2020-04-01, 00:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Följande är ju också det som visar att vi är i ett sämre läge än både Italien och Spanien.

Så för de som menar att man bor tätare i Italien och Spanien och att Sverige har bättre läge p.g.a att man bor glesare här, så tappar Sverige på andra områden istället, som exempelvis en undermålig sjukvård. Något som ju nästan är värre på ett sätt, för det påverkar ännu mer den icke-smittade stackaren som bara har brutit en arm, eller behöver antibiotika, eller något sådant där.
Man har ju redan gått ut och varnat för att ungar inte skall hoppa på studsmattor osv. för man menar att man inte kommer kunna hantera brutna armar osv.

Och ÅTERIGEN - DETTA ÄR BARA BÖRJAN!

Interndokument visar: Sjukhusen fulla nästa vecka

▸ Döende ska vårdas i hemmet ✓ ”Nästa fas”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRK34E/sa-ska-stockholm-hantera-overfulla-sjukhus--om-en-vecka
Citera
2020-04-01, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Hur då? De testar bara sjuka människor.Var dina symptom konsekventa tiden ut eller blossade de upp och ner?
Hörde på nyheterna idag om något företag som misstänks för att i hemlighet testa personer mot betalning. Trots att de utåt sa att de inte hade något.

De nyheterna verkar inte ha uppskattats av många, det var till och med så att det anmäldes av en kund som blivit testad av företaget

Lät som att det kommer att bli rättsligt ärende av det.

Jag förstår också det med tanke på att sjukvårdspersonalen är i behov av tester

Edit: jag har letat men hittar tyvärr inte källan. Det var streaming-/radionyheter
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-01 kl. 00:19.
Citera
2020-04-01, 00:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om den inte vill bli bofast.
Varför är spridningsförmågan det viktiga?

Lite spännande (men ovetenskapligt) att tillskriva ett virus intresse.

Ett virus dör enbart ut om värden dör innan det hunnit sprida sig.
Citera
2020-04-01, 00:08
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Jag har haft corona. Finns dokumenterat för flera veckor sedan i tråden.
Okej och du bedömer att andra har lika lätt som du?

Vad gjorde du mot andningsproblemen?
Citera
2020-04-01, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Det var väldigt intressant att se graferna för alla USA:s delstater. Det verkar vara vara New York och New Jersey som går åt helvete ordentligt. De andra delstaterna såg bra ut.

Louisiana går starkt.. Tack vare sin Mardi Gras...
Citera
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
No comments. Det är märkligt att man inte kan svara på kommentarer?

Svarade jag på fel kommentar, brb ska kolla matey
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Synd att den inte verkar fungera speciellt bra. Hade den varit felfri så hade vi ju inte haft en enda mutation. Men du kanske glömde att klicka på länken. https://nextstrain.org/ncov

Jag vet vad det är för länk. Och jag vet att du och severustheemperor inte vet vad ni pratar om.

"These mutations are completely benign and useful as a puzzle piece to uncover how the virus is spreading,” says Nextstrain cofounder*Trevor Bedford,*a computational biologist at the Fred Hutchinson Cancer Research Center in Seattle."

Du däremot borde läsa på från källor som samlats av t.ex. Johns Hopkins.

https://www.washingtonpost.com/health/the-coronavirus-isnt-mutating-quickly-suggesting-a-vaccine-would-offer-lasting-protection/2020/03/24/406522d6-6dfd-11ea-b148-e4ce3fbd85b5_story.html
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Förstår inte invändningen. Tyskland har färre döda per capita ja men efter de testar så många finns det väl ingen anledning att anta att enormt mörkertal just där. I så fall är det intressant att andelen döda av de smittade kryper upp över 1 procent. Samma sak med Sydkorea. De lyckas uppenbarligen men trots detta mer än procent som dör.

Som en läkare bryr jag mig inte om siffror utan resultat visar hur det går.

Jag är ingen läkare men tror på att epitet läkare gör så mycket de kan och älskar dem för detta.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-04-01 kl. 00:14.
Citera
2020-04-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
USA visar nu en exakt likadan PowerPoint som FHM gör. Att platta till kurvan.

Man tackar Harvard för att ha fått hjälp med en sån fin presentation. Haha. Något Sverige har visat i flera veckor nu!!

Ingen ny modell för mitigation, den har varit med sedan 2007 eller tom tidigare..
https://www.fastcompany.com/90476143/the-story-behind-flatten-the-curve-the-defining-chart-of-the-coronavirus
Citera
2020-04-01, 00:10
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ett virus dör enbart ut om värden dör innan det hunnit sprida sig.
Och?
Citera
2020-04-01, 00:11
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det där är en tänkbar utkomst bland flera olika, på samma sätt som att viruset kan bli mer eller mindre dödligt beroende på hur viruset muterar. Visst kan man gissa sig fram till tänkbara scenarier men innan dess att facit finns så utgår jag ifrån att viruset beter sig som andra virus i den benämningen att den drabbade kommer att erfara ett mildare sjukdomsförlopp i förhållande till vad vi ser idag.

Vilka virus syftar du på då?

Jämför med mässlingen t.ex.

Den dödar många fler % än detta virus men sprider sig så bra innan värden dör att det spelar ingen roll.

Den behövdes vaccineras bort.
Citera
2020-04-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakap0
En liten fråga bara, vilken siffra måste vi upp till dödstalet för att få bokstavligen hänga Anders i galge på torget med barn som kastar tomater på honom och kunna dömma honom som landsförädare? Vilka siffror pratar vi om då?

250.000-500.000, så får han göra Shame of walk upp till galgen med övrig myndighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in