2020-03-30, 18:40
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Daily Mail!
Svårt att va alla till lags
Citera
Medlem
Linkolns avatar
Varför ligger c19.se högre än Folkhälsomyndigheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kan vara så att Tegnell får rätt på ett sätt som jag inte ens tror att han själv är medveten om. Det finns en del tecken som tyder på att de flesta som smittas inte får några symptom och att en stor del av befolkningen redan är smittad utan att veta om det. Till exempel påstås det att 40 - 50 % av Islands befolkning redan är smittad. För någon vecka sedan stod det att stickprov i New Yorks tunnelbana visade att 28% var smittade.
Är detta sant så bör det märkas ganska snart i fallande siffror och då kan man ju säga att vi är redan naturligt flockimmuna eftersom de flesta inte blir sjuka. Men för att vara helt säker på detta så borde man göra omfattande stickprovstester i exempelvis kollektivtrafiken här i Sverige. Är detta virus verkligen så smittsamt som det sägs så borde en stor del av de som pendlar varje dag vara smittade. Visar det sig att en stor andel av svenska folket är smittade så bör kurvorna för sjuka ganska snart vända neråt.

De gjordes 6000 stickprover bland befolkningen på Island, 52st var possitiva. Inte ens 1% av Islands befolkning är smittad.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Ja alla är döda nu i Italien, nu börjar även de döda dö igen, de dubbeldör nu
Äh. Blir det som 2015 när en massa döda flyr över medelhavet? Citat Löfven.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Mycket intressant. Illusteras med vansinnesbild på överfull restaurang, mitt under pandemin.

Och Tegnell ljuger ju rakt ut!
“The incline (in infection and death rates) in Sweden is less steep than in many countries and that’s exactly what we’re trying to achieve,” Tegnell said, adding that opinion polls showed the Swedish public were overall in favor of the agency’s approach.

Kan ingen sätta munkavle på karln när han står och ljuger i internationell media! Senaste veckan har Sveriges dödstal ökat med 30% per dag. Vilket är avsevärt HÖGRE än jämförbara länder. Senaste veckan:
* Sverige +30% döda per dag
* Norge +22% döda per dag
* Danmark +18% döda per dag

Dessa länder HADE en ungefär liknande siffra som Sverige för några veckor sedan. Men nu har Sverige dragit ifrån rejält. Faktum är att Sverige har en av världens snabbaste ökningstal just nu. Kan någon stoppa psykopaten Tegnell för att ta död på tusentals människor i detta land, tack!

Tänkte när jag såg bilden på den där restaurangen att folk utomlands måste undra om vi är kloka.
Citera
2020-03-30, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Hur kan Italien då ha så många döda? Borde de inte uppnått flockimmunitet för länge sen om dina siffror stämmer?

Jag vet inte. Jag kan bara säga att det finns en del som tyder på detta. Men jag håller helt med dig om att siffrorna över insjuknade och döda stadigt ökar och det talar ju emot den.
Det är därför som jag menar att det är väldigt viktigt att masstesta folk som man inte vet om de är smittade. Då kan man få en bättre bild av hur det verkligen ligger till.
Citera
2020-03-30, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Flockimmunitet är väl motsatsen till att ha hela jävla landet sjuka som verkar vara fallet där. Möjligt att tex Lombardiet kommer att ha nån slags flock-immunitet när de sjuka dött eller tillfrisknat.
Du är rätt dum i huvudet
Citera
2020-03-30, 18:42
Medlem
Ta hand om barn och yngre ,,,skit i äldre folk jag är 56 och har 3 vuxna barn..Se till att dom mår bra.Mitt liv är underårdnat folk som är viktiga.
Citera
2020-03-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jaha, har du några bevis för dina konspirationsteorier eller har du bara glömt ta din medicin?
Enda medicinen jag behöver ta är allergimedicin, och den sköter jag!

Observera att jag uppmuntrar välunderbyggd och rimlig kritik och ändå blir du kränkt. Verkligen sund reaktion.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7427277

https://www.svt.se/nyheter/regeringen-varnar-for-coronadesinformation

https://www.dn.se/nyheter/sverige/msb-varnar-for-desinformation-i-coronakrisen/

Eller om du vill ha internationella källor;
https://www.nytimes.com/2020/03/28/us/politics/china-russia-coronavirus-disinformation.html

https://euobserver.com/coronavirus/147905
Citera
2020-03-30, 18:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vad beror isf denna grava överbelastning på sjukhusen på då?
Du får jättegärna svara

Jag kan bara svara för Tyskland Sverige och USA där hittills ingen överbelastning existerar.
Italien är svårt att säga något om utan information direkt från plats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkoln
Varför ligger c19.se högre än Folkhälsomyndigheten?

För folkhälsomyndigheten släpar efter.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej nej nej, så går det inte till.
Jag skrattar lite för mig själv när jag tittar in hos domedagsklubben här som är helt förvirrade och ger bara lite brödsmulor av fakta för nöjes skull. Det jag säger är 100% fakta och korrekt.
Vad du vill tro på är upp till dig. Fakta finns där för dig att upptäcka.

Du kan ju fråga dig om det inte finns ett organ inom EU kanske som håller statistik på antalet dödsfall i hela Europa?
Hmmm... Finns denna statistik kanske till allmänhetens förfogande?

Jag tänker inte hjälpa dig.
Vill du tro på demoner och domedagsprofetiorna eller slaskmedia som lever på rädsla och lösnummer så är det upp till dig och var och en.
Sanningen finns svart på vitt att finna för den som verkligen vill förstå vad som pågår.

Det här är en påhittad pandemi.
Absolut är det så, ingen har dött av Covid19 och allt precis allt är dom elaka högerextremanazistblodsdrickadebebismördarnas påhitt!
IDIOT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in