2020-03-31, 21:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tyvärr räckte det inte till med eget ansvar för nu är shitstormen här och snart har vi tre skiffriga dödstal:

Så ska Stockholm hantera överfulla sjukhus – om en vecka
Coronasjuka patienter ska vårdas i hemmet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRK34E/sa-ska-stockholm-hantera-overfulla-sjukhus--om-en-vecka

Jag citerar ur artikeln:

Citat:
Tidsgränsen framgår av nya interndokument från Region Stockholm – där vårdcentralerna förbereds på att börja ta över ansvaret för regionens coronapatienter.

Samtidigt ska läkare från primärvården snabbutbildas för att vårda döende patienter i deras egna hem.

Citat:
och med det skärpta läget ska primärvården nu inriktas på säkerställa största möjliga kvalitet med tillägget att “sänkt kvalitet kan behöva accepteras, kan inte längre sträva efter bibehållen kvalitet”.

Citat:
Av dokumenten framgår också att man planerar för att färre personal ska kunna hantera flera patienter. För att lyckas med det vill regionen vårda coronapatienter också i hemmet inom ramen för ASIH, avancerad sjukvård i hemmet. Man vill också planera för att etablera en ny vårdform, så talat särskilt vårdplatsboende som är ett mellansteg mellan hemsjukvård och äldrevård, där uteslutande coronasmittade äldre personer vårdas “under samma tak”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men herregud, sluta prata om "FLOCKIMMUNITET", det finns inte! Det ger ingen immunitet att få covid-19 eftersom fok insjuknar igen o igen. Det är ett helt nytt virus, som ingen haft förut, ergo ingen immunitet.

Inte ens Dr Tengil tror på den teorin längre.
Man måste vänja sig vid tanken, bara..inget förhastat nu. (Min tanke)
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag är nog matematiker, har bara analyserat grovt ( har inga rådata att arbeta med), men har för min del gjort ett mycket grovt estimat att det går 10-100 smittade på varje BEKRÄFTAD. Då ligger jag mellan 40.000 och 400.000 med ett troligt utfall där emellan.

Allt detta är bara gissningar, det är först när många testas, som det går att göra trolig statisktik, men jag vill inte dissa denna matematiker för det.....

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det kan omöjligt vara en miljon om vi bara har 4000 registrerade fall i landet. Men 100-200.000 är väl inte otänkbart.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Wallensten på FHM gissade på 40.000 i förra veckan, någon matematiker (Britton?) på 100.000.
Så det har väl tillkommit några stycken sedan dess.
Det var den här killen och han sa tydligen 500 k - 1000 k.

https://www.expressen.se/nyheter/professorn-nara-en-miljon-svenskar-kan-ha-smittats/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Det vet du ingenting om. Jobbar du på FoHM?

Nej men jag är synsk
Vilket du tror man måste vara för att fatta det. Herregud.
Citera
2020-03-31, 21:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Just nu visas på Stockholms lokalnyheter hur personalen vid Södersjukhuset tillverkar egna skyddskläder av plast som de har hittat i sjukhusets källarkorridorer.

Sedan tidigare har de tillverkat skyddsvisir av gammal OH-plast som de hittat.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Försök inte sätta ord i mun. Stick till konspirationsforumet och syssla med sådant.

De ljuger och felciterar en Lancetartikel.

?
https://edition.cnn.com/2020/03/22/world/doomsday-prophets-coronavirus-blake/index.html
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Du sa ju 200 döda om dsgen nu på torsdag.
Så s tingen har du fel och är totalt ointressant eller så måste något mirakulöst udda ske.
Du har så mycket fel att Tegnell blir generad.

Jag kan erkänna när jag har fel till skillnad från din gud Tegnell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Vi tänker lika.
I Sverige agerar vi utifrån långsiktighet. Att äldre människor dör är inte så ovanligt, nu blir det bara mer påtagligt för gemene person. Eftersom vi matas med informationen om dödsfallen kontinuerligt, skapar det också en viss rädsla och hysteri. Dessvärre.

Ja, äldre, som levt länge med ganska svåra sjukdomar, kanske rycks bort plötsligt, men det skulle faktiskt lika gärna kunna varit något annat virus som är känt, några veckor senare, och det är ju inte viruset som gör det sista dödliga jobbet, det är bakterier i lungorna, som får "fritt utrymme" vid försvagningen, hur många inser det????
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Som jag svarat dina poster tidigare att den 27Mars börjar isen knaka och 7-10 dagar senare sköljer isen. Man behöver inte vara expert eller matematiker. Räcker med sunt bondförnuft. Stoppar du ner hundra potatisar får du åttahundra. Stoppar du tillbaka de åttahundra får du sextusenfyrahundra.

Jag håller med till 100%, men virusförnekarna försöker alltid hitta nått men numera börjar det bli på komiska nivåer.
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Du e verkligen något... speciellt!! Givetvis är båda av värde men att välja ett budskap man sj ser som(subjektiv sanning) kan utan en trovärdig avsändare aldrig anses som en rådande (objektiv) sanning. Därav är de båda beroende av varandra. Utan trovärdighet är det inget jag och allt som oftast gemene man lägger nån vikt vid. Tredje inlägget från din sida som ikke berör ämnet dock. Vilket enbart belyser min forna poäng än mer att du enbart hänger här för att internetkriga. Utöver det antar jag även att du är en alarmist men det kan jag ju inte belägga än då du som sagt ej ens berört ämnet. Dags å släppa pajen månne?

Ta det lugnt. Jag kan låna dig en handduk.
Citera
2020-03-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
I den insamling som pågår med 650 slumpmässiga personer så verkar de ju vara självprovtagning. Fungerar det så kan man iaf lösa en del.

Ja bara inte provresultaten/provkvaliteten falerar på att självtestet tagits från insida kinden istället för i bakre svalget...
Citera
2020-03-31, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hmm. Man verkar välja att inte intensivvårda 80+. Läst om flera som dött utanför intensivvård, och dina siffror pekar också på det.

Eller så var de helt enkelt påcäg att dö ändå.
Rätt vanligt dolk dör på ålderdomshem innan de kommer till läkare. För att inte säga mest troligt till o med.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
SVERIGE: DÖDA pr 31 Mars, 2020:

90+ år: 41
80-89år:75
70-79år: 42
60-69år: 11
50-59år: 10
40-49år: 0
30-39år: 1
20-29år: 1

SVERIGE: VÅRDAS PÅ INTENSIV pr 31 Mars, 2020:
90+ år: 0
80-89år: 19
70-79år: 97
60-69år: 134
50-59år: 102
40-49år: 47
30-39år: 16
20-29år: 15

Skriv inte vårdas. Gör om gör rätt det skall vara VÅRDATS. De allra flesta har blivit friska. En del har dött. En del ör kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in