2020-04-01, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många kvinnor är genuspedagoger i Sverige?

Så de 200 kommunikatörerna är alla kvinnor?

Så det är kvinnors fel att manliga konsulter suger ut enorma summor pengar från statskassan?

Fan vad du är osammanhängande, du kommer ju bara med en massa lösa antaganden. Kan du backa upp nåt av det du påstår med siffror och andra källor än dig själv?

Jag hoppas du vet att korruption finns både inom vänster- och högerpolitik. Har inget med feminism att göra.

Jag har inte koll på alla 200 kommunikatörernas kön, däremot är det så att majoriteten av kvinnorna i Sverige får sin inkomst av staten och det är uppenbart att kvinnor vill ha en stor stat, som tyvärr ofta blir korrupt. Ja, den korruption vi har i Sverige idag är starkt kopplad till kvinnors naivitet och ointresse för samhället. I Sverige ska kvinnor ha lika mycket makt och lika mycket att säga till om trots att de främst intresserar sig för mode, smink, trevliga tjejmiddagar, resor och inredning mellan männen tar reda på hur samhället fungerar. Det håller inte.

Om jag inte minns fel betalar vi 59% skatt i Sverige. Det öppnar upp för en gigantisk korruption och ett parasiterande inom offentlig sektor. I mer liberala samhällen kan jag tänka mig att korruptionen existerar i privata bolag istället.
Citera
2020-04-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du lider av tunnelseende.
Det är nästan enbart män som har uttalat sig i det offentliga gällande Corona och allt som hör därtill.
Nästan alla professorer, experter, chefer på FHM, chefer på sjukhus, chefer i princip överallt, samt vår statsminister är en man. Likadant är det i reportage från alla världens länder, det är män överallt, och inte har det gått bättre för de länder som är mer patriarkala.
Tyskland med Angela Merkel har till exempel hanterat Coronavirusets framfart föredömligt jämfört med många andra länder.

Minns du Trumps inställning från början? Det var "lugnt, ingen fara, allt under kontroll".
Eller Bolsonaros intelligensbefriade inställning, "det är bara en liten influensa". Den fullständiga överrepresentation av MÄN i alla sammanhang här, är vad som slår en kraftigt när man tittar på nyheterna.
Detta viruset har på inget sätt hanterats mer framgångsrikt på grund av att män styr världen. I de länder där det finns vettiga män vid makten har det nämligen inte heller gått särskilt bra. Kina började med att mörka virusets existens i flera veckor. Var det rationellt och vettigt tycker du?

Och du, du pratar om kvinnors makt och om Åsa Romson
Som sagt, TUNNELSEENDE.

De inkompetenta männen du nämner är på sina positioner pga naiva lättlurade kvinnor. Hade bara män haft makt i Sverige hade inte en sådan som Stefan Löfvén kommit till makten med sin svetsarbakgrund. Männen är mer benägna att ta till sig fakta, te x från alternativ media, och skapa sig en gedigen uppfattning. Kvinnorna röstar bara på det som känns rätt och som media säger åt de att rösta på, de är väldigt lättstyrda.

Angela Merkel utformar inte sin egen politik, det är män som styr henne.
Citera
2020-04-01, 08:54
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
De inkompetenta männen du nämner är på sina positioner pga naiva lättlurade kvinnor. Hade bara män haft makt i Sverige hade inte en sådan som Stefan Löfvén kommit till makten med sin svetsarbakgrund. Männen är mer benägna att ta till sig fakta, te x från alternativ media, och skapa sig en gedigen uppfattning. Kvinnorna röstar bara på det som känns rätt och som media säger åt de att rösta på, de är väldigt lättstyrda.

Så män styr Angela Merkel, men kvinnor har sett till att föra Stefan Löfvén till makten?
Citera
2020-04-01, 09:35
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abominative

Intressant idé med tanke på att en majoritet av S röster kom från män, och detsamma gäller Trump. I Brasilien får man inte föra sådan statistik, men inför valet hade 30% av männen deklarerat sitt stöd för Bolsonaro jämfört med 15% av kvinnorna.

Men det är kvinnor som för de till makten tydligen.

Lukashenko är en annan man som hanterar det manligt, genom att förklara att 50g vodka om dagen samt bastu håller coronaviruset borta.
Citera
2020-04-01, 10:23
Medlem
En liten komnetar som hör ämnet till.

Igår läste jag att antalet döda i corna nu konstaterats överstigit 40 000.
Världen baxnar! Förfärligt! 40 000 döda!
Man sätter hela världen i hold, och river upp himmel och jord för att förhindra detta
( inte fel enligt mig) ...men!

En stillsam kommentar.
Varje år, år efter år efter år efter år, i världen så mördas 50 000 kvinnor av en partner eller släkting.
Inte många som ens lägger märke till den "notisen" eller den "sjukdomen" som varje år drar över världen.

https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2018/11/30/671872574/u-n-report-50-000-women-a-year-are-killed-by-intimate-partners-family-members?t=1585729655382
Citera
2020-04-01, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Intressant idé med tanke på att en majoritet av S röster kom från män, och detsamma gäller Trump. I Brasilien får man inte föra sådan statistik, men inför valet hade 30% av männen deklarerat sitt stöd för Bolsonaro jämfört med 15% av kvinnorna.

Men det är kvinnor som för de till makten tydligen.

Lukashenko är en annan man som hanterar det manligt, genom att förklara att 50g vodka om dagen samt bastu håller coronaviruset borta.

Sossarna har ganska fifty-fifty.

https://data.val.se/val/val2018/alkon/R/rike/alderkon.html

Fascinerande att kvinnor röstar på moderaterna mer än män.
Citera
2020-04-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Man sätter hela världen i hold, och river upp himmel och jord för att förhindra detta

En stillsam kommentar.
Varje år, år efter år efter år efter år, i världen så mördas 50 000 kvinnor av en partner eller släkting.
Inte många som ens lägger märke till den "notisen" eller den "sjukdomen" som varje år drar över världen.

https://www.npr.org/sections/goatsandsoda/2018/11/30/671872574/u-n-report-50-000-women-a-year-are-killed-by-intimate-partners-family-members?t=1585729655382

Här skjuts det en bit över målet 50k låter väldigt lite tycker jag
Citera
2020-04-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Här skjuts det en bit över målet 50k låter väldigt lite tycker jag

Du tycker manliga släktingar och partners borde mörda lite fler av sina "nära och kära" per år?
Citera
2020-04-01, 11:36
Medlem
Citat:
Du tycker manliga släktingar och partners borde mörda lite fler av sina "nära och kära" per år?

Nej. Tycker dock 50k är ganska lite.
Citera
2020-04-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Nej. Tycker dock 50k är ganska lite.
Vi pratar om en specifik sorts mord, den utförd av nära släkting eller partners, inte alla mord.
Citera
2020-04-01, 13:08
Avstängd
Citat:
Vi pratar om en specifik sorts mord, den utförd av nära släkting eller partners, inte alla mord.

i sverige är det exceptionellt ovanligt dock.

Sen är det ju så att när kvinnor mördar så är det främst sin nuvarande eller tidigare partner.
när män mördar så är det främst än annan man (verkligen, det är ovanligt att män dödar kvinnor)

utsatt för våld i när relationer är ju snudd på likvärdigt, när man ringer runt och frågar (7% av kvinnor resp 6.7% av män)

inte speciellt jämställt där inte. kvinnor borde fokusera mer på att mörda sina systarar istället för män. speciellt nu i koronatider där män drabbas mer (kanske för att de jobbar fler timmar per vecka och på såsätt utsätts mer?)

så det kanske inte är värt att lyfta av de anledningarna i coronatider?
Citera
2020-04-01, 14:46
Medlem
Citat:

En stillsam kommentar.

Det var ju ingen kul statistik , hade det däremot vart 50k Feminister så hade det vart en bra inledning istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in