2020-03-31, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Eller så är det uppskattningen av mortaliteten som inte stämmer överens med antal smittade och döda.
Om så skulle vara fallet är vi ju nere på nästa samma dödlighet som för en säsonginfluensa och kan sluta upp med alla åtgärder och återgå till våra vardagsliv, vad tror du är mest troligt?
Citera
2020-03-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Om så skulle vara fallet är vi ju nere på nästa samma dödlighet som för en säsonginfluensa och kan sluta upp med alla åtgärder och återgå till våra vardagsliv, vad tror du är mest troligt?

Jag tror inte, jag utgår från observerbara fakta.
Citera
2020-03-31, 23:12
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Eller så är det uppskattningen av mortaliteten som inte stämmer överens med antal smittade och döda.

Är dödligheten fortfarande uppskattad till 3,4% eller har den reviderats?
Citera
2020-03-31, 23:14
Medlem
Citat:
Jag tror inte, jag utgår från observerbara fakta.
Och dom som räknar på detta går på vad då?
Citera
2020-03-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Är dödligheten fortfarande uppskattad till 3,4% eller har den reviderats?

Det finns väl inget bra underlag för det i Sverige, test av ett statistiskt urval skulle vara intressant.
Citera
2020-03-31, 23:22
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Det finns väl inget bra underlag för det i Sverige, test av ett statistiskt urval skulle vara intressant.

Utgår jag från tillgängliga siffror påvisar Stockholms län en dödlighet på 5,2%
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

Fast jag inbillar mig att det finns betydligt fler smittade än vad som anges i länken..
Döingarna är lättare att räkna.
Citera
2020-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Utgår jag från tillgängliga siffror påvisar Stockholms län en dödlighet på 5,2%
https://www.svt.se/datajournalistik/har-sprider-sig-coronaviruset/

Fast jag inbillar mig att det finns betydligt fler smittade än vad som anges i länken..
Döingarna är lättare att räkna.

Ja de siffrorna är garanterat helt uppåt väggarna.

Här är en bättre site men dödligheten ger heller inte den svar på:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6%20
Citera
2020-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Buy and hold har inte fungerat så bra va. Eller har du en placeringshorisont på 50 år nu...

Buy and hold funkar skitbra fan snackar du om? Bara att köpa mer ju mer börsen går ned.

Citat:
Ursprungligen postat av katt93
Värt att köpa innan skatteåterbäringen eller efter?

Både och om du är långsiktig
Citera
2020-03-31, 23:31
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Buy and hold funkar skitbra fan snackar du om? Bara att köpa mer ju mer börsen går ned.

Både och om du är långsiktig

Det fetade förutsätter att du går in "halvhjärtat" och har pengar över till att köpa på dig i dipparna.
Fast normala människor kanske gör så?
Citera
2020-03-31, 23:31
Medlem
FN:s generalsekreterare António Guterres kallar coronapandemin för den "största krisen sedan andra världskriget" som kommer orsaka en lågkonjunktur som "förmodligen saknar motstycke i modern tid", skriver AP.

Guterres sa även att kombinationen av sjukdomen och dess ekonomiska konsekvenser kommer att bidra till "ökad instabilitet, ökad oro och ökad konflikt".

Guterres presenterade under tisdagen en rapport om vilken socioekonomisk påverkan covid-19 kommer att ha på världen, och utlyste starkare och mer effektiva globala åtgärder mot de påföljder viruset kommer att ha på världen.
SVT · Mikaela Somnell
Citera
2020-03-31, 23:35
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
FN:s generalsekreterare António Guterres kallar coronapandemin för den "största krisen sedan andra världskriget" som kommer orsaka en lågkonjunktur som "förmodligen saknar motstycke i modern tid", skriver AP.

Guterres sa även att kombinationen av sjukdomen och dess ekonomiska konsekvenser kommer att bidra till "ökad instabilitet, ökad oro och ökad konflikt".

Guterres presenterade under tisdagen en rapport om vilken socioekonomisk påverkan covid-19 kommer att ha på världen, och utlyste starkare och mer effektiva globala åtgärder mot de påföljder viruset kommer att ha på världen.
SVT · Mikaela Somnell

Guterrres är en marionett, likt Lövfen, som har sagt flera dumheter genom åren.
Citera
2020-03-31, 23:42
Medlem
Citat:
Det fetade förutsätter att du går in "halvhjärtat" och har pengar över till att köpa på dig i dipparna.
Fast normala människor kanske gör så?

Nej har du valt en fördelning aktier/övrigt att ha i både bra som dåliga tider så blir det ju att man köper mer aktier ju mer börsen går ner, är inget ”halvhjärtat” med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in