2020-03-29, 21:22
Medlem
Fråga, hur vet man att han ska ha stått och tagit kort mot skolgården???
Citera
2020-03-29, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Bra, då är vi överens, sprid inte bilder du fått...

Sen är det klart att det ALLTID kommer finnas idioter som förstör tjejers benägenhet att skicka bilder och för såna som mig som gillar att få bilder. VAR INTE EN IDIOT är mitt budskap.

Sen uppmanar jag givetvis inte till brott, men nåt djävulskap hoppas jag såna små runkbögar som MrKuk är råkar ut för...

Kram alla
Jag har aldrig sagt att det är rätt att sprida bilder.

Jag skulle kunna säga samma sak. "Gör inga inbrott" "Mörda inte".

Men har jag lämnat dörren olåst under natten eller tar en annan rivaliserande knarklangares storkunder i "hans" territorium så ska man inte tro att man är fredad bara för att lagen säger att man inte får göra ditten och datten. Det är spelregler man får skriva under på, inklusive om man som tjej skickar nakenbilder över osäkra digitala medium. För det kan hamna i osäkra händer.

Dessutom, fyndigt att du plockar bort det mest väsentliga i mitt inlägg som du citerade.
Senast redigerad av kajhahne 2020-03-29 kl. 23:01.
Citera
2020-03-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Det finns inget förbud att skicka erotiska bilder till varandra om man nu så vill.

Det finns förbud emot att sprida bilder utan ägarens tillåtelse.
Nja, det är bara tidningar och media som brukar inhämta bildens ägares tillåtelse eller egentligen ska göra detta. Ibland så struntar man i det och bryr sig inte om att begära sådant tillstånd. Och även struntar i att betala ersättning.
Tex den berömda Järnrörsfilmen publicerade PK-MSM och SVT utan ägarens, Ekroths, tillåtelse.
SVT blev ju dömd för detta intrång i Copyrighten, upphovsrätten, och dömdes att betala skadestånd.

Som ägare till bilden så brukas det menas kamerans ägare eller den som tar bilden. Detta beror på att den som tar bilden ses som skapare av bildmaterialet. Liksom en konstnär målar en tavla.
Upphovsrätten heter det.

När det gäller privata bilder, så är det väl inga klara regler för vem som får sprida dem. Men sprids de i tex en allmän tidning så måste egentligen tidningen ha tillåtelse och också betala avgift för detta till bildens ägare.
En del nakensajter betalar för bilder, men kräver också att modellen skriver vad hon vill att hon ska kallas där, och också skanna in sitt ID-kort för att bevisa att hon är 18 år eller äldre.

De som utbildar sig till fotografer eller filmare får lära sig detta, om hur det är tänkt att fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Läser man instagram, facebook och googles avtal som man godkänner när man blir medlem står det klart och tydligt att när du lägger upp/skickar eller delar en bild så blir de automatiskt ägare till bilden. Om man nu har godkänt detta och sedan skickar bilder på sin vagina eller vad det nu är dessa människor gillar att visa upp så är inte bilden längre din. Det framgår väldigt tydligt. Vill du ha dina bilder för dig själv gör du bäst i att inte använda internet till att dela dessa.

I dessa fall är det inte de stora sociala plattformarna som spridit bilderna, det är folk som man frivilligt skickat bilderna till som sedan spridit dessa vidare. Jag var tvungen att besöka rummen för att se vad allt detta handlar om. Vad min syn fick beskåda var kvinnor och män som frivilligt ligger och separerar blygdläppar, penetrerar sig själv med grönsaker, separerar anus, suger kuk osv osv samtidigt som de ler och fotar detta. Dessa människor har även ett eget ansvar.

MrKuk är inte ensam skyldig till detta då det är fler än han som spridit bilder på dessa sidor. Jag tycker det är löjligt att skicka runt nakenbilder på detta ansvarslösa vis för lite uppmärksamhet och när du sedan får överflöd av just den uppmärksamheten ångrar man sig. Sluta fota dig själv naken och ladda upp detta till nätet om du inte vill bli sedd. Enkelt.

Mycket bra skrivit, det är precis så det är. Att bilderna som hamnar på dessa plattformar sedan har oklara Copyright-regler det gör det lite mera komplicerat.
Huvudprincipen blir precis som du skriver att hamnar bilderna ute på Internet, vilken sajt som helst, så har du också förlorat kontrollen över vilka som kommer att använda dem.
Man kan visst ha ett krav på att "vattenmärka" bilder. Men det krävs då i princip att all bildbehandlingsprogramvara skrivs om ifrån scratch. Plus alla operativsystem, tex Windows, Mac, iOS, Android, Linux mm. Och det är ju stört omöjligt. Så många programmerare finns det inte.
Och tex Sony Minidisc försökte med sin programvara att kopieringsbegränsa ljudfilerna, med sk DRM-skydd. Men det gick ju åt helvete. Någon tänkte ut en crack och så var det skyddet borta.
Citat:
Ursprungligen postat av flaggstang
Skulle han nu göra det så kommer jag att göra nya tråd tro mig.. Den där valen förtjänar att hängas ut

Han verkar inte ha gjort något mera spektakulärt än The Piratebays skapare, som trålade Internet ofter torrent-filer, och indexerade dessa.
Dvs lade upp en databas på diverse digitalt material.

MrKuk tycks ha gjort detsamma, letat rätt på bilder och lagt upp dem på sin sajt.
Men finns det någon äkta brottslighet bakom ?
Har Robert Aschberg tex bevis på att MrKuk hackar telefoner hela tiden, eller ?
Det tror jag inte, upplever Aschberg som en slags LGWP-amatör i den här historien.

I och för sig så kan man tycka att det är omoraliskt gjort. Robert Aschberg själv genom EXPO gör troligen samma sak fast registrerar åsikter istället.
Likt djurplågaren Tomas Åberg, den sk Näthatsgranskaren.

Så Aschberg vill väl rikta uppmärksamheten och drevet åt ett annat håll än på sitt eget kommuniströda mångkulturella rövhål, typ

Pekpinnen som Robert Aschberg gav där var ju annars rak och rättfram, att det är ju liiite knasigt att ägna sitt liv åt att hålla på med sådana "slutna rum". Ungefär som att jag skriver det här skitinlägget, som ingen läser ändå, utom kanske SÄPO och EXPO ?
Fast jag tycker att Robert Aschberg borde ha tagit fram pekpinnen också och klart konstaterat att är man vårdslös med sina bilder så kan de hamna var sjutton som helst.

Aschbergs journalistiska horisont på Internet räcker troligen inte längre än den guldfiskskål han simmat omkring i sedan 1995 då Netscape och 33,6/56K-modem dominerade.
Omgiven av brandväggar i trippla lager och allsköns mysko prylar har Aschberg sedan länge troligen förföljelsemani och vågar nog inte själv titta omkring i Internets mörka skrymslen.
Av rädsla för att bli loggad någonstans.

FBI/CIAs utredning mot Darknet/Silk Roads skapare, Ross Ulbricht, visade tydligt på svårigheten att leta upp brottslingar bara så där huxflux. Och att det behövs mera bevis än bara påståenden om MrKuk.

Men Trolljägarna var ändå ett bra försök att illustrera problematiken, så mycket credd kan jag ändå ge - en smiley blir det här:

OT, BTW: Visst osar det 1980-tal och Miami Vice o McGyver med att sitta så där i en bil och bara "spana" ? En gammal kikare och en gammal Rolleiflex kamera hade ju förevigat fejket som en bit av svensk TV-historia...
Nä det osar fejk faktiskt - Och hur vet vi att skånepågen och MrKuk inte var med på "avslöjandet" och fick en sudd med nytryckta sedlar - Robert Aschberg är ju känd för att vara en riktig slarver med pengar ? Och drar sig nog inte för att betala för att få en story...
Jag menar Aschbergs tidigare journalistiska bana är inte precis snövit den heller...
Och mycket möjligt att Robert Aschberg inbillar sig vara Sveriges Randolph Hearst, eller Rupert Murdoch, mediemogulen nr 1 ?
Det är dock ju trist att Fiddelis hus skulle ha blivit vandaliserat nyligen,
onödigt och obegripligt alltså ?
Citera
2020-03-30, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Jag har aldrig sagt att det är rätt att sprida bilder.

Jag skulle kunna säga samma sak. "Gör inga inbrott" "Mörda inte".

Men har jag lämnat dörren olåst under natten eller tar en annan rivaliserande knarklangares storkunder i "hans" territorium så ska man inte tro att man är fredad bara för att lagen säger att man inte får göra ditten och datten. Det är spelregler man får skriva under på, inklusive om man som tjej skickar nakenbilder över osäkra digitala medium. För det kan hamna i osäkra händer.

Dessutom, fyndigt att du plockar bort det mest väsentliga i mitt inlägg som du citerade.

Fyndig som fan är jag ...
Citera
2020-03-30, 01:11
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Förklaring: Homosexuell man som endast gillar att onanera.

Exempel: Runkbögen Ferdinand tyckte om att sitta under korkeken och runka sin dolme.

Det är så jävla illa med folk idag. Sitta och runka som en jävla bög åt bilder/filmer på brudar. Nu är ju inte heller brudarna oskyldiga längre. Om dom vart det någonsin? Men Paradis Oskar i Rasmus på luffen försökte ju försvara sig med att han var oskyldig som en brud. Som liten trodde man ju på det. Idag. Folk är så jävla lättlurade. Mr Kuk är lurad. Sitta och runka....

Fetstil. Rätt ologiskt hörrö.
Citera
2020-03-30, 01:12
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten

När det gäller privata bilder, så är det väl inga klara regler för vem som får sprida dem.

Är alla i den här tråden helt jävla dum i huvudet? Kolla 4 kap 6c § BrB. Att sprida nakenbilder på andra människor utan deras medgivande är olagligt samt ett vidrigt luffarbeteende.
Citera
2020-03-30, 01:45
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Fetstil. Rätt ologiskt hörrö.

Nej, nej. Glöm bort att något är ologiskt när det kommer till människans rätt att runka till vadsomhelst, närsomhelst och hursomhelst. Och det oavsett läggning ( undantaget är hetorosexuella ) . Intersexualism som står för I:et i HBTQIA täcker en stor grupp variationer av äckelism när det kommer till sex. Mr Kuk är skyddad av SÄPÖ.

I:et står även för Icke-binär och Intergender.

Mr Kuk är alltså en intersex person som utifrån inre och yttre könsorgan, kromosomer och hormoner inte går att kategorisera som man eller kvinna.

Ok...Kanske lite förvirrande. Men det är nya tider nu. Och SäkerhetspÖlisen ser jävligt allvarligt på trakasserier och hot mot dessa HBTQIA människor. Mr Kuk är inte normal.... Han är annorlunda. Nya folkgrupper tillkommer varje dag. Mr Kuk är en jävla blandning helt enkelt. Är bara så jag uppfattar han. Hur han ser på sig själv? Vemfan vet det? Mr Kuk är sjuk.

Senast redigerad av PingPongZong 2020-03-30 kl. 02:06.
Citera
2020-03-30, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Är alla i den här tråden helt jävla dum i huvudet? Kolla 4 kap 6c § BrB. Att sprida nakenbilder på andra människor utan deras medgivande är olagligt samt ett vidrigt luffarbeteende.

Inte vet jag hur du menar, det är i regel bara den som först sprider bilden som kan dömas till skadestånd. Detta på grund av skadeståndslagen, att man kan bara få ersättning för tex förtal en gång för samma slags "förtal".

Nu har jag ju ingen susning om hur MrKuk har fått tag i bilderna. Om kvinnorna skickat in dem frivilligt så skulle jag säga att möjligheten att fälla MrKuk för brott är mindre troligt.
Eller inte alls, typ...

Så om du tänker efter så finns det möjligen en mellanhand någonstans.

Klart att beteendet kan verka äckligt hos MrKuk. Men hela webbsidan lyser ju med den "lampan" att det är ett medium för "snuskiga fritidsintressen". Att det är en snusksida, och inte gör någon hemlighet av det heller.

När porrtidningar fanns så förekom det ju också privata bilder som skickats in, jag har ingen susning om ifall någon av dessa kvinnor, män eller par någonsin skrev på ett skriftligt tillstånd till sspridning och/eller fick skadestånd. Och tidningens utgivare dömts för "brottet".

Och om det funnits något sådant rättsfall, så har väl TR antagligen resonerat som så att personen fick skylla sig själv om hen skickat in en nakenbild bara så där ?

Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano

Men vad menas med att sprida en sådan nakenbild då ? Jo det är tillfället då den privata bilden skickas någon annanstans, vartsomhelst. Dvs den skickas utan medgivande.
Du får själv här reda ut kedjan ifrån att bilden var privat tills att den hamnade hos MrKuk.
Något annat sätt kan jag inte se.

Det finns otroligt måga porrsajter med amatörbilder och film, webbcams "hemliga rum", etc, dessa bilder, de valsar omkring i evigheter på Internet. Och kan säkert vara spridda i miljontals kopior överallt.

Men jag känner inte till något fall där man lyckats med en stämning mot en sådan ansvarig för en webbsida.
Det vore som att också försöka stämma The Piratebay för att också sprida nakenbilder.
Det blir ju hur många stämningar som helst.
Domstolarna skulle ha att göra i typ > 200 år.
Och då det gått 200 år och under denna tid det tillkommit ytterligare miljontals fall att utreda
Och personerna som döms i dessa rättegångar är döda sedan länge typ...

Enligt min mening så var rättegången mot The Piratebay orättvis och skenande skenrättegång,
där rälsen (skenorna) kroknade ihop som spaghettinystan och som därmed spårade ur rent rättsmässigt.
The Piratebay hade bara skrivit programvaran som indexerade *.torrent-filer.
Piratebay-skaparna hade alltså inget att göra med vilket innehåll som fanns i dessa. Och heller ingen garanti att filerna fanns kvar. Eller ens att namn och innehåll stämde överens

Det juridiska problemet var nästan identiskt med tex KaZaa och Napster.
Och vem äger Volafile.org om man får fråga ?
Sitter den domänen och personen i ett annat land - så då lär det inte bli en enkel rättsprocess
precis.
Här är upppgifterna på Volafile ifrån Who.is:
Citat:
www.Volafile.org
Registrant Contact Information:
Name REDACTED FOR PRIVACY
Organization Address63-65 boulevard Massena
CityParis
State / ProvinceParis
Postal Code75013
CountryFR
Phone+33.170377666
Fax+33.143730576

Därför får Robert Ascberg och Frida (= Kling & Klang) förstås åka iväg till Paris - ta hjälp av Gendarmeriet och fråga snällt om att få stänga ner servern och klona alla hårddiskar och leta efter nakanbilder ?
Det kanske går lättare om Aschberg klär ut sig till Mrs Marple ?
Aschberg kan troligen alldeles för lite om sådant här - Aschbergs diktaturkurser, öh förlåt, datakurser tog slut när han lärt sig att stoppa in en diskett då år 1995. Så det är klokare att han tar på sig en Sherlock-mössa, en sjöskumspipa av kalebass, och också ett förstoringsglas förstås ?
Och snoka runt på gammaldags vis...

Nej skitstöveln och landsförrädaren Robert Aschberg kan troligen inget göra något bättre polisjobb via sin parasitorganisation EXPO än att jaga utfattiga pensionärer med utpressarbrev, och försöka fälla dem för näthat.
Och det med Aschbergs, den alltid underdånige STASI--torpeden, Tomas Åberg, som ständigt ochmed vällust slickar Robert Aschbergs kommuniströda svullna babianröv.
Eftersom jag antar att i och med att Robert Aschberg har ett finger med i ultravänsterns EXPO och troligen att den sk Näthatsgranskaren är Roberts privata torped..

Och nu försöker Robert fälla någon fattig fildelare, den 40-årige MW som antagligen har en rätt torftig tillvaro ? Och som knappast kan bygga sig ett försvar värt namnet

Jag tror att Aschberg siktar på att bli 2020-talets Henrik Pontén på Antipiratbyrån.
Men ett annat upplägg - Ass-Aschberg tänker göra affärer av sådana här ärenden
- Stora affärer, skit i om det är halvdana utredningar.

Tänk om Aschberg siktar på att bilda en Nätets klagomur, vad grymt med pengar han kommer att kunna klå folk på, precis som Pontén försökte med andra fildelare..

Robert Aschberg. Om du läser detta så är det nog många här som anser att det finns en plats i Helvetet för dig också !

MrKuk är knappast ansvarig för vad som finns där. Eftersom det ju bara är att trycka på knappen Upload så lägger du ju till en av din egna (naken-)bilder.

Utveckla gärna hur du tänkt dig att en sådan här brottsutredning ska gå till ?

Men det vill då till att kameran med minnsekortet i finns kvar för forensisk IT-utredning.
Annars kan ju kvinnan inte bevisa att det är hennes bild, eller hur ?
Och att bevisa att det är hon på blden ?

Det finns nog liknande ärenden hos tex Facebooks administration, men det står ju klart och tydligt att Facebook blir ägare till kopian av bilden.

Så det är ju meningslöst att försöka stämma dem.
Och hur ska Polisen kunna bevisa att MW är MrKuk utan husrannsakning osv, och forensiska IT-utredningar ? Det vill tilll att straffet har fängelse på straffskalan för att det ska bli av.
Och de kan ändå inte beslagta Volafiles servrar med mindre än att man begär hjälp av tex Interpol och utländks Polis.

Det här blir en så stor utredning att det blir bara tok av det hela...

Seriösa nakensajter de begär en skannad kopia av modellens ID-kort för att kolla att modellen är 18 år eller äldre, plus förstås ett brev om medgivande till publicering.

Om man tittar på ett av Volafiles "rum" så finns de här bilderna tex:
https://volafile.org/r/10y4fjcr0
Med tatuerade kvinnor på. Fast dessa bilder är troligen tagna av en studiofotograf, som har efterbearbetat bilderna. De kan vara hämtade ifrån någon annan nakensajt.
Gemensamt för många av dessa nakenbilder med tatuerade människor är att man efterbearbetat bilderna för att tatueringsbilderna ska framträda med skarpare färger än hur det ser ut i verkligheten
Tatueringar bleknar med tiden.

Om ni nu tittar på Volafile.org så kan ni högerklicka på bilden och göra en Google-sökning på bilden och se om den dyker upp någon annanstans, om den finns på fler ställen alltså..
Fast jag vet inte Google också söker igenom tex Instagrams, Facebooks, Twitters , mfl, bilddatabaser också.
Citera
2020-03-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Synd att bara du med IQ skonummer fortfarande inte förstår att det du lägger ut på nätet INTE är privat eller ditt längre oavsett om din lilla skitgrupp är privat eller inte. Du ska nog hålla dig till att kratta i sandlådan istället. Med din IQ är det nog ett under om du klarar av att knyta skorna också. Jävla idiot.

Nu lägger jag inte ut något på nätet utan skickar till någon som jag har en sexuell ”relation” med är det verkligen så svårt att fatta? Så kom inte och prata om IQ din dumme fan!
Citera
2020-03-30, 23:45
Medlem
Brolarens avatar
Vilken lång tråd om en så enkel fråga. Här är han på Facebook.

https://www.facebook.com/*reahl

*=B
Citera
2020-03-31, 03:08
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Vilken lång tråd om en så enkel fråga. Här är han på Facebook.

https://www.facebook.com/*reahl

*=B
Flyger med Ryanair Check!
Dricker Budweiser Check!
Håller på Manchester utd Check!
Citera
2020-03-31, 10:05
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Följdfråga vad tänker tjejer med som skickar nakenbilder till en helt främmande person?

Kanske i förhoppning om bekräftelse eller ekonomisk kompensation. Kanske använder sig personen i fråga av god retorisk förmåga, men inte ens den dummaste kan väl komma på tanken att svara någon som kallar sig mrkuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in