2020-03-30, 16:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Av vittnena idag får jag intrycket av att LW gjorde flera försök att lämna SD. Varför det var svårt, ja han velade ju och gav löften mellan hoten. Kilimanjaro, sedan mord!
Svartsjuka, kontroll, makt.

BO sade en sak och agerade på ett annat sätt, varför det gjordes på det sättet har väl att göra med skam, hon skämdes för att hon mot bättre vetande inte kunde släppa MGM.
Citera
2020-03-30, 16:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Är det JG som vittnet menar tog avstånd till LW efter otrohetsaffärer uppdagades och som verkade nervös?

Ja det var syltryggen Jerry Gray som tog avstånd från LW...men däremot inte från den otrogne grisen SD. Trots att JG var vän med HD också.
Den mannen är sannerligen ett perfekt exemplar när det gäller dubbelmoral
Citera
2020-03-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon har fel där. Vare sig de är gifta eller inte så klassas hon som anhörig genom att de levt i 20 år tillsammans och dessutom har barn ihop.

Oavsett, så visar även detta på att det hela är planerat in i minsta detalj.
Slumpen också att Hanna , så som jag uppfattade det, "dumpade" Sillen genom att klargöra att hon inte ville ha en relation med honom efter LW's död....?
De allra flesta (förutom några enstaka) tolkar det som att Hanna och Stefan hela tiden hade för avsikt att hitta tillbaka till varandra och bli ett kärlekspar igen.
Hela resan var ju för att fira att de levt halva sina liv med varandra, enligt mamman (tror jag det var som sa det..?)

Genomskinligt....
Citera
2020-03-30, 16:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Undrar om inte ÅH har fler ess i rockärmen... Skulle inte förvåna mig i alla fall!
Det blir intressant nu när tiden för HD att stå i rampljuset har förlängts..

Jag hoppas att skrattet fastnar honom i halsen.

Och jag hoppas att H*anna Och J*erry börjar förstå vem denna man är, hur farlig han är.

Konstigt att/om de inte har gjort det ännu. Minns ännu MV ord om H*anna, att hon var så påverkad av SDs bild (fritt ur minnet).

Som Knutbyflickan, tänker jag.
Vad är det H*anna kan berätta om 11-12 maj?

Allt är som en gåta, hur de kan reagera som de gör.

Jag hoppas att H*anna berättar allt, allt om 11 maj och städningen! Han har inte berättat sanning om bakhållet verkar det som att vi ska få höra.

Hon behöver skydda sig och barnen!
Citera
2020-03-30, 16:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Undrar om JG har anledning att vara nervös?

NA:
Vittnet berättar nu om kontakten mellan honom och en vän dagarna efter mordet. Vännen var med i den tajta geochachinggruppen och var den som tog avstånd från Lena Wesström när otrohetsaffären avslöjades..

– Jag tyckte det kändes konstigt att han var väldigt nervös.*

Det har han säkert. Han verkar fullständig i avsaknad av moralisk kompass.
Raderar och raderar...tom inne på polisstationens toalett! Aldrig hört om nåt liknande.
Och att ge sig på och anklaga, gapa och skrika åt folk.

Han jobbar effektivt på att gräva sin egen grop..
Helt opålitlig, ingen respekt för rättsväsendet.
Inte fan skulle jag anställa honom.
Det är bara att googla på hans namn...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Oavsett, så visar även detta på att det hela är planerat in i minsta detalj.
Slumpen också att Hanna , så som jag uppfattade det, "dumpade" Sillen genom att klargöra att hon inte ville ha en relation med honom efter LW's död....?
De allra flesta (förutom några enstaka) tolkar det som att Hanna och Stefan hela tiden hade för avsikt att hitta tillbaka till varandra och bli ett kärlekspar igen.
Hela resan var ju för att fira att de levt halva sina liv med varandra, enligt mamman (tror jag det var som sa det..?)

Genomskinligt....
Visst är det genomskinligt. De var tvillingsjälar. Ändå valde SD att vara otrogen med grannen i 6 år. HD påstår att Sillen ville mer än hon. Men ändå höll hon ihop med Sillen ganska länge och låg med honom. Ja, hon lär försvara SD med näbbar och klor, men jag undrar lite om hon inte är ensam om det. Försvaret har ju några stycken på sin vittneslista. Kanske försvaret får sig en överraskning när dessa börjar tala ur skägget? Även de kanske drabbas av ruelse? Även dessa kanske ljugit i förhören. Ska dyka ner lite i deras lista och läsa förhören med dom. Har missat massor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Är oxå hemma och är sjuk. Ojoj, ja JG:s förhör blir det mest intressanta av alla. Kl 9 imorgon bitti. Bäst å ställa alarmet och poppa en påse 😁👍

Det blir tisdagens höjdpunkt. Speciellt om de han försökt påverka i nutid även hört av sig till polisen med den infon. Ska bli intressant att höra varför han både förr och i nutid tagit kontakt med vissa skribenter för att tona ner inlägg som talar mot SD.
Citera
2020-03-30, 16:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag skrev faktiskt till honom, när AB var där, att snegla lite på aftonbladets reportrar hur de rapporterade. Rakt upp och ner. Och då går det fortare och det blir lite mer detaljerat. Vad det handlar om nu är att de lyssnar, formulerar om och sammanfattar i huvudet och därefter skriver så lite de kan. Och allt sånt tar tid. Jag tror inte de är långsamma på tangentbordet utan att de sållar rejält. De skall ju "möta Örebroinvånarna även efter rättegången och se dom i ögonen" som den ansv utgivaren sa.

Och det är ju verkligen inte DET som är en journalists jobb. Deras jobb är att förmedla sanningen. Objektivt.

Men NA före muhammedteckningar och NA efter muhammedteckningarna, är två helt olika tidningar. Tyvärr.

Jag var enormt stolt över dem när de vågade publicera dem och fattar också vilket helvete de gick igenom.

Men det är fel att som tidning inte våga ta sitt journalistiska ansvar med sanningen och verkligheten. Ska de stå på NÅGONS sida alls i kriminalfall, så ska det vara på offrens.

Däremot tycker jag inte de behöver skriva ut namn (innan någon är dömd, eller namn på andra inblandade) eller skriva ut alltför otäcka detaljer.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det har han säkert. Han verkar fullständig i avsaknad av moralisk kompass.
Raderar och raderar...tom inne på polisstationens toalett! Aldrig hört om nåt liknande.
Och att ge sig på och anklaga, gapa och skrika åt folk.

Han jobbar effektivt på att gräva sin egen grop..
Helt opålitlig, ingen respekt för rättsväsendet.
Inte fan skulle jag anställa honom.
Det är bara att googla på hans namn...
Vad jobbar JG med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det känns skit att flera verkar vara rädda för SD. Om de inte redan gjort det så borde de gå ihop och stötta varandra och hitta någon lösning. Nu har ju iofs polisen och hela omgivningen ögonen på honom ifall han mot förmodan skulle lossna. Jag tippar livstid!

OM han skulle gå loss så tror jag han kan bli väldigt farlig om han märker att folk har vänt honom ryggen. Antar att han får bränsle till sitt ego av att ha uppsikt och annan kontroll på flera personer.

Går han loss så behöver det inte betyda att han är oskyldig till mordet på Lena. Bara att beviskraven är så höga att det på någon punkt inte går att beslå honom med att ljuga. Men jag tror han fälls.

Lögner tar den till som är skyldig för varför skulle en oskyldig person göra det?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag skrev faktiskt till honom, när AB var där, att snegla lite på aftonbladets reportrar hur de rapporterade. Rakt upp och ner. Och då går det fortare och det blir lite mer detaljerat. Vad det handlar om nu är att de lyssnar, formulerar om och sammanfattar i huvudet och därefter skriver så lite de kan. Och allt sånt tar tid. Jag tror inte de är långsamma på tangentbordet utan att de sållar rejält. De skall ju "möta Örebroinvånarna även efter rättegången och se dom i ögonen" som den ansv utgivaren sa.

Ja men det är INTE att liverapportera.
De ska återge intesortera, väga och tom färga.

Ja hela Örebro verkar vara ett enda frikyrkobälte.
Och NA är sååååå rädda om sina hällörade läsare/sponsorer
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vi vet att JG har raderat konversationer i mobilen under ett toabesök mitt under förhör, att han villigt har försökt identifiera trådskrivare för SD:s skull och att han undanhållit uppgifter om SD:s mordtankar vad det gäller HD och barnen. Det är ganska allvarliga saker när det handlar om en mordutredning.

JG:s förtroendekapital måste ha sjunkit rejält i bekantskapskretsarna utanför HD:s "familj" och det lär bli för ensamt för JG att leva med. Därför tror jag att han möjligen kommer ta sitt förnuft tillfånga och tala sanning i rättssalen.
Jerry Gray ringde ju även snuten på Hanna Davidsson(för Stefan Davidssons skull?). Jerry har även efter FUP släppts visat stöd för Stefan och beskyllt vänner till Lena för hennes mående. (Jag har ingen anledning att tvivla på de uppgifterna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in