Citat:
Ursprungligen postat av
JohnTiger1967
Jeg skal kommentere det du skriver om Norge. Det stemmer ikke i det hele tatt. Norge og Sverige hadde første dødsfall henholdsvis 11/3 og 12/3.
Vi har så godt som ingen smittede fra Sverige (12 stk).
Nesten all opprinnelig smitte i Norge kom fra skisteder i Østerrike/Italia ifm vinterferien. Av de 2000 første smittede så var 712 direkte fra Østerrike/Italia. I tillegg var det 532 smittede som hadde hatt nærkontakt med disse igjen.
Norge og Sverige er på samme sted i utviklingen. Hos dere startet folk å dø 11 mars og hos oss 12 mars.
Den 14 mars hadde dere 3 døde. 14 mars hadde vi også 3 døde. Siden da skiltes våre veier....veldig. Vi har nå 32 døde (uten noe særlig forsinkelse, da det rapporteres om hvert enkelte dødsfall i avisene, som driver egen telling) dere har minst 146.
Resten av innlegget ditt skal jeg ikke kommentere, da jeg ikke kan nok om det du skriver. men alt du skriver om Norge er i alle fall feil.
Då ber jag om ursäkt, du har säkert bättre koll än vad jag har på ditt land. Jag använde ditt land som ett exempel men vi kanske är på samma ställe idag då och ni har lyckats bromsa det bättre än vi. Men min fråga kvarstår fortfarande? Vad är ert nästa steg i så fall?
Att gå ut igen om några veckor för att sen hoppa in i karantän igen när smittan är igång igen? Hur länge kommer ni klara av det? Inte bara ekonomiskt, utan även psykiskt?
Vill inget illa, vill inte att folk ska dö. Men jag tycker att botemedlet inte ska vara värre än sjukdomen. Jag är inte i