2020-03-30, 20:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är någon förvånad?

Nu måste jag citera mig själv från den 16/3.
Han klarar antagligen inte av att se folk i ögonen i rättssalen.

Om han ljuger så tittar han nog bara på SD för att få uppskattning.
Några andra klarar han inte av att titta i ögonen.

Om han kommer att tala sanning så klarar han inte av att vara i samma rättssal som SD.

Även om han inte kan slippa vittna så kanske han lyckas ordna så att han får vittna via videolänk eller från ett annat rum.
Han är troligen alldeles för feg för att våga visa sig i rättssalen.

Ja, det vore onekligen karaktärssymptomatiskt om JG valde no-show-alternativet. Ska bli sjukt intressant att se om han dyker upp, och hur han kommer att agera. Hoppas att någon här i tråden rapporterar.
Citera
2020-03-30, 20:54
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I min värld har vi tre motiv i dagsläget.
1.Hanna hatade Lena pga av Logg-radering och det eviga pippa det med hennes man.
För att börja om med Stefan som en familj så måste Lena bort... Lena försvann... Och sen levde Hanna och Stefan lyckliga igen.. Puss puss jag älskar dig... JÄD... Saknar dig.

2.Lena skulle till Norge med ett gäng killar Medans Stefan var i USA.
I helvete heller tänkte Stefan. Aldrig att jag låter henne åka dit.
Stefans svartsjuka pallade inte det, utan han slog helt enkelt ihjäl henne. a la Billy-style.

3.Lena jävlades (djävlades) till slut lite för mycket med Hanna, och bokstavligt talat naglade sig fast hos Stefan. Han blev helt enkelt inte av med henne. Enda chansen var att helt enkelt slå ihjäl henne.

I min värld så är det en kombination av alla 3.
En rejält utvidgad motivbild.!!

Jag tror att situationen blev för mycket för Hanna o Stefan som skulle lappa ihop allt igen, samtidigt som Stefans svartsjuka gjorde att han inte ville lämna över Lena till nån annan, samtidigt som Lena vägrade att lämna utan jävlades högt o lågt med Hanna.

En kombination av allt helt enkelt.

Tror också att det var flera bidragande faktorer men att nr 2 (med en mer komplex bild av kontrollbehov/svartsjuka än Norgeresan) var en avgörande punkt i det hela.
Citera
2020-03-30, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns väl ingen skärm mellan åklagare och vittnen samt tilltalad. Kontrahenterna är väl avskärmade från åhörarna enbart? (Jag har aldrig varit i en säkerhetssal, så jag vet inte).

Om han är med på länk menade nog nicket.
Då sitter han hemma framför sin egna datorskärm, och har den egna datorskärmen mellan sig o rätten.
Hängde du med nu.? He he he.

I säkerhetssalen är det glas mellan åhörarna och rätten.
Stora jäkla glas-rutor.
Citera
2020-03-30, 21:02
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
I min värld har vi tre motiv i dagsläget.
1.Hanna hatade Lena pga av Logg-radering och det eviga pippa det med hennes man.
För att börja om med Stefan som en familj så måste Lena bort... Lena försvann... Och sen levde Hanna och Stefan lyckliga igen.. Puss puss jag älskar dig... JÄD... Saknar dig.

2.Lena skulle till Norge med ett gäng killar Medans Stefan var i USA.
I helvete heller tänkte Stefan. Aldrig att jag låter henne åka dit.
Stefans svartsjuka pallade inte det, utan han slog helt enkelt ihjäl henne. a la Billy-style.

3.Lena jävlades (djävlades) till slut lite för mycket med Hanna, och bokstavligt talat naglade sig fast hos Stefan. Han blev helt enkelt inte av med henne. Enda chansen var att helt enkelt slå ihjäl henne.

I min värld så är det en kombination av alla 3.
En rejält utvidgad motivbild.!!

Jag tror att situationen blev för mycket för Hanna o Stefan som skulle lappa ihop allt igen, samtidigt som Stefans svartsjuka gjorde att han inte ville lämna över Lena till nån annan, samtidigt som Lena vägrade att lämna utan jävlades högt o lågt med Hanna.

En kombination av allt helt enkelt.
Ja så tänker jag med. Ett enda stort jävla klusterknull som legat och pyrt i åratal, dömt att explodera.
Citera
2020-03-30, 21:03
Bannlyst
JG är ett såpass viktigt vittne som skall ta ganska lång tid att förhöra.
Aldrig att Åsa kommer gå med på att höra honom över länk.
Han får allt förpassa sig till rättssalen.
Hans vittnesmål handlar ju om tiden precis innan Lena dör...
Nä, han får nog allt komma dit.
Citera
2020-03-30, 21:10
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, vi lär nog få enas om att vi inte är överens märker jag .

BO sa en sak och agerade på ett helt annat sätt, du kan jämföra med en alkoholist som lovat sina nära och kära att nu djävlar är det klart med drickandet nu ska jag vara nykter, brukar hålla två veckor sedan är det dags igen med att dricka.

BO gjorde precis som alkoholisten, sa till vissa utvalda att nu djävlar var det klart med MGM nu hade hon brutit sig loss minsann för att samma kväll fixa till en ny träff med idioten, så djävla tröttsamt att läsa i FUP hur det verkligen låg till.

BO kunde/ville inte bryta med MGM.

Jo, är helt med på den grejen. Har ju läst LW:s egna ord i FUP. Men min uppfattning var att hon trots allt var mer påväg bort än hon någonsin varit tidigare.
Det var nog bara en tidsfråga med tanke på att hon sökt och blivit beviljad adekvat hjälp.
Hennes nya/återtagna livslust och styrka har ju flera av hennes vänner och bekanta noterat och vidare framfört i FUP/under rättegång.
Gissningsvis var inte SD helt bekväm med denna självständiga tendens från LW:s sida.
Citera
2020-03-30, 21:12
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns väl ingen skärm mellan åklagare och vittnen samt tilltalad. Kontrahenterna är väl avskärmade från åhörarna enbart? (Jag har aldrig varit i en säkerhetssal, så jag vet inte).

Menade om han vittnar via länk.
Citera
2020-03-30, 21:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jo, är helt med på den grejen. Har ju läst LW:s egna ord i FUP. Men min uppfattning var att hon trots allt var mer påväg bort än hon någonsin varit tidigare.
Det var nog bara en tidsfråga med tanke på att hon sökt och blivit beviljad adekvat hjälp.
Hennes nya/återtagna livslust och styrka har ju flera av hennes vänner och bekanta noterat och vidare framfört i FUP/under rättegång.
Gissningsvis var inte SD helt bekväm med denna självständiga tendens från LW:s sida.

Som sagt, jag ser inte det du ser, jag ser bara fyllskallen som lovar dyrt och heligt att nu djävlar ska jag bli nykter bara för att trilla dit igen.

BO var precis likadan, hon sa att nu är det över för att nästa sekund ordna ett nytt möte med MGM.
Citera
2020-03-30, 21:15
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Svaret blev från FU: "Jag har ingen kommentar"

NA berättar om journalisten FU som sökte upp utredningen förra sommaren. Han ville även komma i kontakt med åklagaren för att lämna mer uppgifter om sitt grävande som då hade pågått 6-8 månader.
Det finns olika sätt att fiska information från en utredning där locket ligger på och ett sätt är ju att vara "hjälpsam" och bidra med undersökningar... Jag anar att FU inte är glad på sin branschkollega SH som på ett diskret sätt ifrågasätter FU vad det gäller ansvaret att som journalist skydda källor.

Länk till betalartikel: www.na.se/artikel/svt-reporter-ville-intervjua-misstankte-hjarstamordaren-uppmanade-polisen-bugga-kanske-kan-uppkomma- viss-stress
Saxat:
"Det är ju en dubbel roll här, jag är ju journalist och det finns ju ett källskydd som ni är medvetna om. Men, jag känner ändå att det är också en pågående mordutredning", säger journalisten i förhör.

SVT-reportern uppger i polisförhöret att han planerar att intervjua 45-åringen och hans före detta fru. Han säger i förhöret att detta kan komma att stressa upp intervjupersonerna.

Reportern uppmanar sedan polisen att ta till hemlig avlyssning – som därmed indirekt skulle riskera att röja det grundlagsskyddade källskyddet.

I Sverige är källskyddet reglerat i grundlagen. Det finns där för att garantera att en person som lämnar uppgifter till en journalist ska få vara anonym.

"Om inte det redan finns tvångsmedel så kanske det finns ett skäl till att kanske ha tvångsmedel igen. För jag tänker söka upp dom här i alla fall. Dom måste ju få chansen att säga vad dom tycker, om dom inte har tagit död på Lena. Och är det så att dom har gjort det, då kanske det kan uppkomma en viss stress om jag dyker upp."

Journalistens kontakter med polisen kan strida mot SVT:s egna regler. Reportrarna ska ha ett neutralt förhållningssätt till något utan att blanda in vinklade åsikter.

Det är inte bara SVTs regler, källskyddet är med i grundlagen och den som bryter mot det riskerar fängelse. Men det är en komplicerad situation och jag är inte säker på att brott mot källskydd har skett.
Citera
2020-03-30, 21:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
JG är ett såpass viktigt vittne som skall ta ganska lång tid att förhöra.
Aldrig att Åsa kommer gå med på att höra honom över länk.
Han får allt förpassa sig till rättssalen.
Hans vittnesmål handlar ju om tiden precis innan Lena dör...
Nä, han får nog allt komma dit.

Jag har också svårt att tro att han skulle "komma undan" sin plikt, såvida han inte ligger på intensiven typ.

Var och varannan människa KAN ha Corona nu, men håller de goda avstånd mellan människor, så ska det ju inte ha någon betydelse.

Inget får sabba för oss nu när vi alla ska poppa popcorn till frukost imorgon. Jag har en Cheddar plus en med Smörsmak. Inte bestämt vilken sort det blir ännu.

#TeanÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 21:23
Medlem
Smhfs avatar
Finns ju en möjlighet att JG har/haft önskemål att SD ska lämna rättssalen och sitta i angränsande rum med bildskärm, för att slippa se SD i ögonen.
Citera
2020-03-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Finns ju en möjlighet att JG har/haft önskemål att SD ska lämna rättssalen och sitta i angränsande rum med bildskärm, för att slippa se SD i ögonen.
Då kan finnas hopp om att han tagit sitt förnuft till fånga. Risken är väl dock att han istället sitter och kastar slängkyssar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in