Det är kanske grundbulten där ändå: den moraliska överlägsenheten som kommer fram står kraftigast i kontrast till att hon har barn och en livshistoria med dem som hon knappast kommer ifrån. Hon kan vara rädd att förlora dem, men det kämpiga är nog att hon måste orka hålla ordning på dem och på sig själv. Ensam.
Vill man försöka se praktiskt på saker så kunde relationen med SD, om den kunde fortsätta på exakt samma sätt, hjälpa henne att överleva lite till, dag för dag, om den gav stöd, dialog, tröst, hjälp, hopp etc, men ingen av dem är kapabel att klara det mentalt, ssk inte LW, och SD har ett, med livet växlande, huvudansvar på sitt håll. Dessutom bygger då relationen på helt fel grunder och förutsättningar, och ingen av dem kan handskas med det vare sig praktiskt eller intellektuellt (vilket över tid och livets skiftningar givetvis ingen kan). LW hade behövt en alldeles egen kran, eller ett värv. Lätt är det inte....

Tror jag. Och vet jag.

På ordet så tänker jag också.
Hon upplever att hon är intellektuellt överlägsen, hon är mer engagerad än han framför allt.
Som du säger, om hon hade fått det som hon velat, hade hon skådat SD med andra ögon
sett situationens hopplöshet (om det övriga kvarstod vilket det borde ha gjort; HD, barnen,
omgivningen) och tröttnat, förmodligen.
Bara genom att skriva dessa textmassor om samma saker olika tidpunkter och tillfällen,
visar att hon redan står utanför det subjektiva förloppet i relationen, men däremot inte vet
vad hon mer ska göra. Hon står och stampar på samma fläck ...
Där hade behövts att SD tog ställning och hjälpte till.
Men nej. Han hade också fått nog.
Citera
2020-04-01, 12:19
Medlem
Citat:
Hon är helt lost. Totalt borta.
SD dessvärre helt träffande i sin kommentar här.

Hamnar bland en rad sidor när jag klickar på länken, skulle gärna läsa hans kommentar.
Citera
2020-04-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det NORMALA som förälder, hade i alla fall varit, att OM barnen sov i vindskydd och han träffade sina "tre Mållgor", så skulle han kört och hämtat dem från vindskyddet direkt. Eller åtminstone kontakta någon annan som kunde göra det.

Även om de sov i vindskydd på en säker plats och med vuxna nära, så borde instinkten åtminstone vara att kolla upp att de hade det bra och var trygga, OM det hade drällt runt ett hotfullt gäng.

Men ingen har varit rädd för detta gäng efter mordet på LW. Inte ett ord ser vi om oro för dessa hotfulla personer. Inte ens EFTER att LW försvunnit och sedermera upptäcktes mördad. Vattning av gräsmattan tar prioritet. Och inte ser vi några grannar och vänner bli varnade för detta otäcka gäng?

Dessutom är det väl underligt att varken SD eller HD verkar vilja umgås lite extra med sina barn, när de sen ska vara borta på en lång tur till USA?

SD är SÅ toast! HD med, sannolikt.

#TeamÅsaHiding

Skrev nyss svar till anniesbrev, så jag kanske spammar tråden nu:

A.147 sida 303

SD: "Mm, och hennes fredagsvecka börja, eller ja hennes barnvecka började där, så det. ja nej
jag tror inte vi träffades något där." (Lenas barnvecka - på frågan om de träffades på fredagen senare på fredagen)
FL: "Du har inget minne av att du har träffat henne på fredagen?"
SD: "nej..../../ Men jag vet om att hon var uppe där på fredagen" (kontoret)

304

FL:"Och vad du gjorde då, på fredagen, resten av fredagen, fredagskvällen där då?
Hade du några barn hemma eller?"
SD: "Nej, jag hade inte barn hemma".

305.

SD: "Jag skulle ha barn, men dom kom inte hem, dom åkte med mormor och morfar, morfar till landet."

306.

FL:"Och dina barn på lördag, då var, var dom hos mormor redan på lördagen där?"
SD: "Ja, men bara på förmiddan tror jag."
FL: "Och när fick du barnen sen då?
SD: "Ehh, jag har inget minne av det, men det vet jag att jag skulle få, dom skulle vara borta
ehh fredag till lördag."

Citat:
EDIT: Loggar ut för nuet för jag blir väldigt frustrerad. INTE pga nån av er. Jag blir frustrerad över alla jävla lögner och osanningar som haglar i förhören.
Skyldig eller oskyldig till mord, så står det i alla fall klart att klanen är mytomaner, dementa och självupptagna - direkt uppmaning till dessa: Sök adekvat hjälp!

Peace out for now!!
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-01 kl. 12:46.
Citera
2020-04-01, 12:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Källan är alltså HD.? . tillåt mig vara STARKT skeptisk till hennes uppgifter.

:

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här har jag lagt upp de 3 sidorna som bilder, direkt synliga i webbläsaren:

PARET DAVIDSSONS LAGFART/BODELNING

Bild 1:
https://forumbilder.com/i/rdGl

Bild 2: https://forumbilder.com/i/rdM2

Bild 3; https://forumbilder.com/i/rdGz
Citera
2020-04-01, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja så sant, riktigt det du skriver. Säkert många som är övertygade att han är skyldig.

Jo:

"Vad tänkte du om det här, säger åklagaren och syftar på att vittnets granne var misstänkt för mord.
- Det var otäckt, man blir fundersam men kunde samtidigt inte tro att det var han"

"45-åringen vänder sig nu mot sin advokat, viskar något och skrattar."

https://www.na.se/artikel/basta-vaninnan-lena-kunde-inte-saga-nej-till-45-aringen-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hja rstamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in