2020-03-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Andra länder försöker skydda befolkningen till den grad de kan.

Anders, not so much.

Skillnad!

Ditt mongo jag frågade inte om andra länders taktiker utan vem som bär ansvaret gör att en pandemi skördat mängder av dödsoffer. Vems är felet?
Citera
Medlem
Mycatisonfires avatar
Problemet i äldreomsorgen lär vara personalen.
Det kryllar av utländska undersköterskor, somalia osv.
De flesta av dom har mycket dålig förståelse & hygien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Hur menar du? Rysslands siffror ser skitbra ut. Putin har varit ganska strikt tidigt så i deras fall verkar åtgärderna fungera?

Om Rysslands åtgärder vore väldigt bra borde man inte hamna i ett läge där man behöver sätta sina två största städer i karantän.

Alla typer som dig har varit väldigt nöjda med deras nedstängning av resor, testning, disciplin, framförhållning...

Så de metoder som du förespråkar fungerar ju uppenbarligen inte.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ja? Vad är närmast? 25 mil eller 50 mil?

För övrigt är ju ditt argument om, att "Jag har aldrig blivit sjuk under mina 25 år i fjällen" rätt sjukt i sig. En fråga till dig är då; fanns coronasmittan under dessa 25 år?

Hur stor del av befolkningen riskerar att bli smittade om man håller sig för sig själv. Vill påstå att den är liten och man har gått om tid att åka hem när man börjar känna symptom. Det är inte så att man går från frisk till IVA behov på 1 timme.

För övrigt är jag i största gruppen, 60-69 åriga män som får vård på IVA. Får sannolikt rådet stanna hemma och avvakta. Då ligger man hemma tills man är frisk eller så dör man. Lite som monopol -gå direkt till bårhuset utan att passera IVA!
Citera
2020-03-31, 15:31
Avstängd
En orsak till att viruset är så spritt i just Italien kan var (INTE att de har så mycket familjeliv över generationerna för det tror jag inte att de har) att de umgås väldigt mycket mer på barer och kafeer (men ff barer) än våra gamlingar som umgås över telefonen.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Kan bara hålla med Jimmie, har själv känt mig småkrasslig de senaste 3 veckorna!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Jo5ErP/jimmie-akesson-vill-masstesta--utesluter-inte-att-han-sjalv-har-coron
Citat:
Sverigedemokraterna vill införa masstester av coronasmitta i Sverige.

Partiledaren Jimmie Åkesson utesluter inte att han själv har fått viruset.

– Jag tycker jag har ont i halsen varje morgon jag vaknar. Det hade varit skönt att veta
Citera
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Med andra ord en jävla halmgubbe.

Frivilliga från Röda Korset? Löst.
Regeringen, FHM m.fl. är EXPERTER på att försöka hitta komplicerade lösningar på enkla problem.

Varför inte testa dom som redan lämnar prover för olika sorters sjukdomar med jämna mellanrum? det borde inte vara omöjligt. Stora sjukhus har ju speciella enheter för enbart provtagning. De testar ju 100-tals om dagen att lägga in en liten topsning bör gå.
Citera
2020-03-31, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
BULLSHIT! De som påstår sådant tänker bara i monetära värden!

Varför är du så arg?

Du har ju redan i dagsläget möjlighet att stanna hemma utan någon som helst karensdag i 21 dagar. Därutöver kan man VAB:a typ nästan till det oändliga..

Du behöver inte statsmaktens tillåtelse för att undervisa dina barn hemma och pengarna rullar in ändå.

Jag måste säga att detta hur regeringen HAR tänkt på barnfamiljer, ensamstående, snart arbetslösa, permitterade etc. är häpnadsväckande bra med tanke på hur kort tid de har haft på sig.

Sluta gnälla. Gör något själv!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vaccinet kanske triggar en immunitet som inte kan uppnås via att man haft sjukdomen? De båda är inte samma sak. Dessutom finns det bevis att patienter som haft sjukdomen, får den igen.

Kolla in den här rutinerade professorn i infektionssjukdomar från Korea som har varit med och bekämpat SARS, MERS tidigare och vad han har att säga. Mycket intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=gAk7aX5hksU

Här är tidsmärket där de talar om att patienter åter blir sjuka trots att de haft Covid19 tidigare:
https://youtu.be/gAk7aX5hksU?t=480

Jäklar 20% av de smittade är asymptomatiska i Korea !!

Det är två av 10 smittade. Och de smittar vidare säger professorn.

Hoppas ni som jobbar på myndigheterna passar videolänken vidare till FHM.
Frågar du MSB så är det fake news och försök till extern påverkan. Allt som inte stämmer in i svenska myndigheters besked och agerande är bara propaganda. Var vaksam mot försök att påverka din påbjudna dyrkan av din närmaste statsepidemiolog!
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Tog bort det totalt irrelevanta ur ditt inlägg.

Ja så kan det absolut vara. MEN MED VÄRLDENS FARLIGASTE VIRUS UTSLÄPPT, VARFÖR CHANSA?

Det är förvisso inte världens farligaste virus eftersom de flesta klarar sig. Sedan förstår jag inte vad du menar med att »chansa«?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disputator
Rent krasst så om man bromsar smittan för tidigt kommer inte en tillräckligt stor grupp individer bli sjuka och därmed inte heller immuna... så inga stora insatser innan smittan fått ordentligt grepp om samhället. Möjligen att Stockholm får restriktioner tidigare än resten av landet.. kanske en extra påsklovsvecka..
Takk for at du forklarte det for meg!
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
Titttar på TV4 idag "en plats i solen " ngt äldre repris program där säger mäklaren att det bor många Kineser i Marbella Spanien. Så.nu vet Vi varifrån Spanien fick sin Corona ryktet stämmer att Kineser åkte hem flr att fira nyår men upptäckte viruset och åkte tillbaks bums men tog smittan med sig tillbaks.
I framtiden får man hoppas att alla kineser teatas när dom reser runt i världen, alla influeser virus verkar ju koma därifrån då dom har en jäkla konstig försmak för att äta och umgås med djur som kan smitta människor.

Tyvärr bor det kineser i nästan alla jordens länder. De har spritt sig ut från Kina genom århundradena, mycket p.g.a. stora svälter som brutit ut i landet. Det finns stora populationer av kinesättlingar i hela Sydostasien. Någon chinatown har så gott som alla städer i vissa delar av världen. Vidare är det ju vanligt med kinarestauranger m.m. Numera är det också miljontals kineser som turistar och besöker alla delar av världen. De är eller iaf har varit väldigt omtyckta som turister då de gör av med mycket pengar. Så bl.a. i Stockholm. En kinesisk turist spenderar mer per dag än de flesta andra turister från andra länder. Betydligt mer per dag än t.ex. en svensk turist utomlands. Dessutom gör kineserna affärer runt om i hela världen. Så de lär fortsätta resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in