2020-03-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vem är det som vittnar nu?
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-30, 15:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har han hotat FR också, inte undra på att han också var rädd för SD, om han dessutom
varit utanför huset och fönstret. FR som ursprungligen var i en så tight och sammanhållen
geocahegrupp med de tre andra.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2Fbbfe3264-1df6-4aa8-8440-27396078167b_l. jpg

Det tidigare, så sammansvetsade geocachegänget, innan allt fallerade.

Aktbilaga 150/537,542

"Fredrik uppger att han tyckte att allt som han nu hade fått veta om Stefan var obehagligt. Han
valde att bryta helt med Stefan.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta
något. Lena hade sagt till Stefan att Fredrik visste om relationen mellan dem.
Fredrik ställde då några allmänna frågor såsom om det stämde att han och Lena hade planer
på en resa till Kilimanjaro och ett par andra rent allmänna saker. Stefan bekräftade att det
stämde och Fredrik valde då att inte ställa några ytterligare frågor till Stefan. Han uppfattade
Stefan som obehaglig och ville bryta kontakten med honom. Stefan sa också att om Lena
hade berättat andra saker för Fredrik så var de också korrekta.
"
//
Förhör med Ro0s, Fredrik; 2018-10-22 09:02 diarienr: 5000-K574218-18

"Trots att Fredrik är både kraftigare och längre än Stefan känner han ett
starkt obehag inför honom. Under hela sommaren har han drömt om honom på nätterna.
Långt tillbaka i tid befann sig Stefan utanför Fredriks bostad runt halv tolv på kvällen utan att
de bestämt träff. Stefan fotograferade bostaden och skickade det i ett meddelande till Fredrik
som för att visa att han varit där. Då Stefan besökte Fredrik kunde han ibland komma till
huset via baksidan. Fredrik har blivit påverkad av det agerande och utifrån att han känner till
att Stefan har en vana av att röra sig vid bostäderna tillhörande personer som han känner.

de geocachade tillsammans på kvällar/nätter hade de alltid bestämt träff innan, det Fredrik
känner obehag inför är hans oanmälda besök.
"
Citera
2020-03-30, 15:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror det är flera parametrar. Det viktigaste tror jag handlar om att han "tappade" det, som du utrycker det. Kontrollfreaket höll på att tappa kontrollen över Lena. Men affären delade tydligen också geocatchingfolket i två läger. Flera var säkert också lojala mot Hanna och insåg att det här är inte ok från SDs sida. Inte nånstans.

Det var nog mycket som spelade in. Nuvarande vittnet beskriver att Lena var rädd vad som skulle hända om hon träffade en ny kille. Och hon hade rätt, hon blev mördad - delvis pga norgeresan med nya killen kan jag tänka.

Att den här mannen inte varit involverad i allvarliga brott tidigare förvånar mig faktiskt med facit i hand.

SD kanske redan var kriminell. Det gick att läsa mellan raderna att SD:s förra kollega (chef?) misstänkte honom för att vara inblandad i en serie av stölder då dyra mätintrument försvann från olika anläggningar i Sverige. Jag har för mig att han sa att SD hade haft tillgång till alla entrékoder och till det betydelsefulla Södra Vattentornet nära Gustavsvik.
Citera
2020-03-30, 15:13
Medlem
Lonnrots avatar
Äntligen ett balanserat vittne (frikyrkobekantingen) som känt LW i tio år och fatttat att råda henne att lämna Örebro eller ta in på skyddat boende. Det understryker allvaret, även om LW inte förstod detta själv, eller såg sig kapabel att genomföra det praktiskt.
Citera
2020-03-30, 15:18
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?

Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.

#TeamÅsaHiding
Menar du JG? Vem har han isåfall varit på och när och var?
Citera
2020-03-30, 15:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Såvida han inte ligger under intensivvård med respirator, så lär han nog få vittna över Skype eller dylikt.

Kanske Telegram skulle passa honom bättre?

#TeamÅsaHiding

Rent allmänt Off Topic: Kan inte folk sluta att försöka styra varandra och bråka om onödiga saker i tråden? Gillar man inte något, så kan man scrolla förbi eller anmäla om det finns anledning. Alla har vi agendor och alla stavar vi galet (eller på ett sätt som vi föredrar) ibland. Peace, please!

#TeamÅsaHiding

Vi får hoppas att TR är stängd den 1 April ,för det är ju ingen bra dag att förhöra SD och gänget ,kan jag tro !?
Citera
2020-03-30, 15:20
Medlem
Så där. Det var dagens förhör. Jag som jobbar hemma nu i coronatider och går upp lite sent får väl ställa klockan imorgon. Morgondagens första förhör är JG. Och DET tänker jag inte missa för allt smör i Småland. Och det är ett två-timmarsförhör. Steppa upp nu Jerry - till skillnad från att ljuga för polisen så är det en brottslig gärning att ljuga när man svurit vittneseden. Det kan rendera i fängelsestraff om det uppdagas. Dags att lägga lojaliteten åt sidan och tänka på dig själv och ditt eget renommé. SDs är redan förstört. Och du skall möta folk efteråt och kunna se dom ärligt i ögonen.
Citera
2020-03-30, 15:21
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Varför är han då på folk NU - härom veckan - och försöker påverka dem IGEN?

Tror inte alls han har vaknat. Tyvärr.

#TeamÅsaHiding

Det där skulle man gärna vilja se någon form av bevis på innan det upphöjs till fakta.

Om nu inte JG är insyltad i det här utan "bara" agerat nyttig idiot åt en kompis som han trott vara oskyldig, så...skulle jag tippa på att han faktiskt lägger korten på bordet i TR.
Det har gått mer än 6 månader sen SD burades in, och han har kunnat läsa in sig på FUP:en och det som hittills kommit fram under rättegången.
Har SD ljugit eller undanhållit fakta vet JG det nu. Och han har fått genomgå processen att tvivla, omvärdera och fundera helt själv, utan SD:s manipulativa stöd.

Är han oskyldig vittnar han om det han tidigare förtigit.
Citera
2020-03-30, 15:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Äntligen ett balanserat vittne (frikyrkobekantingen) som känt LW i tio år och fatttat att råda henne att lämna Örebro eller ta in på skyddat boende. Det understryker allvaret, även om LW inte förstod detta själv, eller såg sig kapabel att genomföra det praktiskt.

Det är ju bara att läsa FUP så inser du ju att lämna MGM var det sista BO tänkte göra, hon behövde sin drog alldeles för mycket.
Citera
2020-03-30, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 150/537,542

"Fredrik uppger att han tyckte att allt som han nu hade fått veta om Stefan var obehagligt. Han
valde att bryta helt med Stefan.
Innan de bröt kontakten så skrev Stefan till honom att han fick fråga honom om han ville veta
något. Lena hade sagt till Stefan att Fredrik visste om relationen mellan dem.
Fredrik ställde då några allmänna frågor såsom om det stämde att han och Lena hade planer
på en resa till Kilimanjaro och ett par andra rent allmänna saker. Stefan bekräftade att det
stämde och Fredrik valde då att inte ställa några ytterligare frågor till Stefan. Han uppfattade
Stefan som obehaglig och ville bryta kontakten med honom. Stefan sa också att om Lena
hade berättat andra saker för Fredrik så var de också korrekta.
"
//
Förhör med Ro0s, Fredrik; 2018-10-22 09:02 diarienr: 5000-K574218-18

"Trots att Fredrik är både kraftigare och längre än Stefan känner han ett
starkt obehag inför honom. Under hela sommaren har han drömt om honom på nätterna.
Långt tillbaka i tid befann sig Stefan utanför Fredriks bostad runt halv tolv på kvällen utan att
de bestämt träff. Stefan fotograferade bostaden och skickade det i ett meddelande till Fredrik
som för att visa att han varit där. Då Stefan besökte Fredrik kunde han ibland komma till
huset via baksidan. Fredrik har blivit påverkad av det agerande och utifrån att han känner till
att Stefan har en vana av att röra sig vid bostäderna tillhörande personer som han känner.

de geocachade tillsammans på kvällar/nätter hade de alltid bestämt träff innan, det Fredrik
känner obehag inför är hans oanmälda besök.
"

Det känns skit att flera verkar vara rädda för SD. Om de inte redan gjort det så borde de gå ihop och stötta varandra och hitta någon lösning. Nu har ju iofs polisen och hela omgivningen ögonen på honom ifall han mot förmodan skulle lossna. Jag tippar livstid!
Citera
2020-03-30, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Jag tycker att de andra två vittnena berättar samstämmiga uppgifter. Tycker inte jag får den uppfattningen att de är obalanserade?
Den ena upplevde det som svårt att klara av sitt eget liv med familj och samtidigt ha en kontakt med L*enas som var i den destruktiva relation hon var i, utan ville umgås med henne under former där den destruktiva relationen inte stod i fokus. Fullt förståeligt. Det borde ha varit väldigt uppslukande.

Den andra fick veta allt i pricip.

Båda har försökt att få L*ena lämna den destruktiva relationen. CvBM gav rådet till L*ena att spara material på hemligt ställe i lägenheten.

NA:
Vittnet (SA)
"- Jag såg en stark person som bryts ner. Som nästan blir som en spillra."

https://www.na.se/artikel/just-nu-nya-vittnen-ska-horas-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjarstamordet
Citera
2020-03-30, 15:26
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så där. Det var dagens förhör. Jag som jobbar hemma nu i coronatider och går upp lite sent får väl ställa klockan imorgon. Morgondagens första förhör är JG. Och DET tänker jag inte missa för allt smör i Småland. Och det är ett två-timmarsförhör. Steppa upp nu Jerry - till skillnad från att ljuga för polisen så är det en brottslig gärning att ljuga när man svurit vittneseden. Det kan rendera i fängelsestraff om det uppdagas. Dags att lägga lojaliteten åt sidan och tänka på dig själv och ditt eget renommé. SDs är redan förstört. Och du skall möta folk efteråt och kunna se dom ärligt i ögonen.
Är oxå hemma och är sjuk. Ojoj, ja JG:s förhör blir det mest intressanta av alla. Kl 9 imorgon bitti. Bäst å ställa alarmet och poppa en påse 😁👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in