2020-03-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/behovet-av-sjukvard-okar

Vädja till Bromma sjukhus som ni sålt till privatbolag. Sen kan ni be Capio, Hedda Care osv. Andra regioner har fullt upp och skall fan inte offra ett skit för ett korrupt Stockholm. Dom rika där kan köpa sig privatvård och inte belasta annan vård i landet.

Det är ju speciellt ironiskt med tanke på hur många som redan dött pga henne och hennes stekarpolare innan C19
Citera
Medlem
"Import av varer og mottak av pakker fra områder med utbredt spredning
Per i dag er det ikke noe som tilsier at det er risiko knyttet til kjøp av varer og mottak av pakker fra områder med utbredt spredning. Sannsynligheten for at en smittet person forurenser en vare er lav, og risikoen er lav for å bli smittet av viruset som forårsaker covid-19 fra en pakke som har vært eksponert for ulike temperaturer og andre forhold under transport."
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/

Jeg mener å ha lest på en av de offentlige helse-råd-sidene at det var null risiko for å bli smittet gjennom slike pakker. MEN kan vi være sikker på det? (Og I denne artikkelen snakkes det om lav sannsynlighet og lav risiko).

Coronaviruset kan være aktivt og smitte etter mange dager på ulike materialer, så hvorfor skulle det ikke kunne smitte gjennom en slik forsendelse? Hvis den som produserte varen eller pakket varen hostet eller nøs på varen feks?

Hva mener FHI med det de skriver om ulike temperaturer (fetad tekst)? Mener de at pakker som sendes fra Kina, Italia og Spania feks blir oppvarmet til en så høy varme at varmen dreper coronaviruset?
Hvor høy temperatur skal til for å uskadeliggjøre corona-viruset?

Jeg er skeptisk.
Best å legge pakker i noen ukers karantene?
Senast redigerad av POlROT 2020-03-30 kl. 19:32.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Om det blir aktuellt att skicka patienter från Stockholm till andra län, hur skulle boende i de länen ta det? Skulle det välkomnas och tolereras?
Dessa patienter kommer sjukvårdspersonalen där att ta hand om och inget som du behöver bekymra dig om. Pajas.
Citera
2020-03-30, 19:29
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinz
Det mest ironiska är att folk försökte ta tillfället i akt och spy ut massa rasistiska åsikter om både kineser och iranier, när det i själva verket var en massa fisförnäma svenska skidåkare som tog hit skiten från Italien! Rika, självgoda svenskar med pengar. De kanske trodde att deras pengar skulle göra dem immuna? Hoppas de är nöjda nu! Idioter.

I övrigt, så hoppas jag alla gamlingar får den vård de behöver och att Sverige fortsätter agera som de gjort. Vilket är konsekvent, sansat och lugnt. Inga impulsiva drag som Norge och Danmark... utan med förståelse för egna landet och tillit till sitt folk.

Ni andra kan dra dit pepparn växer för jag vet att många av er vill se Sverige brinna så ni kan få ha ”rätt”. Men Sverige kommer klara sig riktigt bra jämfört med många andra ska ni se.
Se så investerad man kan vara i den förda politiken. All kritik är hat...
Efter "förnekelse" kom..."ilska"?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är fruktansvärt att de inte har tillfredsställande skydd. Det är helt galet.

Ja det är helt galet. Svensk sjukvårdspersonal kommer att dö som flugor i den här krisen. Det är tyvärr sanningen.

Utan munskydd och med ett skyddsvisir hoptejpat av gammal OH-blad. Det är som en skräckfilm.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
- Danmarks statsminister Mette Frederiksen

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bra rutet. Sammanfattar saken väldigt bra. Bara hoppas det stämmer. Om så kan Sverige likt efter WWII gå vinnande ur striden. Vara den mest förberedda efter allt kaos. När alla andra stängt ner hade Sverige öppet och tjänade tonvis med pengar på det.

Jag anser att Sverige gjort riktigt bra ifrån sig med dem medlen de har haft! Att folk kritiserar regeringen och FHM är okej i dessa tider och människor är rädda. Det är förståeligt.

Men man måste se förbi sin egna rädsla och oro inför förändringar som denna. Vi kan inte jämföra Sverige med länder som Sydkorea och Taiwan eller Tyskland och inte ens Norge egentligen. De asiatiska länderna var väl förberedda för detta, de har redan gått igenom flera andra epidemier. Tyskland är för stort och starkt som nation och Norge halva Sverige, så att ens göra den liknelsen. Jag tror att Sverige kommer lida ett tag, precis som hela världen men vi kommer gå ur detta med huvudet högt. I slutändan är det bättre att våga agera så som man känner är bäst, istället för att blint följa alla andras instruktioner.

Vi ser nu att danskarna kommer börja släppa på restriktionerna. Det är exakt det Tegnell m.fl. har sagt. ”Sätter vi in för hårda restriktioner för tidigt kan det få följder senare”... det vill säga att människor kommer pressa på om att de vill ha sina friheter igen, samt bryta reglerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Har Tegnell gått ut och sagt det då? "Vi gör så här till skillnad från alla andra länder på planeten för att..."?
Enda jag hört är att det är för vår psykiska hälsa och ekonomin.
Ifall han har sagt det så tar jag tillbaks allt.

DOCK lever de som kring medelhavet i alla våra förorter...

Dessutom har han haft fel i precis allt hittills och reagerar konstant reaktivt och aldrig proaktivt med argumentationen att det är för tidigt hela tiden- för att sedan vänta så länge att det blir försent.
Happ!... Underligt agerande tycker jag.

Han är politiskt tillsatt och ska naturligtvis lynchas efter detta.

Både Johan Carlson och Anders Tegnell har gång på gång förklarat att en stor anledning till att länder agerar olika är att de har olika förutsättningar. Helt otroligt att du missat detta. Men letar du efter fel så är det inte konstigt att du hittar allt de gör rätt.

Att Sverige har mycket glesbyggd är inte det största de syftar på då, eftersom vi oavsett måste skydda våra storstäder också. Saker som spelar större roll är att vi har bättre utbildning och ekonomi etc än många andra vilket gör folk mer kapabla att ta eget ansvar. Vi har även en tradition av eget ansvar, och vi ligger topp i världen vad gäller vaccination, trots att vi inte har vaccinationstvång. Fundera på det.
Citera
2020-03-30, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det testas överallt i världen typ, men jag finner inte den där videon särskilt mycket mer trovärdig än den där NY-tomten eller fransosen. Vore det den mirakelmedicin de påstår hade ingen behövt dö av Corona i Kina heller, än mindre nu.
Därmed inte sagt att man ska sluta testa både klorokin och gud vet allt.

Jag sa bara att behandlingen inte var någon myt. Jag har aldrig påstått att det skulle vara någon mirakelkur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kan vara så att Tegnell får rätt på ett sätt som jag inte ens tror att han själv är medveten om. Det finns en del tecken som tyder på att de flesta som smittas inte får några symptom och att en stor del av befolkningen redan är smittad utan att veta om det. Till exempel påstås det att 40 - 50 % av Islands befolkning redan är smittad. För någon vecka sedan stod det att stickprov i New Yorks tunnelbana visade att 28% var smittade.
Är detta sant så bör det märkas ganska snart i fallande siffror och då kan man ju säga att vi är redan naturligt flockimmuna eftersom de flesta inte blir sjuka. Men för att vara helt säker på detta så borde man göra omfattande stickprovstester i exempelvis kollektivtrafiken här i Sverige. Är detta virus verkligen så smittsamt som det sägs så borde en stor del av de som pendlar varje dag vara smittade. Visar det sig att en stor andel av svenska folket är smittade så bör kurvorna för sjuka ganska snart vända neråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
De gjordes 6000 stickprover bland befolkningen på Island, 52st var possitiva. Inte ens 1% av Islands befolkning är smittad.

Har ni källor för era respektive påståenden. Det här är något av den springande punkten för hur illa detta kommer sluta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Jag måste berömma Tyskland som tydligen har massivt med vårdplatser som hämtat italienska patienter för vård i Tyskland och även från andra länder. Merkel måste ha byggt upp landet väldigt bra då det gäller just sjukvård.
vet inte hur stor del kärringen har i deras sjukvård iof. Tyskland har alltid varit disciplinerade och organiserade. Det är väl snarare så att kärringen genom årtal av ansvarslös politik fått Tyskland att i vissa avseenden avvika från den traditionella banan som dom är så kända för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Det är ju speciellt ironiskt med tanke på hur många som redan dött pga henne och hennes stekarpolare innan C19

Ja fattar du? Det är det mest vidriga jag läst. Socialstyrelsen skall prioritera Stockholm medan hon säljer sjukhus och besöker Hedda Care trots hennes vetskap om att det saknade sjukvårdsutrustning.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Dessa patienter kommer sjukvårdspersonalen där att ta hand om och inget som du behöver bekymra dig om. Pajas.

Även om nu man skulle försöka kommendera andra regioner så blir det väsen. Sjukvårdspersonalen tar hand om sina regioner först och främst. Pajas!
Senast redigerad av Browser 2020-03-30 kl. 19:32.
Citera
2020-03-30, 19:31
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag sa bara att behandlingen inte var någon myt. Jag har aldrig påstått att det skulle vara någon mirakelkur.

Den HAN refererade till är en myt, för det var mycket riktigt NY-doktorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in