2020-03-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dung.Beetle.Knight
Hur kommer finansministerns presskonferens påverka börsen tror ni?

Frågan är om marknaden ens kommer att bry sig om vad en sådan tönt som hon säger.
Citera
2020-03-31, 10:40
Medlem
Cameltotems avatar
Sitter på rätt mycket OMX MINI S.

Kan inte se att den upp mycket mer just nu, en rekyl måste komma i slutet av veckan.
Citera
2020-03-31, 10:55
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag är 100% likvid nu efter att sålt av Boeing, Lockheed Martin
och American Airlines på plus.

Sålde tyvärr för billigt så missade mkt, men ligger iaf plus i år.

Avvaktar lägre kurser i dessa bolag, och eventuellt General Dynamics.

Kan inte förstå hur börsen kan gå upp NU
Citera
2020-03-31, 10:56
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Frågan är omöjlig.

Baserar du ditt köp på jämförelser i aktiepris eller en idé om hur framtida intäkter kommer se ut?

Vad tror du t.ex. händer med efterfrågan när länder som Italien, Indien, USA och Tyskland stänger ner i princip allt? Zink, Silver och Koppar är redan på 3 år lägsta pris.
Citera
2020-03-31, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktieklipparn
Jag är 100% likvid nu efter att sålt av Boeing, Lockheed Martin
och American Airlines på plus.

Sålde tyvärr för billigt så missade mkt, men ligger iaf plus i år.

Avvaktar lägre kurser i dessa bolag, och eventuellt General Dynamics.

Kan inte förstå hur börsen kan gå upp NU

För alla som inte kan förstå hur börsen kan gå upp nu så behöver ni lite insikter om hur marknaden fungerar. Om det var självklart att börsen borde falla skulle den redan ha fallit till den nivån ni tycker är självklar. Anledningen till att det inte har skett är just att det inte var självklart.

Vidare blir det sällan så som alla är övertygade om att det ska bli. Detta eftersom alla dessa personer redan har tagit position efter den tron.
Citera
2020-03-31, 11:02
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Gåtan<<
Baserar du ditt köp på jämförelser i aktiepris eller en idé om hur framtida intäkter kommer se ut?

Vad tror du t.ex. händer med efterfrågan när länder som Italien, Indien, USA och Tyskland stänger ner i princip allt? Zink, Silver och Koppar är redan på 3 år lägsta pris.

Att ett pris är lågt är ingen orsak till att inte gå in, det är snarare då man gör vinsterna i ett längre perspektiv förhoppningsvis, boliden är ett mycket fint bolag att äga och jag handlar på REA för att fylla på min portfölj, jag låg likvid innan raset.
Citera
2020-03-31, 11:11
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
För alla som inte kan förstå hur börsen kan gå upp nu så behöver ni lite insikter om hur marknaden fungerar. Om det var självklart att börsen borde falla skulle den redan ha fallit till den nivån ni tycker är självklar. Anledningen till att det inte har skett är just att det inte var självklart.

Vidare blir det sällan så som alla är övertygade om att det ska bli. Detta eftersom alla dessa personer redan har tagit position efter den tron.

Håller helt med, men just när det gäller corona oron så tycker jag att börsen inte såg vad som komma skall samtidigt som det tidigt skapades trådar innan raset tex här på flashback.

Så att lita på att börsen och folket alltid ligger steget före är inte fallet.
Citera
2020-03-31, 11:17
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Håller helt med, men just när det gäller corona oron så tycker jag att börsen inte såg vad som komma skall samtidigt som det tidigt skapades trådar innan raset tex här på flashback.

Så att lita på att börsen och folket alltid ligger steget före är inte fallet.
Det skapas trådar om att börsen ska rasa hela tiden.

Till slut får någon rätt.
Citera
2020-03-31, 11:20
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Att ett pris är lågt är ingen orsak till att inte gå in, det är snarare då man gör vinsterna i ett längre perspektiv förhoppningsvis, boliden är ett mycket fint bolag att äga och jag handlar på REA för att fylla på min portfölj, jag låg likvid innan raset.

Jag tänker att de är ett stort problem att priset på det Boliden säljer redan är lågt och efterfrågan rasar snabbt för aktiens pris på kort sikt (3-6 månader)

Om du nu får för dig att tänka tanken att Kina öppnar upp så är ändå resten av världen stängd. Det finns alltså ingen efterfrågan på produkterna som produceras i Kina förutom munskydd och respiratorer.

Ändå, stort tack för dina svar. Syftet var försöka förstå hur gemene man tänker för jag förstår inte alls.
Citera
2020-03-31, 11:25
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Gåtan<<
Jag tänker att de är ett stort problem att priset på det Boliden säljer redan är lågt och efterfrågan rasar snabbt för aktiens pris på kort sikt (3-6 månader)

Om du nu får för dig att tänka tanken att Kina öppnar upp så är ändå resten av världen stängd. Det finns alltså ingen efterfrågan på produkterna som produceras i Kina förutom munskydd och respiratorer.

Ändå, stort tack för dina svar. Syftet var försöka förstå hur gemene man tänker för jag förstår inte alls.

Nu blir jag nyfiken på hur du har lagt dina investeringar?
Citera
2020-03-31, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Det skapas trådar om att börsen ska rasa hela tiden.

Till slut får någon rätt.

Precis, vid varje avslut på börsen finns det en som köper och en som säljer. Marknadspriset kan man säga är det pris som massan i som helhet anser är det mest rimliga priset givet allt som är känt. Därför är det absurt att vara övertygad om att börsen måste gå i en viss riktning.
Citera
2020-03-31, 11:36
Medlem
>>Gåtan<<s avatar
Citat:
Nu blir jag nyfiken på hur du har lagt dina investeringar?

Guld, guldgruvor, oljeshipping och dagligvaror.

Varför? Jag orkar inte dra caset för varje investering, men somliga saker är inte "billiga" just nu utan boomar.

"The run on supertankers during the massive glut and the Saudi supply surge sent supertanker rates for the route from the Middle East to China jumping to $180,000 a day on Monday. That’s double from the $90,000 a day rate in the middle of last week, and up from the $125,000 a day rate on Friday, sources at shipbrokers told Reuters."

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Supertanker-Rates-Explode-As-Traders-Race-To-Store-Oil.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in