Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Fick den uppfattningen att JG kanske hade tagit några järn (och ett för mycket?) för att lugna nerverna inför förhöret. Kanske var det därför han uppträdde burdust och rätt så krångligt redan innan han ens hade äntrat rättegångssalen?
Något tror jag också att han hade tagit innan förhöret. Hans uppförande visar att det är något som inte står helt rätt till.
Enl NA:s reporter:
En bufflig man tränger sig före i kön (visade sig vara JG), vakter kommer.
Slår till mikrofonen (2 ggr).
Avbryter advokaten flertalet ggr (blir tillsagd).
(Det var fler märkligheter som NA:s reporter skrev igår efter direktrapporteringen ang JG:s uppförande som jag inte kommer ihåg).
Varför skrev han inte det i sin direktrapport... JG:s märkliga sätt började redan utanför rättssalen och reporten var nära honom och hörde allt.
JD hade med sig en person in (tror det stod stödperson), undrar om det var en vakt som ville ha vidare kontroll på honom i rättssalen?
Jag hade fått uppfattningen att JG var en lugn person men detta visar helt klart på motsatsen.
På frågan om han fortfarande är vän med SD säger han att en vän gör inte så mot mig och Lena (jag tror att han syftade på frun).
Det var ju otroheten han var besviken över... varför sa han inte upp kontakten med SD när han fick reda på det (likt han gjorde mot LW). Eftersom han valde att fortsatt vara vän med SD efter otroheten så uppfattar jag det inte som han sa upp sin vänskap med SD igår utan mest ville påtala att han kände sig lurad/besviken.