2020-03-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag vet inte.

Nej, det är ju uppenbart.

Citat:
Jag kan bara säga att det finns en del som tyder på detta.

Finns ingenting som tyder på det. Absolut ingenting.

Citat:
Men jag håller helt med dig om att siffrorna över insjuknade och döda stadigt ökar

Det är klart det ökar, men Italiens siffror de senaste dagarna är tvärtemot ganska ljusa imo. Nya fall har droppat markant från deras värsta siffror och man kan glädjas aningen åt det, eftersom fallen idag utgör dödstalen om 3-4-5 veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Du är rätt dum i huvudet

Nej men i ämnen som virologi och epidemiologi är jag lika okunnig som du och gissar bara.

Alltså flockimmunitet heter det ju, inte flocksjukdom.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Du skulle tagit hans plats, då hade vi inte haft denna pandemi!
Nej men intressant vore om vi i Sverige kunde få fram någon person som Cuomo( New York). Axlar det ansvar som " ledare" andra inte bemästrar. Oavsett hur illa läget är bör medborgare ges möjligheten att ta del av opolerad fakta. Cuomo verkar ge detta. ( Upplåst artikel DN)
https://www.dn.se/nyheter/varlden/cuomos-ledarskap-trostar-i-krisens-new-york/
Citera
2020-03-30, 18:44
Medlem
Det kommer in en ny varje dag här. Idag är det:

Citat:
solstrålar
Välkommen.

När du har gapat här ett tag kommer du snart upptäcka att de flesta av oss "alarmister" varken är mer höger eller mer vänster än vad du själv är. Vi skickade till exempel de som gick igång på somaliegrejen till en egen tråd där de kunde konspirera vidare. Vi "alarmister" vill ju gärna ha fel när allt detta tar slut. Tyvärr har vi inte sett mycket som ger hopp från Tengnell & Co. Vi har också förstått för länge sedan att Tegnell som smittskyddsexpert inte någonstans står över andra länders smittskyddsexperter i kunskap.
Och till sist, om vi har fel så har vi ändå vunnit, om du har fel...ja...

Men som sagt, välkommen hit och gapa.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej nej nej, så går det inte till.
Jag skrattar lite för mig själv när jag tittar in hos domedagsklubben här som är helt förvirrade och ger bara lite brödsmulor av fakta för nöjes skull. Det jag säger är 100% fakta och korrekt.
Vad du vill tro på är upp till dig. Fakta finns där för dig att upptäcka.

Du kan ju fråga dig om det inte finns ett organ inom EU kanske som håller statistik på antalet dödsfall i hela Europa?
Hmmm... Finns denna statistik kanske till allmänhetens förfogande?

Jag tänker inte hjälpa dig.
Vill du tro på demoner och domedagsprofetiorna eller slaskmedia som lever på rädsla och lösnummer så är det upp till dig och var och en.
Sanningen finns svart på vitt att finna för den som verkligen vill förstå vad som pågår.

Det här är en påhittad pandemi.

Eh, jo, det är så det går till. Hävdar man nåt som påstår att det som är allmänt känt och accepterat är fejk, då får man banne mig presentera bevis för det också.
Och du undviker alltid bekvämt nog för dig själv att kommentera på vad som sker i lombardiet exempelvis. Varför? Dessutom har du nu fått en länk på dödstalen i covid-19-drabbade områden i Italien och en markant överdödlighet. Vad säger du om den? Hittepå? Hur?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tänkte när jag såg bilden på den där restaurangen att folk utomlands måste undra om vi är kloka.

Ja, det är fullständigt bisarrt. Ett av världens högsta ökningstakter i dödstalen, sjukhusen går redan på knäna (iallafall i Stockholm och Uppsala) trots att peaken ligger 3 veckor bort eller mer.

Och så här såg det ut senaste helgen i Stockholm:

https://image.cnbcfm.com/api/v1/image/106466188-1585556988689gettyimages-1208432583.jpeg?v=1585557109&w=1910

Sätter vi in stenhård lockdown nu, så kan vi iallafall mildra peaken, kanske 6 gångers överbelastning istället för 10 gångers.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
15 stycken somalier i Sverige (och boende i Järva?) har dött av coronaviruset på 2 veckor:

Citat:
Det är runt 15 svensksomalier som dött på två veckor. Men det här handlar om geografi, för det är också andra personer i området som dött av coronaviruset.

Och fortfarande är många inlagda på sjukhus.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/atgarder-i-fororten-drojde-2-veckor-trots-dodslarm/

Jag är lite överraskad att det var så många.
Citera
2020-03-30, 18:45
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Exakt. Dödligheten i Italien ligger över 20% över det normala per den 17:e mars. I Lombardiet låg den då på 80% över det normala.
Vilken "blaska" syftar du på? Det heter f ö irrelevant. Och det är relevant.

https://reason.com/2020/03/17/italian-daily-death-rate-up-20-because-of-coronavirus-lombardy-up-about-80/

Se, en länk! Din tur att länka nu. Vart har du fått dina siffror att det skulle vara lägre?

Men du länkar ju till en skitblaska.
Ren statistik är det enda som är värt något.
Skrivna artiklar kan vinkla siffror hur dom vill, kom igen nu lite förnuftiga än så är du väl?
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Är det rätt att det är 162 döda i corona nu i Sverige? Hur är Italiens siffror idag?
Italiens siffror är över 800 igen.
Citera
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Varför ligger c19.se högre än Folkhälsomyndigheten?

För att c19 uppdaterar kontinuerligt under dagen medan FHM uppdaterar en gång om dagen kl 14.00
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
15 stycken somalier i Sverige (och boende i Järva?) har dött av coronaviruset på 2 veckor:

Jag är lite överraskad att det var så många.
Snart skriker väl vänsterpacket om att smittan är rasistisk!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
För det är alltid samma hat och misstro. Är du så blind? Hata invandrare, hata samhället, hata myndigheter, hata "sossar", hata klimatförändring, hata Anders Tegnell, hata allt som går emot världsbilden. Ser du inte mönstret med er konspiratoriker?

Så jäkla osunt liv bara fyllt av hat. Ni har lärt er 0 från historien, det är klart...ni går i samma gamla fällor.

Hata alla vita män, hata maskulinitet, hata alla konservativa, hata alla rika som enligt era konspirationsteorier lägger allt i egen ficka heeela tiden.
Ni är anti-fascister som tillämpar fascistiskt våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in