2020-03-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
"Uppgift: 26-årig kvinna yngsta svenska dödsoffret

Enligt tidningens uppgifter hade kvinnan ingen känd bakomliggande sjukdom, däremot förelåg en annan riskfaktor."

https://omni.se/uppgift-26-arig-kvinna-yngsta-svenska-dodsoffret/a/4qedER
Hon finns inte med i FHMs statistik över avlidna per åldersgrupp än iaf. Och ska alltså ha dött i fredags enligt källorna?

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Senast redigerad av fittfittan 2020-03-30 kl. 01:42.
Citera
2020-03-30, 01:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kom ett svar på det :

Peter Wolodarski
@pwolodarski
·
15m
Svarar
@CBildt
Undergräv inte sammanhållningen...

Alltså, jag trodde aldrig att jag skulle hålla med varken Bildt eller Wolodarski om någonting, men det här... är alldeles jävla på pricken!
Citera
2020-03-30, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Iran måste ju ljuga om sina dödssiffror. De lever väl lite som sydeuropéer avseende generationsboende och hygien, om inte i ännu större utsträckning. Deras ledare säger ju att viruset är ett västerländskt påhitt så då måste de såklart besegra det... Vad tror ni om deras siffror?

Iran tokljuger om siffrorna.
När de hade 200 officiella dödsfall så rapporterades det om 2000 dödsfall på Twitter.

Deras profet ska ju skydda dem.
Självklart kan de inte erkänna för folket att han var en helt vanlig pedofil och inte alls kan skydda någon.
Senast redigerad av johej 2020-03-30 kl. 02:03. Anledning: fall -> dödsfall
Citera
Medlem
Citat:
Region Stockholm vill inte kommentera

"Ålder eller inom vilket åldersspann de som avlidit som är under 80 år kommer inte i dagsläget att rapporteras”.

De dumma jävlarna gör ju ALLT för att hålla befolkningen i mörkret!

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/uppgifter-26-arig-kvinna-dod-i-corona/
FHM rapporterar avlidnas ålder nedbrutet oavsett va Region Stockholm vill, men 26-åringen är inte med där hur som helst.
Citera
Medlem
quqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Lockdown syftar till att få ordning på sjukvård och åldringsvård - inte att 'spridningen skall försvinna'.
Lockdown i nuvarande omfattning ska pågå till 3 april. Det är inte många dagar kvar nu så i någon form kommer den absolut att förlängas. Samtidigt har jag svårt att se att den fortsätter på samma sätt som nu.

Nej, det var fel formulering av mig.
Minskad spridning är väll mer passande.

Varför kan inte "lockdownen" fortsätta efter 3 april? Dödssiffror på mellan 6-900 per dag är väll skäl nog för att den skall fortsätta?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
TED-talk om coronaviruset från the puppet master himself: https://www.youtube.com/watch?v=Xe8fIjxicoo

Utan att lägga värdering i hans budskap förstår jag inte varför Bill Gates ska behandlas som auktoritet i frågan när hans expertis ligger i operativsystem och företagande?
Citera
2020-03-30, 01:42
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
FHM rapporterar avlidnas ålder nedbrutet oavsett va Region Stockholm vill, men 26-åringen är inte med där hur som helst.

Kommer imorrn.
Citera
2020-03-30, 01:43
Medlem
Citat:
Det är faktiskt lite komiskt när folk, bland annat här inne, klagar på att Kina undanhåller information om yngre dödsfall osv, och att Kina är en diktatur hit och dit.

I Sverige gör man ju precis samma sak.

Sant, men skillnaden kommer att vara att vi kommer få reda på mer medan kineser hålls ovetande.
Det är för stort och för många intressen för att mörka. Kina är en diktatur medan Sverige har vissa aktörer som försöker med regler som inte kommer att hålla. Dessutom kan vi skrika ute på stan att Löven är en stor gris medan kineserna hämtas och försvinner.
Citera
2020-03-30, 01:44
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Då sätter vi igång då, så kan vi bli av med HIV och resten. 30 dagar börjar nu.

Hiv blir man inte av med på det viruset, det kan leva i en kropp i många år utan att man ens vet om det.

Det är bara vissa virus som går att bli av med på det viset, varav detta är ett.
Citera
2020-03-30, 01:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Nej, det undrar jag lite också.
När väll läget stabiliserat sig såpass att dom öppnar upp igen så kommer säkerligen smittan blomma upp och allt snurrar igång igen.

Var någon tysk professor som trodde att ett vaccin kan komma vid årsskiftet i bästa fall.

Med tanke på att italienarna bor på varandra och oftast med sina föräldrar högt upp i åldrarna ser jag inte hur spridningen skall försvinna.
Det kommer bli tufft därnere.

Ett företag i USA har redan ett vaccin framme där man börjat vaccinera försökspersoner, men även dom menar att det ändå tar minst 12 till 18 månader innan det kan lanseras storskaligt.
I annat fall görs för stort avkall på säkerhet och användbarhet.
Citera
2020-03-30, 01:45
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quq
Ja, att vaccinet är framtaget till höst kan jag absolut tänka mig.
Men sedan skall det testas på folk för att klargöra/förhindra biverkningar i en tid dessutom.
Dom vill inte göra samma blunder som med svininfluensa vaccinet. Nu är det dessutom mycket större volymer av vaccin som skall ut, dom har inte råd att tabba sig med vaccinet. Därför är det viktigt att va 100% säkra på olika biverkningar innan hela världens befolkning skall lägga vantarna på det.

Jag är inte så säker på att ett vaccin finns innan årsskiftet.

18 månader tidigast
Citera
2020-03-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Sant, men skillnaden kommer att vara att vi kommer få reda på mer medan kineser hålls ovetande.
Det är för stort och för många intressen för att mörka. Kina är en diktatur medan Sverige har vissa aktörer som försöker med regler som inte kommer att hålla. Dessutom kan vi skrika ute på stan att Löven är en stor gris medan kineserna hämtas och försvinner.

Eftersom riktiga svenskar inte går runt och skriker på stan så tycker jag att din jämförelse haltar. Kraftigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in