2020-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Undrar hur de gör när folk börjar storma akuten. För det tror jag många kommer att göra. Ska de skjuta ner folk, beställa sjuktransport hem åt folk som inte kan andas?
Japp Ådalen - 31. Glöm aldrig det
Citera
2020-03-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu är det ju slut på handsprit över allt. Men finns det inga hembrännare kvar i Sverige? Detta är ju ett perfekt tillfälle att köra igång tillverkningen. Jag tror det är stor efterfrågan för både invärtes och utvärtes bruk. Enligt vissa experter är vodka och bastu det enda man behöver för att bota sjukdomen.

Staten såg väl till att det byggdes upp en hel etanolfabrik i Norrköping i syfte att tillverka etanol för fordonsbränsle för över 10 år sedan. Verkar helt orimligt att det skulle vara brist på sprit i landet - snarare brist på initiativ och vilja.
Citera
2020-03-31, 23:06
Medlem
Hon svennonius eller vad hon heter, jag hoppas verkligen att hon får sitt välförtjänta straff för de miljarder hon försnillade i nya karolinska.

Här i Norge är det kolugnt. Max 30 döda

Ni får det samhälle ni förtjänar. Kom ihåg det. Så länge inte du gör något fortsätter eländet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Åratal? Kika på USA's graf. De har uppnått 181 tusen smittade på två veckor. Och det är förmodligen bara en droppe av verkliga antalet.

Ja det tar åratal om *sjukvården ska hinna med*
Kommer sjukvården hinna med där menar du?
Det hade den inte- därför går de i karantän- och ändå kommer de inte hinna med till en början.

Man kan vara för flockimmunitet- men då får man säga att 10 tusentals kommer också kommer att dö.
USA försöker ju göra allt för att stoppa smittan också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Smittan är nu ute bland vårdpersonal i Sverige.

Detta innebär inom några dagar ett inferno.

Kom ihåg vilka människor som nu skall straffas. Glöm inte namnen! Somna med de i tanke!
Ding Dong, namnet på kinesen som käkade fladdermusen?
Citera
Medlem
På Sky News just nu: En 13-årig pojke utan kända sjukdomar har avlidit i covid19 i Storbritannien.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Var/är inte du forskare?

Ja jag är forskare, vad kan jag hjälpa till med unge man?
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
I Tyskland dör få

https://www.hbl.fi/artikel/tyskland-foljer-sydkorea-och-har-laga-dodstal/
Jovars, runt 700 döda hittills, något gör de rätt jämfört med många av sina grannländer.

Men egentligen alldeles för tidigt att uttala sig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
4 veckor bakom

Sverige fick sitt första fall i slutet av januari.
Detta var det enda fallet i Sverige fram till 26 februari.
Spridningen började med några dagar imellan i Sverige, Danmark och Norge.

Det är bara du som er efterbliven.
Dagen när Danmark fick sitt första fall hade vi över 25 i Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Jag är lite trög, men räknas COVID-19 som Influensa i den statistiken?
Det som visas är covid + influensa. De har inte uppdaterat rubriken över diagrammet, så det står fortfarande "influensafall" bara. Det borde rättas. Att corona ingår kan man se om man går in i menyn under "Rapporter" och tittar under "Influensa", där står det "Rapporterade influensa eller Coronavirus".

https://portal.icuregswe.org/siri/report/kumulativ
Citera
2020-03-31, 23:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du ser det kristallklart säger du, jag såg det komma i slutet på januari och pratade med nära och kära om den kommande faran men de tyckte jag överdrev. Nu idag så gör de inte det.
Om du lyssnar på dagens media om hur tillgången på toapapper så stämmer den, vi gör egna men resten som vi importerar, ris är numera en bristvara men resten är ganska lugnt den senaste månaden.
1Kg salt kostar 10kr, jag har köpt tre för vem vill ha en pasta som smakar inget.

Javisst. Men så är det ju. Jag är också en av de som förstod allvaret redan när det utvecklades till en epidemi i Kina. Och för mig var det en självklarhet att världens samhällen garanterat skulle gå åt helvete, när det snabbt började spridas i Italien. För det var det första beviset för att epidemin, som senare skulle bli pandemi, skulle hamna utom kontroll.

Fattar bara inte hur man INTE kunde se det komma? Hur är man funtad då?

Men nu kan vi som har fattat det hela skratta gott

Och vara ödmjuka och tacksamma för att vi är omgivna av idioter ...för om alla hade tänkt som oss, så hade vi inte fått det så lätt.
Citera
2020-03-31, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Kommer skrivas böcker och göras filmer om detta. Något att berätta till barnbarnen för dig i framtiden förhoppningsvis!

Precis...det här mördarviruset blir bara värre, regeringen tvingas till nya åtstramningar varje dag sen en vecka tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in