Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
du lägger lite ord i min mun här men visst, Kina körde suppression, där är vi överrens.
Fetat, nej Sverige har inte gjort mycket alls. Tidiga åtgärder missade man helt och riskgrupper går idag fortfarande till jobbet eller kan inte hålla hemma sina barn för det tillåter inte FHM.
Du har flera i tråden som har klagat på det.
"att säga att vi inte gör något är extremt fel".
Nej det är det inte.
Sverige som land står nu upp och agerar oavsett.
Krishanteringen är och har varit urusel från dag 1.
Jag tar ett exempel av extremt många, munskydd har nu visat sig stoppa 50-70% av smittospridningen.
- Vad är FHM rekommendation än idag?
(hint, munskydd fungerar inte...)
Ekonomin hade kraschat oavsett, om du inte levt i en bubbla vet du precis som jag att en enorm recession stod för dörren och att vi bara väntade på den svarta svanen, det blev coronautbrottet.
Du blandar äpplen och päron hej vilt här så jag kanske missförstår men håller du med mig att krishanteringen av FHM med deras posterboy Anders Tegnell och regeringen varit extremt undermånlig, otydlig och osann?
Massvis med människor går till jobbet i Italien också. Det är det här som folk inte verkar förstå.
Och en genomsnittlig italienare flyttar hemifrån när det är 30.1 år gamla. I Sverige är samma siffra 21.0 år. Italienare bor alltså i princip hemma tills de får egna barn. Det gäller ju inte alla, men för varje person som flyttar tidigt, finns det en som bor hemma tills de blir 40.
Det är sannolikt fler gamla människor som är utsatta för risk i Italien än i Sverige, p.g.a. familjemedlemmar som arbetar i samhällsviktig verksamhet och rör sig in och ut varenda dag.
I Sverige gör det varken till eller från att en ensamboende 22-åring går till jobbet i en klädaffär, då hennes riskbild är nästan noll även om hon smittas av coronavirus.