Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Du är ju störd på riktigt? Har du öht lyssnat på nån nyhetssändning de sista veckorna?
Tro mig, jag har lyssnat på de flesta både nyhetssändningar och forskningsrapporter från hela världen. Är det något som är tydligt så är det hur mycket Sverige försökt tona ned allvaret för sitt folk jämfört med de flesta andra länder.
Just på grund av att så många svenskar/myndigheter/politiker, likt dig, låtsats som det regnat sedan första början av det här så står nu t.ex. vårdpersonal utan skyddsutrustning, folk går på barer, åker till skidorter, gamla är ute bland folk som vanligt osv osv.
Resten av världen bara häpnar över Sveriges nonchalanta attityd till det här viruset. Självklart kommer det kosta oss många fler liv än vad som hade varit nödvändigt ifall vi tagit det på allvar tidigare.
Jag och flera andra har sedan Januari (när Tegnell & co fortfarande sade att risken för att smittan ens skulle nå Sverige var obefintlig) förutspått exakt det vi ser nu, men pågrund av trögfattade, naiva idioter likt dig själv så ignorerades detta och vi står nu med byxorna nere.
Du kan ju se hur desperationen börjar växa inom t.ex. vården här:
https://www.facebook.com/groups/2667429480032681/