2020-03-31, 18:33
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hoppas COVID-19 stryker med många rasister in i döden. ¨

Jo det vore bra. Då skulle man bli av med alla som begår dom där vidriga och våldsamma hatbrotten mot svenskar.
Citera
2020-03-31, 18:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förlåt, men du verkar faktiskt ganska trögfattad. Det var alltså de nio senaste dagarnas ökning jämfört med en vecka innan den dagen.
Idag, jämfördes med tisdagen 24/3.
Och ända ner till att måndagen 23/3 jämfördes med måndagen 16/3.
Och så genomsnittet på de ökningarna.

Men om du inte vill förstå så är det din ensak. Vi kan avvakta lite några dagar till och låta ökningen tala sitt språk.

Jag diskuterar, och det är absolut möjligt att det är så att jag inte förstår. Men det är onödigt att kalla någon för trögfattad när du blir emotsagd.

Men nu är jag med. Tack för förtydligandet. Och ja, det ger en ganska god bild att göra på det viset tycker jag.
Citera
2020-03-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Norge har fler unga smittade, tydligen.

Man vet ju inte hur många som är smittade, bara konstaterade
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Näe, enligt experterna som du kunde se på TV igår och som citeras i tidningarna idag så är ett rimligt antagande runt 500 000 upp till max en miljon.

Där ser man! Thank god. Jag vågade inte säga mina egna siffror.
Citera
Medlem
Medvallss avatar
Hur vill ni att er arbetsgivare ska göra ifall någon arbetskamrat skulle vara sjuk i covid-19?
Berätta eller inte?

Min chef nekar till att ens känna till något trots att den sjuke själv berättat vid telefonkontakt.
Jag anser att det är att mörka och utsätta övriga i personalen för risk att smittas.

Vad anser ni?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Du gissar på angående min levnadsstandard och jag har svårt att förstå varför. Vad menar du med livsnödvändigheter?

Citat:
Ursprungligen postat av Ms Elliot
Hur kan man prata om att skicka tillbaka gymnssie elever när dödstalen stiger?? Vad är det jag inte fattar? Borde inte skolor stänga helt nu istället för att skicka tillbaka elever? Dagens tramsiga beslut att förbjuda besök på äldreboende är ju bara låtsas beslut. Här har då iaf de flesta äldreboenden redan haft låsta dörrar länge o motat besökande! Varför är Sverige så fega o vilken syn har vi på de svaga i samhället? Skyll dig själv om du blir sjuk typ...

All info Europa hade om att detta var i princip ofarligt för unga kom från Kina, och denna informationen gick många inklusive Tegnell ut med, nu börjar det visa sig att den infon från Kina att bara äldre blir svårt sjuka inte stämmer bla i USA och Sverige, så jag misstänker att ALLA skolor stänger när som helst i Sverige, annat vore skandal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Pressmeddelande från FHM:

"Folkhälsomyndigheten startar nu en expertgrupp som ska stödja myndigheten.

Gruppen ska, enligt ett pressmeddelande, bestå av experter inom smittskydd, epidemiologi, virologi och klinisk infektionsmedicin.

– Det är av största vikt att vi som expertmyndighet har snabb tillgång till råd från personer som är väl förankrade i det kliniska och vetenskapliga fältet, säger Johan Carlson, Folkhälsomyndighetens generaldirektör.

Några formella beslut kommer inte att fattas av gruppen."

Hallå! ÄR DOM INTE EXPERTER INOM DESSA OMRÅDEN?

Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/mars/folkhalsomyndigheten-inrattar-radgivande-referensgrupp/
Mycket dum att inte agera nästan 3 månader.
Trodde de att detta var politisk kris eller?
Bara bla bla bla varje dag i månader
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Sverige testar färre personer. Är du med?
Hur många har Norge testat?
Citera
2020-03-31, 18:35
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Hoppas COVID-19 stryker med många rasister in i döden. ¨

onT: Det är lustigt att ni påstår att Danmark har värre prognos än Sverige. Snarare tvärtom enligt statistiken.
Nu ska du allt ta och tänka på karmat. Ditt hopp kan slå tillbaka på dig. Tänk på det de gånger du hoppas att någon skall dö. Det kan bli dig hoppet vänder sig till tex dig eller dina anhöriga.
Man skall passa sig för sådant. Något jag alltid försöker att tänka på.

Danmark har ökat lite med dödssiffror idag och med fler kritiskt sjuka enligt siffror på worldometer. Jag kan tycka att kolumnen kritiskt sjuka säger mest utav alla siffror där inne.
Men att prognosen är värre i Danmark än i Sverige kan jag inte påstå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Hur vill ni att er arbetsgivare ska göra ifall någon arbetskamrat skulle vara sjuk i covid-19?
Berätta eller inte?

Min chef nekar till att ens känna till något trots att den sjuke själv berättat vid telefonkontakt.
Jag anser att det är att mörka och utsätta övriga i personalen för risk att smittas.

Vad anser ni?

Du har ju faktiskt ingen rött att få veta vad din kollega är för sjuk.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Kan lova dig faller EU är det bra.
Allt kommer att nollställas.
Det här alla riks MARDRÖM.
Globalismen kommer att få sig en törn i alla fall.
Citera
2020-03-31, 18:36
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Italien har ju i och för sig ca 40000 döda i Lombardiet med samma befolkningsstorlek som Sverige. Så ja, det lär nog hamna på ca 240000 innan det har passerat igenom hela Italien.

Tegnell har ju ett jobb som borde föranleda att han besitter basala epidemiologiska kunskaper, men det kommer inte ut riktigt.

40 tusen döda i Lombardiet? Vad har jag missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in