Citat:
Det finns 2 saker som ger en nästan total immunitet mot COVID, dock kommer ingen ta det seriöst, men jag är helt övertygad till att det är därför jag aldrig kommer få COVID även fast jag åker pendeltåg varje dag i stockholm.
Jag har inte varit sjuk en enda dag på 3 år p.ga detta
1. Få inte utlösning (ditt immunförsvar är som absolut sämst i flera dagar efter en utlösning - det är direkt efter utlösning du får könssjukdomar också t.ex). Ditt immunförsvar är enormt starkt när du inte har fått utlösning på ca 1-2veckor+.
2. Iskalla duschar varje dag. Kallaste som går, i ca 5 minuter.
Jag har inte varit sjuk en enda dag på 3 år p.ga detta
1. Få inte utlösning (ditt immunförsvar är som absolut sämst i flera dagar efter en utlösning - det är direkt efter utlösning du får könssjukdomar också t.ex). Ditt immunförsvar är enormt starkt när du inte har fått utlösning på ca 1-2veckor+.
2. Iskalla duschar varje dag. Kallaste som går, i ca 5 minuter.
Finns det vetenskapliga studier på det där? Alltså källa?
Att som man, "komma", gör ju att man gör av med proteiner eller allt vad det är som det innehåller. Det tar resurser. Men man får väl oxytocin, som är välbefinnande-hormon, sen?
Kan du tipsa, om man som Man, kan ha sex, men inte komma?
För närhet borde vara bra i lagom dos. Och tips för dom som inte kan ha närhet, blir att helt undvika ta på sig, på det viset. Men varmt bad borde vara bra. Det finns alternativ, t ex njuta av solen.
Kalla duschar..?? Jag tror det påverkar vilken typ av fett man får, så det ligger något i det.
Sen finns det en mängd faktorer, och alla har inte fördelen av att vara 100 % friska, det är så lätt att råka ut för olyckor etc, som förändrar ens liv.
Att slippa stress tror jag är bra för immunförsvaret, liksom sömn är viktigt. Går man ut på dan, så bildas melatonin som utsöndras när det blir mörkt sen, så då får man bättre sömn.
Tack för tips, och om fler har (några som man inte hör så jätteofta), så tas det tacksamt emot.
Ta hand om er.