Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Klurigaste laget... Poängen gömde sig väl.
Kanske så. Eller så återfinns grumligheten i betraktarens öga. Klurar man kring mordgåtor så bör man nog geschwint kunna knäcka en enkel göteborgare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Hmm, en mycket bra fråga faktiskt.
Vad gömmer lilla Åsa för något i sitt hemliga förråd av bevisning, något måste det ju vara för DNA och annat har ju inte gått så vidare värst för henne och Johansson.
Vad har du för teori?
Krax, krax.
Nja, har nog inte någon konkret teori kring det. Har pga tidsbrist inte läst en bråkdel av en myggfjärt av fup.
Ska jag säga nåt så tror jag Hiding kommer att lägga fokus på att försöka påvisa det osannolika med en annan GM: att alla såna invändningar skall kunna bortses ifrån.
Och omvänt så tänker jag att Backman lägger krutet på att inget absolut binder SD till själva mordet och att man således därför inte bortom alla rimliga tvivel kan utesluta annan GM.
Hiding kan ju inte tjyvhålla på någon ”konkret” bevisning tills pläderingen, givetvis. Allt måste ju upp på bordet innan.
Kanske har hon lyckats fila till ett resonemang med några för Backman oväntade vinklingar som han får svårt att bemöta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Hade hon inte lämnat in en ny skriftlig bevisuppgift till tingsrätten igår 30/3, och som skulle visa att SD hade haft mordplaner och att han hade ljugit i något polisförhör?
Ja det var väl en typ av kompletterande förteckning över vittnen som skulle höras igen avseende vissa detaljer som en Hiding kommer att visa att SD ”planerat eller planlagt” mordet.
Minns ej riktigt.