Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Delvis upprepar du ju det jag säger. Det är Kina i första hand som kört suppression. Även Sydkorea kan man säga kör suppression, oavsett vad man kallar det, eftersom de försöker hålla ner antalet smittade såpass hårt att det är evighetsåtgärd.
Sverige har gjort jättemycket åtgärder. Företag går i konkurs på löpande band i detta nu. Miljontals människor (äldre) lämnar i princip inte sina hem alls. Att säga att vi inte gör nåt, är extremt fel.
Det är inte så att stängning av skolor och frisörer är exakt det som måste göras för att få bukt med viruset. Att vi inte gör det i Sverige, är ju för att man inte bedömer att nyttoeffekten av det inte är tillräckligt stor.
Men sannolikt är det korrekta åtgärd i Spanien och Italien, eftersom många hushåll där är kombinerat ålderdomshem. Då kan inte barnen springa i skolan och bli smittade, och mamma och pappa kan inte springa till frisören och bli smittade.
du lägger lite ord i min mun här men visst, Kina körde suppression, där är vi överrens.
Fetat, nej Sverige har inte gjort mycket alls. Tidiga åtgärder missade man helt och riskgrupper går idag fortfarande till jobbet eller kan inte hålla hemma sina barn för det tillåter inte FHM.
Du har flera i tråden som har klagat på det.
"att säga att vi inte gör något är extremt fel".
Nej det är det inte.
Sverige som land står nu upp och agerar oavsett.
Krishanteringen är och har varit urusel från dag 1.
Jag tar ett exempel av extremt många, munskydd har nu visat sig stoppa 50-70% av smittospridningen.
- Vad är FHM rekommendation än idag?
(hint, munskydd fungerar inte...)
Ekonomin hade kraschat oavsett, om du inte levt i en bubbla vet du precis som jag att en enorm recession stod för dörren och att vi bara väntade på den svarta svanen, det blev coronautbrottet.
Du blandar äpplen och päron hej vilt här så jag kanske missförstår men håller du med mig att krishanteringen av FHM med deras posterboy Anders Tegnell och regeringen varit extremt undermånlig, otydlig och osann?