Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Du länkade ju själv till Expressens artikel så varför skulle jag inte läsa vad som står i den? Alla detaljer i brottsmål brukar inte framkomma i stämningsansökningar utan en del hamnar i förundersökningsprotokollen. Märkligt att du inte valt att lägga upp fuppen till det här fallet. Fanns det sådant som talade till kvinnans fördel i den?
Det som är märkligt är att jag
inte har möjlighet att lägga upp fup. Det är däremot inget
val, även om du drar den slutsatsen utan att veta. Om jag haft fup, hade jag lagt upp den. Dock är Växjö en av de tingsrätter där det jobbar aktivister, som inte lämnar ut fup till andra än journalister.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Exakt. Peter Gunnarsson motiverar sitt skadeståndsanspråk på 5000 kr med att målsägande skulle ha spottat honom i ansiktet. Det är ett orimligt skadeståndsanspråk och därför motiverar han det med att loskan skulle ha träffat hans ena öga.
Det vi kunnat verifiera är vad som står i stämningsansökan. Vad som står i fup, och om någon farit med osanning vet vi inte. Försök håll dig till fakta, dina dåliga erfarenheter från auktoriteter finns det andra forum om du behöver ventilera något.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Vilka tramsiga överdrifter du kommer med. Att någon tidigare dömts för snatteri och narkotikabrott betyder inte att denne är en förhärdad brottsling.
Jag vet inte om någon påstått att hon är en förhärdad brottsling. Hon är dock dömd flera gånger tidigare, och du "glömde" ta med att hon har dömts även för våld mot tjänsteman, våldsamt motstånd, förgripelse mot tjänsteman. Samt att hon står åtalad för våld mot tjänsteman, förgripelse mot tjänsteman och våldsamt motstånd.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Du är en sån jävla hycklare alltså. Du skapar en flashbacktråd som kommer göra livet surt för en 20-årig tjej många år framöver för en jävla skitsak men anklagar mig för att hänga ut folk.
Det är märkligt hur svårt det är för dig att hålla dig till trådars ämne utan att ta till personangrepp. Tycker du själv att du vinner något på personangreppen?
Den här tjejen är dömd tre gånger för liknande brott. Hon kom till akutmottagningen för en sårskada på tummen, när hon inte fick gå först i kön, blir hon kränkt och börjar bråka med väktare/ordningsvakt. Hon är mer än gammal nog för att rösta i Riksdagsval, då får man vara beredd på att både kunna bete sig på en akutmottagning och ta konsekvensen om man inte gör det.
Ordningsvakten och väktaren - de är tjänstemän som gör sitt arbete. Den gången de åtalas, är det fullt legitimt att posta handlingar från domstolen, men det du håller på med nu är personangrepp på brottsoffer.
Notera, jag gör inte den tilltalades namn sökbart på Internet. Du gör däremot brottsoffrens namn sökbara.