2020-03-30, 17:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tycker att man ska kalla en spade för en spade för att citera vår förra utrikesminister Carl Bildt.

Vilket gör att jag tycker väldigt illa om att man försöker driva en feministisk ideologisk tolkning av verkligheten i en rättegång, den varianten fick jag nog av redan i da Costa-målet.

Åklagarnas motivbild anser jag finner inget stöd i deras egen FUP och på det sätt de driver denna rättegång gör att jag blir djävligt skeptisk till hela cirkusen.

MGM är skyldig som Kain var men han ska dömas för vad som är rimligt med den bevisning/indicier de har tagit fram, han ska inte dömas på något djävla hittepå.

Det reder sig nog. Dacosta var ett tag sen nu...
Citera
2020-03-30, 17:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det reder sig nog. Dacosta var ett tag sen nu...

Visst var det ett tag sedan med daCosta-fallet men inte desto mindre är det viktigt att vansinnet inte får upprepas igen.

Sedan har vi ju haft alla dessa fall med bortträngda minnen där experter som Sven-Åke Christianson vittnade hej vilt om att sådant visst fanns och att det absolut var vanligt förekommande, helt djävla vansinnigt, inte undra på att det blev resning i många fall när verkligheten kom ikapp och rättsväsendet nyktrade till.

Nu är det ju dags för nästa omgång av villfarelser uttolkade av feminister så som sagt tidigare kalla en spade för spade och försök inte göra om spaden till något annat.
Citera
2020-03-30, 17:41
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han hade hört och trott på LWs version
av bilincidenten.
Han hade antagligen inte fått lyssna på
inspelningen hon gjort. Om han och alla
andra som hon beklagade sig för fått
lyssna på den så hade de kanske haft en
annan uppfattning.

Vilken av bilincidenterna? Det är ju två.
Citera
2020-03-30, 17:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Visst var det ett tag sedan med daCosta-fallet men inte desto mindre är det viktigt att vansinnet inte får upprepas igen.

Sedan har vi ju haft alla dessa fall med bortträngda minnen där experter som Sven-Åke Christianson vittnade hej vilt om att sådant visst fanns och att det absolut var vanligt förekommande, helt djävla vansinnigt, inte undra på att det blev resning i många fall när verkligheten kom ikapp och rättsväsendet nyktrade till.

Nu är det ju dags för nästa omgång av villfarelser uttolkade av feminister så som sagt tidigare kalla en spade för spade och försök inte göra om spaden till något annat.

Fast, om någon kallar spaden för "skyffeln" behöver vi kanske inte gå bananaz?
Har svårt att se att en icke-exakt definition av motivet utgör grunden för en rättsskandal av Quick- eller Kevin-mått.
Citera
2020-03-30, 17:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Frågan är om det är med sanningen överensstämmande. Jag har inget svar på det överhuvudtaget om det nu stämmer. Han kanske ännu inte fattat. Han kanske måste stå inför åklagare och domare för att begripa allvaret?

” Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?
Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.
#TeamÅsaHiding ”

Jo så är det. Den info jag fått av personer i deras närhet är att han återigen kontaktat personer och hävdat att det var dessa som fick LW att må dåligt, och inte han och SD

Dessutom hävdar han att LW visst hade förlåtit honom...
Citera
2020-03-30, 17:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vad var det som var spaden här nu då, som åklagarn förfuskar? Att SD slog ihjäl henne för att hon utgjorde ett hot?
Citera
2020-03-30, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Tro inte jag. Han kan helt enkelt inte hålla inne med att att han tycker han är smartare.
När han tycker frågor är löjliga, se bara hur han tramsade sig, ”gjorde onödiga utvikningar” när ÅK förhörde honom, och då fick en skarp tillsägelse av domaren.

Nervös...mannen utan nerver, enligt honom själv...nej

Ja, hans egocentrism säger att han är smartare än omgivningen...
Vet du om det förhöret finns på scribble eller motsvarande tjänst?
Citera
2020-03-30, 18:02
Medlem
Det är så mycket knasigheter i stort och smått. I en sms-konversation med vittnet CF som just har nämnt att hon är på jobbet och att det är hennes födelsedag...

Klart man ska jobba då!
I åk 7, 8 och 9 hade jag
tyskaprov och ärtsoppa i
matsalen varje år. Så ska man
inte ha det.

Inte fyllde väl SD år på en torsdag 3 år i rad? Eller serverar Västerås ärtsoppa lite hur som helst i veckan. Vi fick alltid på torsdagar.

1987 var 5 maj en tisdag
1988 var 5 maj en torsdag
1989 var 5 maj en fredag.

Tyskaprovet är väl möjligt, men ärtsoppan?
Citera
2020-03-30, 18:03
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det där skulle man gärna vilja se någon form av bevis på innan det upphöjs till fakta.

Om nu inte JG är insyltad i det här utan "bara" agerat nyttig idiot åt en kompis som han trott vara oskyldig, så...skulle jag tippa på att han faktiskt lägger korten på bordet i TR.
Det har gått mer än 6 månader sen SD burades in, och han har kunnat läsa in sig på FUP:en och det som hittills kommit fram under rättegången.
Har SD ljugit eller undanhållit fakta vet JG det nu. Och han har fått genomgå processen att tvivla, omvärdera och fundera helt själv, utan SD:s manipulativa stöd.

Är han oskyldig vittnar han om det han tidigare förtigit.

Det kommer via mej. Jag kan tyvärr inte lämna ut namn på vare sig mina två kontakter eller på de berörda. Du får tyvärr välja att tro på mej eller inte. Jag har lämnat trovärdig info innan om de första kartläggningen och kontakten med de identifierade postarna.
Citera
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad var det som var spaden här nu då, som åklagarn förfuskar? Att SD slog ihjäl henne för att hon utgjorde ett hot?

Att de kör på linjen "våld i nära relation" med grundtesen att BO slogs ihjäl för att hon var på väg att lämna MGM, släpp det ROKS-spåret och titta på den verkliga orsaken, BO måste dö för att hon inte kunde lämna MGM och MGK ifred.

Du läste väl vad genustrollet från Göteborg hade att berätta om fall som det här, farligast var det ju för kvinnan när hon bestämt sig för att lämna mannen, ska man applicera den tesen på det här fallet så hade BO fortfarande levt, det sista BO tänkte göra var att lämna MGM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?
Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.
#TeamÅsaHiding ”

Jo så är det. Den info jag fått av personer i deras närhet är att han återigen kontaktat personer och hävdat att det var dessa som fick LW att må dåligt, och inte han och SD

Dessutom hävdar han att LW visst hade förlåtit honom...
Det spelar ju ingen roll vem som fick vem att må dåligt egentligen. Till syvende och sidst så var det SD som slog ihjäl henne. Med overkill. Det viktiga nu är att SD får sitta länge, och inte fortsätta manipulera sin omgivning. Och det där med att JG skjuter ifrån sig skuld för LWs mående, är nog för att skydda sig själv. Självbevarelsedrift. Kan tänka att JG mår dåligt.

Jag tror att SD är skulden till att LW mått skit och varit på väg att gå i bitar. Men hon hade säkert en sorg i att JG försköt henne som vän. Sen försöker väl JG sopa och kratta så gott han kan för att slippa de egna skuldkänslorna. Mänskligt.
Citera
2020-03-30, 18:08
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fast, om någon kallar spaden för "skyffeln" behöver vi kanske inte gå bananaz?
Har svårt att se att en icke-exakt definition av motivet utgör grunden för en rättsskandal av Quick- eller Kevin-mått.
Det finns bara en spade i detta fallet och det är spaden med vilken Lena grävde sin grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in