2020-03-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta gör mig mest förbannad. Jag hoppas att majoriteten svenskar efter denna kris, oavsett politisk hemvist, ställer sig frågan: "Vart tar våra pengar vägen?"

Vi är ett litet land vad gäller befolkningsmängd, vi betalar över 30% i skatt, de flesta jobbar (iallafall vad gäller den etniskt svenska delen) och så går "de" ut med en varning i kristider, denna gång ett virus, som gör gällande att "de" måste kanske PRIORITERA BORT ÄLDRE TILL FÖRMÅN FÖR DE YNGRE!!

Äldre människor som då alltså i de flesta fall jobbat hela livet och betalat hög skatt. De har ju för tusan betalat sin vård och varför ska vi andra betala en av världens högsta skatter för att sedan riskera att själva bli nerprioriterade?!

Men allt detta måste ju gå att begära ut, vad varenda skattekrona användes till föregående år. Från staten och från ens hemkommun. Har någon här gjort detta nån gång?

Ca 70% av det svenskar producerar går in till staten om jag inte minns fel. En stor skillnad mellan män och kvinnor är att kvinnor ofta ser höjda skatter som en lösning på problemen. Naiva kvinnor är mer benägna att ge all makt till staten medan männen är mer liberala och rationella.
Citera
2020-03-31, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Skulle säga att den knappt påverkat krisen alls. Det positiva med kristider är att så gott som alla glömmer trams som genus och feminism.

Men om vi istället satsat pengarna på sjukvård och andra förberedelser inför kriser, hade vi inte varit bättre förberedda då? Innan Sverige tog in korkade naiva feministhoror i regeringen hade alla svenskar t ex tillgång till en skyddsmask och männen hade skapat ett stort beredskapslager med livsmedel för att kunna klara stora kriser. Sedan dess har naiva kvinnor kommit till makten som satsat på genuspropaganda och massinvandring, vilket försämrat Sveriges beredskap.

Min personliga uppfattning är att vi behöver rensa ut feministerna från riksdagen, döma dem till döden genom tortyr och ersätta med med smarta vita män.
Citera
2020-03-31, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Ca 70% av det svenskar producerar går in till staten om jag inte minns fel. En stor skillnad mellan män och kvinnor är att kvinnor ofta ser höjda skatter som en lösning på problemen. Naiva kvinnor är mer benägna att ge all makt till staten medan männen är mer liberala och rationella.

"ge all makt åt staten" "höjda skatter som en lösning" "naiva kvinnor" "männen är mer liberala och rationella."

Ok.
Citera
2020-03-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ja jag kan tänka mig att någon som du sitter och räknar flicknamn och pojknamn. Något jag behagade skämta om i inlägget om WHO.

Ja det kallas statistik , Något som är bra att ha när man har med nazifeminster som dig som ”skämtar” och rycker läsa påståenden ur hatten på löpande band
Citera
2020-03-31, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernterik
Ja det kallas statistik , Något som är bra att ha när man har med nazifeminster som dig som ”skämtar” och rycker läsa påståenden ur hatten på löpande band

Jag har inte sett röken av statistik eller några andra bevis eller källor överhuvudtaget. Det enda jag har sett är en TS full med vederbörandes fördomar, förakt och hat. En småsint inskränkt människa som förtjänar att förlöjligas.

Men du får gärna posta lite källor som stödjer det TS svamlar om. Till exempel, nu när det ändå ska räknas flick- och pojknamn, komma med statistik på hur många kvinnor kontra män det sitter i regeringen. Eller hur männens IQ står sig gentemot kvinnornas inom regeringen. Du vet, lite fakta, istället för ogrundat fördomsfullt mos.

Det skulle också vara bra om "ni" kunde bevisa sambandet mellan feminism och sämre hantering av kriser. Det skulle vara riktigt bra om ni kunde bevisa det sambandet.
Senast redigerad av Jenny9 2020-03-31 kl. 18:51.
Citera
2020-03-31, 18:53
Medlem
Citat:
Jag har inte sett röken av statistik eller några andra bevis eller källor överhuvudtaget. Det enda jag har sett är en TS full med vederbörandes fördomar, förakt och hat. En småsint inskränkt människa som förtjänar att förlöjligas.

Men du får gärna posta lite källor som stödjer det TS svamlar om. Till exempel, nu när det ändå ska räknas flick- och pojknamn, komma med statistik på hur många kvinnor kontra män det sitter i regeringen. Eller hur männens IQ står sig gentemot kvinnornas inom regeringen. Du vet, lite fakta, istället för ogrundat fördomsfullt mos.

Den faktan kan jag ge dig

De kvinnor som sitter i Regeringen är bara inröstade för kvoteringen, liksom det måste finnas en viss mängd invandrade svenskar så det ”ser” bra ut.

Något faktist inflytande har de inte som tyr är
Citera
2020-03-31, 19:02
Avslutad
Citat:
Den faktan kan jag ge dig

De kvinnor som sitter i Regeringen är bara inröstade för kvoteringen, liksom det måste finnas en viss mängd invandrade svenskar så det ”ser” bra ut.

Något faktist inflytande har de inte som tyr är

Nähä nu har de inget inflytande helt plötsligt. Enligt TS har de ju lyckats försämra det mesta i Sverige inklusive krisberedskapen. Hur gör man det utan inflytande?
Citera
2020-03-31, 19:05
Medlem
Citat:
Nähä nu har de inget inflytande helt plötsligt. Enligt TS har de ju lyckats försämra det mesta i Sverige inklusive krisberedskapen. Hur gör man det utan inflytande?

Mode orden: Kränkt och #Metoo i någon vänstervriden blaska, Hemsida, Nyhetsprogram

Nazifeminster inte riktiga kvinnor
Citera
2020-03-31, 19:08
Avslutad
Citat:
Mode orden: Kränkt och #Metoo i någon vänstervriden blaska, Hemsida, Nyhetsprogram

Nazifeminster inte riktiga kvinnor

Varför uttrycker du dig som ett barn?
Citera
2020-03-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Men om vi istället satsat pengarna på sjukvård och andra förberedelser inför kriser, hade vi inte varit bättre förberedda då? Innan Sverige tog in korkade naiva feministhoror i regeringen hade alla svenskar t ex tillgång till en skyddsmask och männen hade skapat ett stort beredskapslager med livsmedel för att kunna klara stora kriser. Sedan dess har naiva kvinnor kommit till makten som satsat på genuspropaganda och massinvandring, vilket försämrat Sveriges beredskap.

Min personliga uppfattning är att vi behöver rensa ut feministerna från riksdagen, döma dem till döden genom tortyr och ersätta med med smarta vita män.

Tycker man ska kalla saker vid dess rätta namn, eller snarare effekter. Utan genus hade det blivit mer resurser till skola, rättsväsende och vård eller marginellt lägre skatter. Vi hade knappast lagt de resurserna på gasmasker. Krig och katastrofer är något avlägset för svensken med eller utan feminism.
Citera
2020-03-31, 19:26
Medlem
Citat:
Varför uttrycker du dig som ett barn?

Jag sänker min nivå så att du ska hänga med men det verkar som att trots att du är lärare har svårt att hänga med. Eller så är du så fast i ditt vänstervridna feminism att du vägrar ta till dig perspektiv som kan ifrågasätta din verklighet

Du kanske är Lekisfröken där högstanivå är Pott träning

T
Citera
2020-03-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det är inga gigantiska summor det handlar om som staten lagt på genus och feminism. De hål som finns i Sveriges ekonomi är huvudsakligen skapade av flyktinginvandringen.

Det som är bra med dessa kristider är som sagt att man slipper genusflummet och det blir fokus på resultat. Det är ingen slump att vi inte ens sett röken av krav på genus och hbtq-certifierad Coronavård.

Fast genus leder ju till massinvandring. Genuspropaganda handlar om att hitta på ursäkter för kvinnor och ickevitar till varför de ska få parasitera på männen och kvoteras in i organisationer som vita män skapat. När korkade kvinnor får mer makt använder de den makten till att skapa mer massinvandring, det vet vi ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in