2020-03-30, 17:40
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://sverigesradio.se/artikel/7441617

"Enligt Eslöv kommun har ungdomar medvetet hostat, nyst och spottat i närheten av äldre människor.
"Det har kommit till vår kännedom att äldre personer känner sig otrygga. Att ungdomar kan hosta och säga "corona" och sen går iväg och skrattar", säger Ingrid Westerlund, verksamhetschef på Eslöv kommun, till P4 Malmöhus.
"Prata med dina ungdomar och framför allt reagera om du ser att någon uppenbart försöker provocera och uppträder respektlöst", skriver kommunen på Facebook."
De får nog hyra in en översättare om de ska kunna göra sig begripliga med det budskapet.
Citera
2020-03-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Vafan herreys är väl fortfarande poppis

Men jag tror ärligt talat du tillhör minoriteten av din åsikt. För sveriges modell verkar ju onekligen fungera utmärkt. Så jag är personligen väldigt glad att politikerna följer experterna.

Vi får se om detta inlägg åldras väl
Bedömningen är väl att den 6 April kollapsar akutvården om inte kurvan bryts.
Citera
2020-03-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Därför att människor dör i parti och minut helt utan Tegnell!

Ja exakt de dör som flugor- så varför inte låta Herr Tegnell rädda de alla med sin erfarenhet, expertis och iskalla- nästan James Bond-lika storkukslugn?!

Nu tycker jag dock vi avslutar detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Kina style. Staten tar fram matpaket som räcker 3 veckor till varje invånare, sedan blir det till att låta tanksen rulla omkring och upprätta karantänen.

På 3 veckor hade vi tagit udden utav corona. Nu blir det ett inferno.

Ok, ponera att din underbara taktik fungerar. Vad gör vi efter dom tre veckorna? Du tror att vi är immuna då?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Kina style. Staten tar fram matpaket som räcker 3 veckor till varje invånare, sedan blir det till att låta tanksen rulla omkring och upprätta karantänen.

På 3 veckor hade vi tagit udden utav corona. Nu blir det ett inferno.

Ja vi är ju några stycken här på fb som har sagt det redan när det började.
Är vi då bättre experter än experterna?

Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ja har varit en del i tråden som är riskgrupp och skolan tvingar dom att skicka barnen till skolan eller så vågar dom inte vara hemma, har en avig chef.

Det hade kostat 0kr att gå ut med tydliga riktlinjer att riskgrupper får hålla barnen hemma och stanna hemma med full lön.

Skolorna skulle ha stängts omedelbart. Enorma smittspridare.

Citat:

"Enligt Eslöv kommun har ungdomar medvetet hostat, nyst och spottat i närheten av äldre människor.
"Det har kommit till vår kännedom att äldre personer känner sig otrygga. Att ungdomar kan hosta och säga "corona" och sen går iväg och skrattar", säger Ingrid Westerlund, verksamhetschef på Eslöv kommun, till P4 Malmöhus.
"Prata med dina ungdomar och framför allt reagera om du ser att någon uppenbart försöker provocera och uppträder respektlöst", skriver kommunen på Facebook."

Ungdomar. Troligen "ungdomar".
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Svetsaren och hans gäng har fuckat upp det rejält nu!
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Andelen döda dras ju ner om mörkertalet är stort. FHM räknar ju att blott 0,7 procent som får covid-19 behöver sjukhusvård. Resten får milda, mycket milda eller inga symptom.

Den siffran lär aldrig stämma. Inte en chans. Det är bara att räkna baklänges.
Citera
2020-03-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Kommer alltid kritik. Det är dock ganska få epidemiologer där förutom Rocklöv. Han han förresten publicerat sina simuleringar så de går att jämföra med FHMs publicerade simuleringar? Vore lite intressant.

Nu har ju du som jobb att gå i försvar här men visst, Rocklöv et.al ser ju sin chans till sina fem minuter i rampljuset och lite mer forskningsanslag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTiger1967
Jeg skal kommentere det du skriver om Norge. Det stemmer ikke i det hele tatt. Norge og Sverige hadde første dødsfall henholdsvis 11/3 og 12/3.
Vi har så godt som ingen smittede fra Sverige (12 stk).
Nesten all opprinnelig smitte i Norge kom fra skisteder i Østerrike/Italia ifm vinterferien. Av de 2000 første smittede så var 712 direkte fra Østerrike/Italia. I tillegg var det 532 smittede som hadde hatt nærkontakt med disse igjen.
Norge og Sverige er på samme sted i utviklingen. Hos dere startet folk å dø 11 mars og hos oss 12 mars.
Den 14 mars hadde dere 3 døde. 14 mars hadde vi også 3 døde. Siden da skiltes våre veier....veldig. Vi har nå 32 døde (uten noe særlig forsinkelse, da det rapporteres om hvert enkelte dødsfall i avisene, som driver egen telling) dere har minst 146.
Resten av innlegget ditt skal jeg ikke kommentere, da jeg ikke kan nok om det du skriver. men alt du skriver om Norge er i alle fall feil.

Då ber jag om ursäkt, du har säkert bättre koll än vad jag har på ditt land. Jag använde ditt land som ett exempel men vi kanske är på samma ställe idag då och ni har lyckats bromsa det bättre än vi. Men min fråga kvarstår fortfarande? Vad är ert nästa steg i så fall?

Att gå ut igen om några veckor för att sen hoppa in i karantän igen när smittan är igång igen? Hur länge kommer ni klara av det? Inte bara ekonomiskt, utan även psykiskt?

Vill inget illa, vill inte att folk ska dö. Men jag tycker att botemedlet inte ska vara värre än sjukdomen. Jag är inte i
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Andelen döda dras ju ner om mörkertalet är stort.
Tänk om, tänk rätt.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Region Dalarna har det jobbigt. Snart åker Stockholmarna dit på påskolv.

https://www.regiondalarna.se/press/nyheter-och-pressmeddelanden/lagesrapport-covid-19-i-dalarna-30-mars/

Bättre att stockholmarna åker upp till dalarna så att de dör av fortare utan den vård de kunde fått i hemstaden..Bara skicka ner liken till stockholm och ta betalt för frakten av storstaden.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:

Det där var inte så snällt. Men men, vi har alla varit unga Hade någon gjort det mot mina äldre hade jag åkt in i finkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in