2020-03-31, 21:25
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ryssland skjuter i höjden som en Sojuz-raket. De ökade med 500 fall idag och kurvan går brant uppåt.

Sverige har sämst siffror i norden och snart i Europa. Varför diskuterar du Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Med giljotin då, en gammal svensk tradition. Finns säkert någon gammal giljotin som står och skräpar på slottet. Tyvärr måste svetsarens huvud rulla först eftersom han är den som är ytterst ansvarig även om hans underlåtenhetssynder bara verkar bero på att han är svårt alkad.
Tror inte han är alkad faktiskt bara dum i huvudet rent allmänt. Tar vi och jämför honom med vår tidigare stadsminister Reinfeldt så var han knappast korkad men ond rakt igenom. Han visste precis vad han gjorde mot det svenska folket men i sitt allmänna svenskhat så sket han i vilket när han monterade ner välfärden för de svagaste i samhället och öppnade grindarna på vid gavel för all världens mena patrask.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Gör vi? Vi är flest invånare, Danmark har 16 döda/miljon invånare. Vi har 14. Norge ligger bättre till, men allt handlar ju egentligen lm hur många som smittades i Alperna. Vi har garanterat haft fler som turistat där än andra nordiska länder. Kanske inte så konstigt då om vi får fler fall.

Vi har fler döda per dag än våra nordiska grannar tillsammans nu- och deras siffror kommer klinga av medan våra kommer fortsätta.
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ryssland är ett stort land som även har gräns till Kina och Svrrige har x10 mer döda, du borde gråta men inte skratta! (din smiley)
Ni kommer ha döda så det räcker och blir över innan det här är klart. Vi kan nog gråta över våra landsmän och kvinnor på varsitt håll.
Ni kommer inte kunna hindra det, Kina kommer inte kunna hindra det. Allt man kan hoppas på är att få igenom befolkningen utan att vården havererar. Om Sverige klarar det återstår att se. Jag ristar inga teorier i sten, åt något håll, annat än att alla länder kommer bränna igenom sin befolkning med de dödstal det innebär
Citera
2020-03-31, 21:26
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Var fan fick du luft ifrån? Du är väl ”Flashback” du med, din råtta? Om framgångsmetoden är att göra ingenting behöver vi uppenbarligen varken Tengele eller en regering, det är bara att låta skiten ske.

Tänkte samma logiska tanke tidigare ikväll. Om statsepidemiologens strategi är att inte göra något, så är tjänsten fullständigt överflödig. Avskeda honom direkt och spara in lönepengarna!
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Och väldigt få tester som inte ger några siffror på smittan som helhet.

Exakt. Och osäkra dödsfall. Många kommer inte att noteras som döda i Covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Gotlandsfärjorna är fullsatta läste jag någonstans.. och så åker dom till österlen

Men är det verkligen typiska destinationer för barnfamiljer denna tid på året?
Citera
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Vi tänker nog lite lika, man måste lägga in människors grundhälsa, i alla ålderskategorier, då lär vi ligga i topp, men många av våra äldre kommer så klart att ligga på höga procenttal, inget konstigt, och det har myndigheterna kommunicerat tydligt också. En annan sak är nog den chock som många får, att mormor/farfar mm plötsligt rycks bort, från att ha sett någorlunda ok ut med bra omvårdnad.......

Vi tänker lika.
I Sverige agerar vi utifrån långsiktighet. Att äldre människor dör är inte så ovanligt, nu blir det bara mer påtagligt för gemene person. Eftersom vi matas med informationen om dödsfallen kontinuerligt, skapar det också en viss rädsla och hysteri. Dessvärre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Men har du missat hela debatten? Det blir för ansträngt på intensivvården etc och då dör fler. Därför vill man ha en långsam spridning och inte så snabbt som möjligt.
Ja, precis. Jag har börjat känna att Corona främst är en kris för vården, och att vi bör vidta försiktighet i solidaritet med de som kämpar och sliter där, liksom alla som verkligen behöver vård.

Det gäller att tvätta händerna för att undvika Corona, hålla avstånd till andra eller hjälpa riskgrupper att handla, men är minst lika viktigt att inte dra på sig onödiga blessyrer - åk inte skidor, plocka undan barnens stora studsmatta, var rädd om kroppen.

Däremot vore det oklokt att rasera ekonomin. Jag har gått ifrån väldigt orolig och kritisk till Sveriges agerande, till att bli helt övertygad om att undergången är inställd och att det finns en morgondag. Sverige sköter sig hyfsat.

Dödligheten i Corona verkar vara precis ovanför 1% och av allt att döma är det möjligt att uppnå gruppimmunitet, vilket snart kommer visa sig på många håll i Lombardiet.
Senast redigerad av Olbars 2020-03-31 kl. 21:30.
Citera
2020-03-31, 21:27
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Envåldshärskaren Putin leker inte med människors liv. Dagens underdrift. 😂
Haha, ja.. den gode landsfadern. Mästaren, precis som Nordkoreas gode landsfader och allt-iallo-expert
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Kan inte tänka mig att myndigheterna låter någon social plattform vara öppen efter helgen, då det troligtvis blir över hundra döda om dagen och Regeringen pekar med hela handen på folket att det är deras fel som struntade i restriktionerna om att vara hemma under påsken.
Stefan Löfvens popularitet är endast en död katt som studsar just nu.

Stänger dom ner människors möjlighet att kommunicera med varandra, mitt i en sådan här kris, så är de rökta. Ingen människa kommer nånsin lita på dem eller rösta på dem igen.

Dessutom kan de inte stoppa alla plattformarna, så försöker det, så sprids kommunikationen bara via andra sätt. Ex whattsapp.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ni kommer ha döda så det räcker och blir över innan det här är klart. Vi kan nog gråta över våra landsmän och kvinnor på varsitt håll.
Ni kommer inte kunna hindra det, Kina kommer inte kunna hindra det. Allt man kan hoppas på är att få igenom befolkningen utan att vården havererar. Om Sverige klarar det återstår att se. Jag ristar inga teorier i sten, åt något håll, annat än att alla länder kommer bränna igenom sin befolkning med de dödstal det innebär

Det enda jag egentligen kan säga är att den som lever får se.

Jag ber för Sveriges framtid ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in