2020-04-01, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om du är intresserad av de italienska läkarna så är denna tråden att rekommendera:
https://twitter.com/JenniferWegerup/status/1244377981407166467

Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
66 läkare dött av coronavirus i Italien
9000 läkare testats positiva

Så där är ett mått på hur dödligheten - av LÄKARE. i aktiv tjänst.( 0,75 %) Antagligen är dom inte gamla och skröpliga..

Jag blir sur på alla som försökt "tona ner" detta ?

Ok, tack - där kom hela listan:
https://portale.fnomceo.it/elenco-dei-medici-caduti-nel-corso-dellepidemia-di-covid-19/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Att undvika lösgodis det har alla intelligenta insett för årtal sedan. Kanske ända sedan fenomenet uppstod. Samma gäller för så kallade salladsbarer. Själv plockar jag frukt så långt bort jag kan i affären ur omöjlig räckvidd för barn och kärringar som ska klämma på allt. Och tar bara sådant som har skal. Vi får se när den svenska äpplena kommer i höst om man vågar sig på dem igen.

I dag ska jag tillverka egen handsprit, 1 liter T-röd en liten burk vaselin och en dl vatten. Går fortfarande inte att få tag på så det håller på att ta slut.

Lösgodis. Köp en jättepåse och låt den ligga några dagar så är det ingen fara. Visst, man hittade virus rna på diamond princess efter 17 dagar, men ingen har påstått att det var aktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Alla vet detta redan, nästan som alla som varit sjuka i tråden eller i forskning har rapporterat om detta. Du tappar lukt och smak av co vid-19.

Hur vet du att alla vet det redan? lol
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Har nästan samma symptom. LITE torrhosta med lite "kli" i halsen (har jag aldrig normalt sett), en enorm huvudvärk sedan förra veckan. Värre vissa dagar, bättre andra. Rinnsnuva (ingen nästäppa dock). Nyser då och då. Besvär med rinnande "förkylningsögon". Ingen feber.

Kan vara covid-19 men behöver inte vara det. Känner mig relativt pigg men när huvudvärken är som värst vill jag bara sova.

Vi är alla smittade! Jag har också haft ont i huvudet några dagar, samt torrhosta i flera veckor Det sjuka är torrhostan, brukar inte ha torrhosta och absolut inte så här jävla länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
De ökningssiffror jag sett är;
8, 9, 12, 18, 28, 10, 8, 24, 34

10 och 8 är senaste helgen och de avviker kraftigt så frågan är om de över huvud taget är i närheten av sanningen.
Det är en docent i anestesi och intensivvård (Mats Eriksson) som på twitter har sagt att direktiv kommit att de som avlider "hemma" ska inte testas MEN läggas i liksäckar och märkas "Smitta".
Detta kommer naturligtvis att påverka statistiken drastiskt eftersom gamla inte skall varken testas eller vårdas.
Vi får återigen se hur våra PK-politiker mörkar sanningar.

Pratet om att jämna ut kurvan över smittade med den metod A.T. förespråkar är rent skitpeat, det gör man genom att sakta ner spridningen. Hans metod ökar smittspridningen och kommer "göra slut" på IVA-platserna fortare och med den sållning av sjuka som inte får vård innebär det helt klart att äldre med avsikt skall lämnas att dö i större antal än nödvändigt och dessutom kommer det stora antalet smittade att göra att åldern på dem som inte kan ges vård kommer gå ner.

Hoppas jag har fel men tyvärr har en del av mina tidigare funderingar besannats.

Vad menar du med att den ökar smittspridningen? Det är väl klart så in i helvete att uppmaningar att inte resa, att hålla sig hemma osv minskar smittspridningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är folk som jobbar på Myndigheten för SamhällsBeredskap mixat med vänsterblivna mongon som gör det gratis. Det trodde jag var uppenbart för alla vid det här laget. MSB-folket är inte så värst skickliga på sitt jobb (ingen överraskning) och de vänsterblivna är redan ökända eftersom de spammat non stop i varenda blattetråd sedan evighet.

Ja det har pågått en vänsterinfiltration länge, det är inte så dramatiskt som det låter, snarare att man helt omdefinierat sina jobb.

Man har full lön från medborgarna genom skatten men istället för att jobba med sina kärnuppgifter har man nu prioriterat, miljöaktivisim, genus, PK korridor, feminism, antirasism och viss förkärlek för islamister.

Man har i stort sett förändrat hela statsapparaten till att istället för att "förbereda för det värsta och hoppas på det bästa" och "sparat i ladorna för en dålig dag" levt på kreditkort och HBQT certifierat varenda myndighet och företag och sponsrat kultutsektorn och föreningslivet, de med "rätt värdegrund",

och...

lag väääldigt mycket tid på att säga till medborgarna vad man för säga och vad som är accepterat i den politiskt korrekta korridoren. Halva twittermaffian från vänster har ju skattebetalda jobb där dom gör ingenting och det är därför dom har så mycket tid att förfölja oliktänktande.

Sen har det pågått en annan push bland framförallt vänsteraktivister och islamister att komma åt de sociala kontona hos kommunerna och hos diverse myndigheter. Detta har dom varit extremt duktiga på och man har lyckats dränera stats och kommunkassan den vägen också.

Sen har vi såklart flyktingvågen 2015 som kostade enorma summor.

Alltmedan man underlät att finansiera allt de tråkiga typ beredskapslager, sjukvård, polis, skola, katastrof-skydd osv.

Voila och här står vi nu idag, sjukvården är sämst i europa, katastrofhanteringen är urusel, det finns inga pengar till den kommande lågkonjunkturern osv. osv. osv.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Snarare tvärtom: svensken aktiverar reptilhjärnan mycket mer sällan än folk som i sitt dagliga liv badar i konspirationsteorier och imaginära risker.

Se på amerikanerna som varit paniskt rädda för islamisk terrorism, latinos och bomfaderalla... men som villigt låter sig slaktas av Big Pharm och Trumpadministrationen.

Svenskar är generellt sätt mycket mer naivare än andra länder, räknar alltid optimistisk om än försiktigt.

Vad har ens reptilhjärna med det här att göra? Det som alltid går före allt annat är erfarenhet och förberedelse.

Vi kan kolla på nordens statiskt vilket är mer jämförbart än övriga kontinenten.

(Nu är dessa siffror från 31 mars och gamla)
Sverige: 4 028 smittade / 146 döda
Danmark: 2 577 smittade / 77 döda
Norge: 4 226 smittade / 26 döda
Finland: 1 313 smittade / 13 döda

https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases
Citera
2020-04-01, 10:53
Medlem
DetBlirBraSnarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Gruppimmunitet. Finns inga belägg än för immunitet. Än mindre gruppimmunitet.
Tittar vi på siffrorna från Wuhan. Om man skall uppnå gruppimmunitet
så blir det fullskaligt folkmord innan det är klart.

A recent time-delay adjusted estimation indicates that mortality rate of COVID-19 could be as high as 20% in Wuhan, the epicentre of the outbreak.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30195-X/fulltext

Idiot. Det finns visst belägg för gruppimmunitet. Annars kommer denna sjukdom utrota mänsligheten, men det kommerninte att hända. Sjuka bildar antikroppar, alltså blir vi immuna. Möjligt att man kan smittas igen efter nåt halvår men då blir inte följerna lika allvarliga.

Varför tror du tiotusentals forskare jobbar dag & natt på att ta fram ett vaccin om vi inte kan bli immuna mot viruset? 🤦‍♂️
Citera
2020-04-01, 10:53
Medlem
Citat:
Du kan ta på dig handskar, munskydd. Du kan nysa i armvecket i stället för rakt ut.

Fast det gjorde de ju inte, eller hur? Handskar är dessutom inte bra. Då finns viruset kvar på dem. Bättre att tvätta händerna ordentligt.
Citera
2020-04-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Det blir ju samma som mitt exempel, 100%. Så där förstod jag inte jämförelsen. Förstod dock budskapet att är man så rädd kan man lika gärna låsa in sig.

Men för att återgå till mitt ursprungliga påstående. Folk hade mer konsekvenstänk på den tiden. Vissa lite väl och andra lite mindre. I dag hyllar de en statsminister med fetalt alkoholsyndrom och en epedemiolog som uppenbart ljugit för de svenska folket.
Med facit i hand är allting lätt. I princip alla regeringar har visat sig vara oförberedda och amatörmässiga. Jag vill inte föra fram Kina som ex på motsatsen då jag misstänker att de blåljuger angående antalet döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Och antagligen får de den bästa vården som går att uppbringa.

Förmodligen kommer ytterligare av de 9000 avlida. Så då lär dödligheten bli högre än 0.75% - för medelålders med bästa tänkbara vård.

Intressant. Var kommer dina uppgifter från?

Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
66 läkare dött av coronavirus i Italien
9000 läkare testats positiva

Så där är ett mått på hur dödligheten - av LÄKARE. i aktiv tjänst.( 0,75 %) Antagligen är dom inte gamla och skröpliga..

Jag blir sur på alla som försökt "tona ner" detta ?

Ok, tack - där kom hela listan:
https://portale.fnomceo.it/elenco-dei-medici-caduti-nel-corso-dellepidemia-di-covid-19/
Citera
Medlem
Citat:
Och på vilket sätt skulle Ove och Birgitta i Vetlanda ha blivit smittade?

Smittan frodas i stockholmska förorter med stor andel funktionella analfabeter. DETTA ska vi ställa våra poltiker till svar för.

De blev smittade på resecentrum. Dessutom så analfabeterna dysfunktionella, så det så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in