2020-04-01, 03:16
Bannlyst
En läkare sa ikväll på SVT aktuellt att han tyckte vi skulle börja masstesta i Stockholm.
Om det visade sig att 20-25% bar på smittan så ksk det skulle va över efter sommaren!
Men om det visade sig att bara 5% av stockholmarna var smittade så skulle vi får börja om igen med smittspårning, annars kommer det ta 10 år innan vi uppnår flockimmunitet.
Citera
2020-04-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja alltså heter det att dom döende patienterna skall övertas av vårdcentralen precis som allt annat. Värdelös allmän läkare och några labsköterskor. Vem vet om någon kan klara sig? Eller skall dom sålla Ella 86 får dö och Kalle 42 får en plats? Vi skickar hem Ella 86 och söver ner henne så hon slipper att kvävas till döds. Vad händer då om Kalle 42 och Ville samt Elsa 30 slåss om en IVA plats`?

Fy fan vilket satans pack.
4 av 5 kan räddas med rätt sjukvård. Tyskland har massivt med intensivvårdsplatser och litet dödsantal. Dom hämtar i andra länder och är långt ifrån ansträngda. Tack allianser SD slödder och moderatpack för nedmonteringen av sjukvården. Garanterat kommer dom få bära hundhuvudet när det här är över.

Jag har precis besvarat att de bygger ut vården till stadior och annat. Vad i det förstår du inte? Det är inte optimalt med lekmän inom infektionsbehandling men det är bättre än inget för patienterna. Inkompetenta läkare med brist på utrustning kommer dock löpa högre risk att sprida vidare skiten.
Citera
2020-04-01, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Jag har precis besvarat att de bygger ut vården till stadior och annat. Vad i det förstår du inte? Det är inte optimalt med lekmän inom infektionsbehandling men det är bättre än inget för patienterna. Inkompetenta läkare med brist på utrustning kommer dock löpa högre risk att sprida vidare skiten.

Och vad har du förklarat som fråntar region Stockholm ansvaret när människor dör och inte får en intensivvårdsplats eftersom dom har skurit ner sjukvården? Ehh, vad? Är det något som jag missat här efter alla år som skattebetalare? Jag har inte röstat på det här. Skulle aldrig falla mig in då jag ser rätt igenom judas. Nu får vi efterskottet på den usla skötseln av sjukvården. ´

Bättre än inget? Att inte kunna vårda sin befolkning för att man är så penningkåt och offrar välfärd på riskkapitalister? Bromma sjukhus såldes i veckan till Filippa Reinfeldts bolag där hon arbetar. Svenonius och Filippa bor nära varandra i Täby. Så vad har jag missat?
Senast redigerad av Browser 2020-04-01 kl. 03:23.
Citera
2020-04-01, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
En läkare sa ikväll på SVT aktuellt att han tyckte vi skulle börja masstesta i Stockholm.
Om det visade sig att 20-25% bar på smittan så ksk det skulle va över efter sommaren!
Men om det visade sig att bara 5% av stockholmarna var smittade så skulle vi får börja om igen med smittspårning, annars kommer det ta 10 år innan vi uppnår flockimmunitet.

10 år? Vad är det för dyskalkylifall som sitter och räknar? Det sprids som en löpeld i världen.
Citera
2020-04-01, 03:23
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ja alltså heter det att dom döende patienterna skall övertas av vårdcentralen precis som allt annat. Värdelös allmän läkare och några labsköterskor. Vem vet om någon kan klara sig? Eller skall dom sålla Ella 86 får dö och Kalle 42 får en plats? Vi skickar hem Ella 86 och söver ner henne så hon slipper att kvävas till döds. Vad händer då om Kalle 42 och Ville samt Elsa 30 slåss om en IVA plats`?

Fy fan vilket satans pack.
4 av 5 kan räddas med rätt sjukvård. Tyskland har massivt med intensivvårdsplatser och litet dödsantal. Dom hämtar i andra länder och är långt ifrån ansträngda. Tack allianser SD slödder och moderatpack för nedmonteringen av sjukvården. Garanterat kommer dom få bära hundhuvudet när det här är över.

Nejdu, tacka (S + V +mp) för att ha monterat ned civilförsvaret sedan början av 1990 talet...?
Vi gav gav ju bort en del civilförsvar till baltiska länderna. Sedan hade vi ganska många fler respiratorer då.

Socialdemokraterna, har mest satsat pengarna på att importera människor som skall rösta på dom. Ty många i dom områdena har alltid varit en fabrik, för röster för på S. Så de klarade sig precis. Men när denna kris kom, var de ledande politikerna sena med att meddela vissa av utanförskaps-områdena.... Typ 2 veckor sena enligt expressen. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nyamko-sabuni-jag-blir-valdigt-forbannad-/

Jag tror SD helst hade velat ha en sjukvård som klarar av den befolkning vi har. Att ta in folk utan att kunna ta hand om dem, är inte så bra.

Politik handlar inte alltid om att göra det bra för landet, det handlar om att bli omvald, och det har många dumma svenskar gått på.
Citera
2020-04-01, 03:24
Medlem
Citat:
Och vad har du förklarat som fråntar region Stockholm ansvaret när människor dör och inte får en intensivvårdsplats eftersom dom har skärt ner sjukvården? Ehh, vad? Är det något som jag missat här efter alla år som skattebetalare? Jag har inte röstat på det här. Skulle aldrig falla mig in då jag ser rätt igenom judas. Nu får vi efterskottet på den usla skötseln av sjukvården. ´

Om det inte finns fler som vill jobba i yrkena finns det inget att göra. Men skyll du på samhället om det får dig att känna dig bättre.
Citera
2020-04-01, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Nejdu, tacka (S + V +mp) för att ha monterat ned civilförsvaret sedan början av 1990 talet...?
Vi gav gav ju bort en del civilförsvar till baltiska länderna. Sedan hade vi ganska många fler respiratorer då.

Socialdemokraterna, har mest satsat pengarna på att importera människor som skall rösta på dom. Ty många i dom områdena har alltid varit en fabrik, för röster för på S. Så de klarade sig precis. Men när denna kris kom, var de ledande politikerna sena med att meddela vissa av utanförskaps-områdena.... Typ 2 veckor sena enligt expressen. https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nyamko-sabuni-jag-blir-valdigt-forbannad-/

Jag tror SD helst hade velat ha en sjukvård som klarar av den befolkning vi har. Att ta in folk utan att kunna ta hand om dem, är inte så bra.

Politik handlar inte alltid om att göra det bra för landet, det handlar om att bli omvald, och det har många dumma svenskar gått på.

Vi har haft en hälsosam befolkning och helt enkelt inte rustat för exakt sådana scenarior som uppstår nu.
Citera
2020-04-01, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66

Fast testerna skall väl främst vara sjukvårdspersonal och hemtjänst osv. Det är viktigare än att masstesta Stockholm. Sen får man fram med skyddsutrustning så dom regioner som struntat i att ha lager på skyddsutrustning skall väl avsättas omgående då det varit direktiv från FHM att ha lager.

Citat:
Vi har haft en hälsosam befolkning och helt enkelt inte rustat för exakt sådana scenarior som uppstår nu.

VI hade inte sjukvård innan heller så du verkar finna dig i allt dom säger åt dig? Den snälla fogliga medborgaren.

Citat:
Om det inte finns fler som vill jobba i yrkena finns det inget att göra. Men skyll du på samhället om det får dig att känna dig bättre.
Aha är det därför det ligger varsel då i Stockholm på minst 200 i sjukvården? Ok, ja den valsen är ute för länge sedan att det inte finns personal.
Senast redigerad av Browser 2020-04-01 kl. 03:28.
Citera
2020-04-01, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeardzBearded
Varför pratar vissa här inne om folkmord bara för att vi inte låser in varenda medborgare? Ska vi införa karantän och bokstavligen talat svetsa igen dörrarna hemma hos folk och sedan låta militären skjuta skarpt om någon mot förmodan lyckas bryta sig ut?

Vi har fortfarande ett fritt val om vi vill gå ut eller inte. Ansvaret ligger hos individen själv i detta läge. Tillhör man en riskgrupp och sedan ränner runt på byn som vanligt kanske man får skylla sig själv? Eget ansvar gäller! Det finns ett virus som är i spridning i samhället och då bör man överväga om det är värt att utsätta sig själv för risken att bli smittad.

Sen tycker jag givetvis att Sverige kunde rustat upp sig bättre när det kommer till det materiella inom sjukvården.

Om du läser mycket av tråden, så är det rätt enkelt att förstå resonemangen kring det Enkelt uttryckt och sammanfattat är det väl av några ganska enkla anledningar, dels att vi har ett av världens högsta skattetryck, vilket i sig gör att medborgarna förväntar sig att staten också erbjuder ganska hög nivå av skydd vid kris/pandemier/krig etc. Detta är ett ganska grundläggande skäl till att människor öht accepterar att betala extremt höga skatter, dvs. att man får något i utbyte för det.

Ett annat skäl är väl att många upplever att väldigt vilseledande/felaktig information och råd, samt även åtgärder, ges av myndigheter just nu. Otaliga exempel i tråden.

Ett tredje skäl som vi pratat om i tråden är det du själv snuddar vid, att vårdpersonal sänds ut totalt oskyddade, vilket också många finner fruktansvärt i ett så kallat högutvecklat land som vårt.
Citera
2020-04-01, 03:29
Avslutad
Någon mer som är uttråkad med hela grejen? Börjar ju bli löjligt detta.
Citera
2020-04-01, 03:30
Bannlyst
Citat:
10 år? Vad är det för dyskalkylifall som sitter och räknar? Det sprids som en löpeld i världen.

Nja, hur många tror du som är smittade just nu i Sverige?
Inte ens 1%, för att uppnå flockimmunitet krävs runt 60%!
Citera
2020-04-01, 03:32
Bannlyst
Citat:
Fast testerna skall väl främst vara sjukvårdspersonal och hemtjänst osv. Det är viktigare än att masstesta Stockholm. Sen får man fram med skyddsutrustning så dom regioner som struntat i att ha lager på skyddsutrustning skall väl avsättas omgående då det varit direktiv från FHM att ha lager.

VI hade inte sjukvård innan heller så du verkar finna dig i allt dom säger åt dig? Den snälla fogliga medborgaren.

Aha är det därför det ligger varsel då i Stockholm på minst 200 i sjukvården? Ok, ja den valsen är ute för länge sedan att det inte finns personal.

Jo, men nu menade läkaren alla, för att få fram rätt statistik på hur många som är smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in