2020-03-31, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Professorn kan vara en rysk agent som lärt sig svenska väldigt snabbt.
I see
Citera
2020-03-31, 18:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Hur många har Norge testat?

I den här artikeln ser du hur många fler Norge har testat per en miljon invånare jämfört med många andra länder:

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/03/30/yle-jamforde-hur-olika-lander-coronatestar-finland-har-kommit-i-kapp-norge-ar
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Professorn kan vara en rysk agent som lärt sig svenska väldigt snabbt.
Han har flera gånger berättat att han är ryss. Han har också påstått sig vara professor (men sen sagt att han inte är det). Han hävdar också att han "forskar", dvs googlar som en dåre i den ryska trollfabriken.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag diskuterar, och det är absolut möjligt att det är så att jag inte förstår. Men det är onödigt att kalla någon för trögfattad när du blir emotsagd.

Men nu är jag med. Tack för förtydligandet. Och ja, det ger en ganska god bild att göra på det viset tycker jag.

Tack, ber om ursäkt för det ordet. Du resonerar mycket klokare än vissa rabiata virusförnekarna här inne.
Citera
2020-03-31, 18:40
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Du ljuger mycket för att vara en "professor". Informationen är(och var) att det är en stor överrepresentation av äldre, av dom som dör. Det stämmer med statistik från alla världens länder.

Viruset hade knappt hunnit etablera sig i Europa eller Amerika när man gick ut med denna information, nu när viruset fått ett fäste så märker man att det är inte alls en lika låg procent unga som blir sjuka som Kina rapppotterade till väst utan i själva verket mycket högre!
Citera
2020-03-31, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att de sjuka oftast inte friskförklaras och för att det inte redovisas av regionerna.
Här redovisas 15 fall som friskförklarats i Sverige.

Citat:
Personerna har varit symtomfria i mer än 48 timmar och därför friskförklarats, uppger kommunen i ett pressmeddelande.
https://www.expressen.se/nyheter/flera-smittade-med-viruset-ar-nu-friska/

Om det du säger stämmer att man inte friskförklarar är det ytterligare en sak Sverige ligger efter på.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu börjar verkligen Folkhälsomyndigheten bli nervösa på riktigt:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/folkhalsomyndigheten-inrattar-radgivande-referensgrupp/

Man startar alltså en rådgivande referensgrupp, och tar in diverse experter från fältet. Finns ju många att välja på, Johan Giesecke, Björn Olsen, Joacim Rocklöv, Jan Albert, Tom Britton mfl.

Har ni förresten tänkt på att vår egen Anders Tegnell inte var med på presskonferensen idag, och jag har inte sett ett enda uttalande från honom idag. Har något hänt?

Det kanske råder åsiktskorridor där också. Polarna som får hänga med på jobbet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Norge har fler unga smittade, tydligen.

Låter ju märkligt då Tegnell sade att många av våra är unga. De som reste till Italien under sportlovet syftade Tegnell på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Hur vill ni att er arbetsgivare ska göra ifall någon arbetskamrat skulle vara sjuk i covid-19?
Berätta eller inte?

Min chef nekar till att ens känna till något trots att den sjuke själv berättat vid telefonkontakt.
Jag anser att det är att mörka och utsätta övriga i personalen för risk att smittas.

Vad anser ni?

Eftersom viruset är både allmänfarligt och samhällsfarligt så ska man givetvis berätta. Den smittade kan berätta själv med stöd av smittskyddslagen.
Citera
Medlem
Folkhälsomyndigheten startar nu en expertgrupp som ska stödja myndigheten.

Gruppen ska, enligt ett pressmeddelande, bestå av experter inom smittskydd, epidemiologi, virologi och klinisk infektionsmedicin.

– Det är av största vikt att vi som expertmyndighet har snabb tillgång till råd från personer som är väl förankrade i det kliniska och vetenskapliga fältet, säger Johan Carlson, Folkhälsomyndighetens generaldirektör.
Citera
2020-03-31, 18:42
Medlem
Skistar stänger sina anläggningar från och med måndag.

Bra där.
Citera
2020-03-31, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Eftersom vi har så begränsad testkapacitet slösas knappast resurser på det i någon större utsträckning.
Dessutom tycks det variera lite mellan länder hur man friskförklarar. Och få, om någon, prioriterar det särskilt just nu.
Ja Sverige har inte ens råd med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in