2020-03-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
SD kommer inte behövas, de flesta förstår att framtiden är integration. Tanken på att flytta stora folkmassor permanent kanske inte är hållbart på längre sikt. Det kommet krisen föra med sig och endast ren asylinvandring nödvändig.

Omfattande repatriering är det som gäller när detta är över, det är dags att detta blir Sverige igen och inte en flyktingförläggning.
Citera
2020-03-31, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Ingen såg det komma
/Irene Svenonius (M)
Finansregionråd
Stockholm
Hade någon av hennes experter hängt på flashback så hade dom inte missat denna trådstart. Då hade dom hunnit beställa sina skydd.
Citera
2020-03-31, 21:30
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tro inte på allt du läser, snart kommer Sverige till Putin i smyg och frågar efter hjälp när pengarna börjar ta slut, det har vi vetat länge.

Jag både läser och förstår ryska (och serbiska) mycket väl. Jag behöver alltså inte förlita mig på västerländsk rapportering. Att Putin har läget under kontroll är önsketänkande, men den som känner till förhållandena i Ryssland vet också om hur illa ställt det är med Ryssland. Inte minst när vi talar om transparens och trixande med siffrorna. Sjukvården ska vi inte ens gå in på.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Det enda jag egentligen kan säga är att den som lever får se.

Jag ber för Sveriges framtid ikväll.
Hade jag varit minsta religiös hade jag kunnat säga detsamma. Men jag hoppas givetvis Ryssland klarar sjukvården för befolkningens skull. Även om jag inte har mkt gott att säga om landet så är ju befolkningen människor som förtjänar att leva
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Skönt att du är immun och således odödlig.
Vad händer vid ev. virusmutation?

Jag har inte bunkrat någonting, inga konserver eller berg av toapapper.
Beställer hem den mat och det toapapper jag nyttjar. Har så jag klarar mig 1-2 veckor, Coronatid eller inte.

Vad jag till skillnad mot dig däremot gör är att jag tänker på andra.
Gymma, det är viktiga grejer det.
För ung för körkort antar jag? Eftersom buss till gymmet verkar rimligt i dessa tider?

Så bra för dig. Själv väljer jag att avnjuta en lunch på uteserveringarna som börjar öppna i stan. Kanske med ett glas vitt till.

Tänker på andra, men som jag nämnde så är jag immun och kan inte smitta andra enligt Folkhälsomyndigheten. Du kanske ska läsa lite på deras hemsida istället för att sprida skrämselpropaganda utan fakta?

Gymma är viktigt för hälsan, så slipper du bli överviktig och kanske till och med få diabetes. Eller kanske är du redan i en riskgrupp? Då förstår jag att du stannar inomhus. Jag är dock frisk med exceptionell fysik eftersom jag tränar 7 dagar i veckan.

Jag åker tunnelbana/tvärbana till gymmet. Bor i Stockholms innerstad och då är bil inget att tänka på. Har körkort sen 10 år tillbaks, men det används bara när jag ska ta bilen upp till fjällstugan i påsk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om uppgiften är sann eller inte, uttalandet är knappast något som stärker förtroendet för myndigheter.

Givetvis råder inte sekretess för en sådan uppgift, att man har en spridning av smittan inom omsorgen.

Att undersköterskan har ålagts sekretess kring en sådan uppgift lär få konsekvenser för chefer på olika nivåer.

Sju smittade i Boden, vem tror på allvar att det inte händer i princip överallt? Men om vi sansar oss, inte direkt, men på tillräckligt många ställen för att hålla dödstalen uppe en längre tid, tyvärr......
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Det ni inte fattar är att det kommer explodera med både smittade och dödsfall i Sverige när som helst alla som studera t andra länders kurvor måste hålla med mig?

Även förnekare, detta är fakta.
Det bubblar lite och sen BOM så börjar det sticka uppåt snabbt, kolla på varje land med höga dödstal just nu!
Citera
2020-03-31, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jag tror att det finns ett konspirationsforum om Covid. Där kan du skriva vad som helst gissar jag på.
Domedagssiffrorna kan du dra där.

Själv så vill jag ha så stor fakta-tillförlitlighet som möjligt.
Sidor som medvetet ljuger om vad rapporter säger intresserar mig icke.

Så dom ljuger för att det inte stämmer överens med din förutbestämda domedagsteori?
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Haha, ja.. den gode landsfadern. Mästaren, precis som Nordkoreas gode landsfader och allt-iallo-expert

Precis. Mycket ska man få höra om under sina levnadsdagar. Har Nordkorea några fall öht.?
Citera
Medlem
Skrämmande hur t.ex. Stockholms sjukvård ändrar på regler för skyddsutrustning.
De säger att munskydd inte behövs, därför att det är brist på dessa.

EU:s svar på Corona är en veritabel katastrof.
När kompetent folk efterlyste åtgärder och förberedelser för att möta behov av resurser redan i januari och februari viftade dr Tengele bort det som helt onödigt.

Förtroendet för Löfven har rusat från 26 procent i februari, till 44 procent i mars. Så även för regeringen.
Svenska folket måste ha drabbats av något kognitivt virus som gör de mer än lovligt bakom flötet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Folkhälsomymyndigheten har redan en procedur för självprovtagning för någon vecka sedan så det behövs ingen personal i skyddsmundering för att ta prov, men det behövs personal och system för att dela ut provtagningskit och samla in proven.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/undersokning-for-att-mata-forekomsten-av-covid-19-i-samhallet/

Jag tror att när vårdpersonal är patient så får de ta provet själv. Jag tror inte att gemene man kommer att ta självtester.
Citera
2020-03-31, 21:32
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta är hur många som inte har haft Covid-19.

Får man en tyst spridning på bred front under ett par tre veckor så ligger man hyfsat pyrt till, dags att bygga fler sjukhus, starta ugnarna och stänga ner hela landet.

+1,2 miljarder kanske?

De asymptomatiska dyker inte heller upp på febertester. De kan ju inte masstesta alla hela tiden heller.

Om vi får immunitet en tid så är förmodligen flockimmunitet bästa vägen tills vi får ett vaccin. Det verkar vara svårt att utrota det lilla viruset på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in