2020-04-01, 10:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nån som har testats positivt och INTE haft hög feber eller långdragen torrhosta?

Jag har haft lättare andningssvårigheter, max 37.5 i feber, sporadisk torrhosta, huvudvärk, nästäppa, frossa och slem i halsen.

Känt mig allmänt hängig. Dessutom har det kommit och gått, vilket tycks gå i linje med hur covid-19 verkar i kroppen.

Kolla i den här tråden

(FB) Vi som tror vi har Corona + vi som har det.
Citera
2020-04-01, 10:48
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nån som har testats positivt och INTE haft hög feber eller långdragen torrhosta?

Jag har haft lättare andningssvårigheter, max 37.5 i feber, sporadisk torrhosta, huvudvärk, nästäppa, frossa och slem i halsen.

Känt mig allmänt hängig. Dessutom har det kommit och gått, vilket tycks gå i linje med hur covid-19 verkar i kroppen.

Har nästan samma symptom. LITE torrhosta med lite "kli" i halsen (har jag aldrig normalt sett), en enorm huvudvärk sedan förra veckan. Värre vissa dagar, bättre andra. Rinnsnuva (ingen nästäppa dock). Nyser då och då. Besvär med rinnande "förkylningsögon". Ingen feber.

Kan vara covid-19 men behöver inte vara det. Känner mig relativt pigg men när huvudvärken är som värst vill jag bara sova.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad då trott hela tiden? Vilken idiot som helst kan se att med den utveckling vi haft så kommer en stor del av befolkningen vara smittade i april det är inget kontroversiellt eller konstigt med detta tvärtom så har det varit en indikator på att FHM och regeringen inte gjort tillräckligt för att bromsa upp spridningen.

FHM vill inte stoppa spridningen. De vill ha en "lagom spridning". Som enda land i Västvärlden satsar vi på att nå flockimmunitet så fort det går utan att överbelasta sjukvården alltför mycket.

Storbritannien körde samma taktik tills de förstod att hundratusentals britter skulle dö. Först då beslutade de om att stänga skolor osv.

Sverige leker med elden. Det går inte att komma ifrån.
Citera
Medlem
SVERIGE. Pandemin försvårar för ensamkommande. Distansstudier och en allt osäkrare arbetsmarknad drabbar de ensamkommande som omfattas av gymnasielagen.
Får de inte godkända betyg eller en anställning inom ett halvår efter utbildningen, riskerar de att inte få stanna i Sverige.

– Vilket så klart kommer bli helt orimligt, säger Matilda Brinck-Larsen, verksamhetsansvarig för organisationen Agape, till P4 Göteborg.

Haha klart de får kommer att få stanna efter gullande sedan tidigare
Citera
2020-04-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Skillnaden är att de- troligen - vet hur de ska skydda sig i möjligaste mån.

Du kan inte skydda dig på en överfull buss.
Citera
2020-04-01, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Vad då trott hela tiden? Vilken idiot som helst kan se att med den utveckling vi haft så kommer en stor del av befolkningen vara smittade i april det är inget kontroversiellt eller konstigt med detta tvärtom så har det varit en indikator på att FHM och regeringen inte gjort tillräckligt för att bromsa upp spridningen.

För att förtydliga (trodde ej det skulle behövas) så tror jag detta kommer ske i alla länder. Visst sätter man sig i karantän en månad så sker det eventuellt en månad senare.

Jag skrev ju att jag inte tror någon kan stoppa det, det borde väl du fatta att det inkluderar utländska experter.
Citera
2020-04-01, 10:50
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
66 läkare dött av coronavirus i Italien
9000 läkare testats positiva

Så där är ett mått på hur dödligheten - av LÄKARE. i aktiv tjänst.( 0,75 %) Antagligen är dom inte gamla och skröpliga..

Jag blir sur på alla som försökt "tona ner" detta ?

Genomsnittsåldern på dessa var en bit över 70. Det var något 20tal pensionerade läkare som jobbade extra som hemläkare åt rika människor som dog, sen var det många tandläkare & psykologer. Inte särskult många IVA-läkare.
Citera
2020-04-01, 10:50
Medlem
Citat:
När blev detta en exponentiell ökning?

De ökningssiffror jag sett är;
8, 9, 12, 18, 28, 10, 8, 24, 34

10 och 8 är senaste helgen och de avviker kraftigt så frågan är om de över huvud taget är i närheten av sanningen.
Det är en docent i anestesi och intensivvård (Mats Eriksson) som på twitter har sagt att direktiv kommit att de som avlider "hemma" ska inte testas MEN läggas i liksäckar och märkas "Smitta".
Detta kommer naturligtvis att påverka statistiken drastiskt eftersom gamla inte skall varken testas eller vårdas.
Vi får återigen se hur våra PK-politiker mörkar sanningar.

Pratet om att jämna ut kurvan över smittade med den metod A.T. förespråkar är rent skitpeat, det gör man genom att sakta ner spridningen. Hans metod ökar smittspridningen och kommer "göra slut" på IVA-platserna fortare och med den sållning av sjuka som inte får vård innebär det helt klart att äldre med avsikt skall lämnas att dö i större antal än nödvändigt och dessutom kommer det stora antalet smittade att göra att åldern på dem som inte kan ges vård kommer gå ner.

Hoppas jag har fel men tyvärr har en del av mina tidigare funderingar besannats.
Citera
2020-04-01, 10:51
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
För att förtydliga (trodde ej det skulle behövas) så tror jag detta kommer ske i alla länder. Visst sätter man sig i karantän en månad så sker det eventuellt en månad senare.

Jag skrev ju att jag inte tror någon kan stoppa det, det borde väl du fatta att det inkluderar utländska experter.

Vi kan stoppa detta, och vi ska stoppa detta!
Vi tänker inte låta miljontals människor dö, det får inte hända!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Du kan inte skydda dig på en överfull buss.
Du kan ta på dig handskar, munskydd. Du kan nysa i armvecket i stället för rakt ut.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Hur stor är risken att bli nedskjuten om du låser in dig själv och spolar ner nyckeln i toaletten?
Det blir ju samma som mitt exempel, 100%. Så där förstod jag inte jämförelsen. Förstod dock budskapet att är man så rädd kan man lika gärna låsa in sig.

Men för att återgå till mitt ursprungliga påstående. Folk hade mer konsekvenstänk på den tiden. Vissa lite väl och andra lite mindre. I dag hyllar de en statsminister med fetalt alkoholsyndrom och en epedemiolog som uppenbart ljugit för de svenska folket.
Citera
2020-04-01, 10:52
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Genomsnittsåldern på dessa var en bit över 70. Det var något 20tal pensionerade läkare som jobbade extra som hemläkare åt rika människor som dog, sen var det många tandläkare & psykologer. Inte särskult många IVA-läkare.

Lite längre ner i denna tråden finns en sammanställning med information om läkarna:
https://twitter.com/JenniferWegerup/status/1244377981407166467
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in