2020-04-01, 10:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag är inte så säker på att resten av norden vill vara i en union med Sverige.

Jag minns ännu när Henrik Arnstad satt och kallade Danska regeringsmedlemmar för rasister och återgång till 30-talet.

Jag vet att det bara är en dröm från min sida.

Edit minns också det programmet och danskarnas miner
Citera
2020-04-01, 10:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Schweiz har fler invånare per km2 men de är mycket mer utspridda över sin yta och har inga miljonstäder alls

Nej, befolkningen i Schweiz är tvärtom väldigt koncentrerad till kluster i byar och städer.
Har du varit i Schweiz? 75% av landet är totalt obeboeligt pga Alperna, Jurabergen och massa sjöar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Halva Sveries befolkning kan vara smittad i April enligt Matematikprofessorn Tom Britton, vid Stockholms Universitet. Han använder dödstalen i sin matematiska modell för att förutspå framtiden. Osäkerheten i modellen är dock fortsatt stor.

Detta har jag trott hela tiden.

Finns ingen professor, inte ens på Flashback, som kan stoppa detta virus.

Flashback sitter och klappar händerna för att Norge har isolerat sig i några dagar men viruset skiter väl i det.
Citera
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Vi har haft en hälsosam befolkning och helt enkelt inte rustat för exakt sådana scenarior som uppstår nu.

Det stämmer, alltför många har haft det för bra ( t ex med hälsa och ekonomi), så de har inte hade ansett att Sverige behöver annan politik, eller att rustas ens behövts (vi skrotade ju nästan försvaret, för att inte tala om civilförsvaret)... Tyvärr har inte alla haft det bra med hälsa och med det följer ofta ekonomi (dessa glöms lätt bort av politiker), hoppas inte dessa svagare grupper får betala priset nu..
Citera
2020-04-01, 10:44
Medlem
Nån som har testats positivt och INTE haft hög feber eller långdragen torrhosta?

Jag har haft lättare andningssvårigheter, max 37.5 i feber, sporadisk torrhosta, huvudvärk, nästäppa, frossa och slem i halsen.

Känt mig allmänt hängig. Dessutom har det kommit och gått, vilket tycks gå i linje med hur covid-19 verkar i kroppen.
Citera
2020-04-01, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Och på vilket sätt skulle Ove och Birgitta i Vetlanda ha blivit smittade?

Smittan frodas i stockholmska förorter med stor andel funktionella analfabeter. DETTA ska vi ställa våra poltiker till svar för.

Folk från Nacka trängs på SL-bussarna in till stan också. Vad är skillnaden?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Klart dom är, dom lever i sina enklaver och kontakten med vanliga svenskar är ytterst få. Om man är realist, dom vill ju ha det så, vill inte integreras, och det är ju utmärkt nu. De som har integrerats, dom har ju accepterat den svenska livsstilen, och är inget problem i den här saken.

Så, du tänkte inte längre näsan räckte där, men du är i gott sällskap, ytterst få som gör det här!
Deras ungar går i skolan och förskolan där lärarna i många fall är "vanliga" svenskar. Och eftersom skolorna ses som oproblematiska av regeringen - till skillnad mot påskkärringar, som bedöms som farliga - så är de fortsatt öppna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Nån som har testats positivt och INTE haft hög feber eller långdragen torrhosta?

Jag har haft lättare andningssvårigheter, max 37.5 i feber, sporadisk torrhosta, huvudvärk, nästäppa, frossa och slem i halsen.

Känt mig allmänt hängig. Dessutom har det kommit och gått, vilket tycks gå i linje med hur covid-19 verkar i kroppen.

Man testar inte milda fall längre.
Citera
2020-04-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Detta har jag trott hela tiden.

Finns ingen professor, inte ens på Flashback, som kan stoppa detta virus.

Flashback sitter och klappar händerna för att Norge har isolerat sig i några dagar men viruset skiter väl i det.

Vad då trott hela tiden? Vilken idiot som helst kan se att med den utveckling vi haft så kommer en stor del av befolkningen vara smittade i april det är inget kontroversiellt eller konstigt med detta tvärtom så har det varit en indikator på att FHM och regeringen inte gjort tillräckligt för att bromsa upp spridningen.
Citera
2020-04-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Folk från Nacka trängs på SL-bussarna in till stan också. Vad är skillnaden?
Skillnaden är att de- troligen - vet hur de ska skydda sig i möjligaste mån.
Citera
2020-04-01, 10:47
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej!

#FakeNews
Är det som framkommer här också hashtag fake news?

Whistleblowers silenced by China - 60 Minutes Australia

https://www.youtube.com/watch?v=pEQcvcyzQGE

Alla i tråden kan se inslaget och dra sina egna slutsatser om din mission här.
Citera
2020-04-01, 10:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nej, befolkningen i Schweiz är tvärtom väldigt koncentrerad till kluster i byar och städer.
Har du varit i Schweiz? 75% av landet är totalt obeboeligt pga Alperna, Jurabergen och massa sjöar.

Jag har bott i Schweiz så jag känner väldigt väl till det landet. De städer och byar som finns är väl avgränsade av naturliga skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in