2020-03-31, 15:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det har inte uppdagats någonting. Det är förmodligen så att det var bristande testförfarande som gjorde att personerna friskförklarades trots att de inte var friska.
Tog bort det totalt irrelevanta ur ditt inlägg.

Ja så kan det absolut vara. MEN MED VÄRLDENS FARLIGASTE VIRUS UTSLÄPPT, VARFÖR CHANSA?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Struntprat. Från dessa illvilliga länder kommer bara desinformation! Fråga MSB....

Ja och vi får inte bli euforiska heller, sånt ska vi undvika!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Nä, det överlåter jag åt sakkunnig. Jag kommer inte klistra in data i MATLAB, skriva in "fit" och trycka enter och låtsas som att det är en bra modell. Föreslår att du inte gör det heller.

Du gör som du vill så gö jag som de skkunniga.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige har nu mer döda än
Island,
Finland,
Danmark,
Norge,
Litauen,
Estland,
Lettland
Ryssland
tillsammans!

Angående det fetade:

Angående resten. Jag vill inte förminska allvaret i Sveriges situation men tittar man på Danmark och Sveriges siffror per capita så kan man se att Sverige har 18 dödsfall per miljon invånare och Danmark har 16. Det går inte så bra för Danskarna heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag har flera gånger förespråkat teorin om Hammaren och dansen, t.om. innan jag visste att någon myntat begreppet. Och lika länge har jag ratat idén om flockimmunitet. Det verkar större delen av världen göra just nu.

Ryssland brukar framhållas som ett föredöme. Är det inte märkligt att både Moskva och st Petersburg är i karantän? Misslyckande?
Citera
2020-03-31, 15:19
Medlem
Mördar-Anders folkmord på svenskar
Måste redas ut. Hur många mer måste dö innan han avsätts?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Du verkar ha missat lite världsnyheter, vännen.

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/30/immunity-passports-could-speed-up-return-to-work-after-covid-19

https://www.nbcnews.com/health/health-news/can-you-catch-coronavirus-twice-you-ll-probably-be-immune-n1171976

Självklart blir man immun. När man redan börjat med dessa lösningar har man konstaterat immunitet.

Wow, det står ju i första artikeln du länkar att immuniteten kan vara så kort tid som tre månader. I den andra länken står det att den kan vara så kort tid som åtta månader.

Vet inte varför du har sådan nedlåtande ton när artiklarna du länkar inte alls ger stöd för det du säger.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Statens veterinärmedicinska anstalt har ju sagt att de ställer upp att analysera testerna, de har en enorm kapacitet. De säger också att de kan göra det utan att belasta veterinärvården i sig.

Du har ju aldrig belägg för dina påståenden.

En till som inte tittat på presskonferenserna. Otroligt. Att analysera proverna har aldrig varit ett problem. Hur kan du ha missat det?

Problemet ligger i att det inte finns vårdpersonal som kan ta testet från dig. Dom som ska köra ner en pinne genom din näsa ner i svalget enligt gamla testmetoden. Det finns inte personal för det. Laboratoriekapacitet har aldrig varit problemet.

Källa FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du mäter kronor, jag liv.
Vi hade kunnat räddat båda om vår regering inte var förståndshandikappad. Det finns ett skäl till att vi har fler smittade än avsevärt större länder, såsom Japan.
Citera
2020-03-31, 15:20
Medlem
Titttar på TV4 idag "en plats i solen " ngt äldre repris program där säger mäklaren att det bor många Kineser här i Marbella Spanien. Så.nu vet Vi varifrån Spanien fick sin Corona Epedemi ryktet stämmer att Kineser åkte hem för att fira nyår men, upptäckte vid ankomst viruset och karantänshotet på hemmaplan åkte tillbaks bums men tog smittan med sig tillbaks.
I framtiden får man hoppas att alla kineser teatas när dom reser runt i världen, alla influeser virus verkar ju komma därifrån Svinflunsan , Hongkong m.fl. då dom har en jäkla konstig försmak för att äta och umgås med djur packade som sillar i stora städer som kan smitta människor.
Sen har vi ju det berömda Kinesika bordsskicket
där man sitter på resturang med plastinklädda möbler för att man spottar kycklingben och fräser rakt ut, Så jävla äckligt!
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-03-31 kl. 15:35.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Regeringen har beslutat att införa besöksförbud på äldreboenden.

Samtidigt fattar inte de idioter att det lär vara personalen som drar runt smittan där, inte de besökande!
Herre gud så korkade.

Enbart symbolpolitik. Sedan sitter regeringen där och myser i sina siffror med sänkta pensions- och sjukskrivningsutgifter för allvarligt sjuka.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jb6zL/besoksforbud-pa-aldreboenden
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BKKBaby
Wow, det står ju i första artikeln du länkar att immuniteten kan vara så kort tid som tre månader. I den andra länken står det att den kan vara så kort tid som åtta månader.

Vet inte varför du har sådan nedlåtande ton när artiklarna du länkar inte alls ger stöd för det du säger.

Baby, det heter immunitet även om den är 3 eller 8 månader. Så att du är på klara med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in