2020-03-29, 21:15
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engodcevap
Det skapas alltså en tråd om att ni kan ta ett glas vin eller en öl på dagen för att ni jobbar hemma, är det så spektakulärt? Är det så mycket mer spännande än att ta ett glas efter jobbet?

Det är på samma nivå som att nån skapar en tråd om att jobba hemma och kunna dra en runk när som helst.
Haha, jag håller med. Vissa försöker låta sofistikerade när de beskriver det också: "fransyskan satt och sipprade på ett glas rött". Herregud.

Det är som när man var 9 år och alla pratade om att det skulle vara föräldrafritt kalas.
Citera
2020-03-29, 21:23
Medlem
Panzeradlers avatar
Värdelöst att jobba hemma.

Jag är kronisk uteätare när jag är på kontoret och har aldrig sällskap i 9 av 10 tillfällen. Således brukar jag ta en bärs till maten.

Nu när man sitter hemma blir man som lunchlådemaffian på kontoret; med usel hållning äter jag gårdagens rester. Lat som jag är orkar jag aldrig åka till systemet så hemma blir det folköl. Fördelen är att man kan knäcka en 3-4 st om dagen.

Räknas folköl in i det här sammanhanget eller är man diskad pga låg promillehalt?

Kan tillägga att, när jag är hemma med VAB brukar svinga några folkisar för att stilla nerverna.
Citera
2020-03-29, 21:32
Medlem
Citat:
Räknas folköl in i det här sammanhanget eller är man diskad pga låg promillehalt?

Här trampar vi försiktigt kring spektrumet alkoholism-livsnjutare innan vi tvingas ta upp våra svaga dygder i ett allvarligare ljus,

Så jag föreslår å allas vägnar att all promille över 3% bör godtas
Citera
2020-03-29, 21:44
Medlem
Förklarar varför folk slutar svara på mina mail efter 15.00.... Dem sitter hemma och super på arbetstid!

Att man tar en öl eller vin till lunchen säger jag inget om men det är inte okej att supa på jobbet!
Citera
2020-03-29, 21:44
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAZISMisMYreligion
Här trampar vi försiktigt kring spektrumet alkoholism-livsnjutare innan vi tvingas ta upp våra svaga dygder i ett allvarligare ljus,

Så jag föreslår å allas vägnar att all promille över 3% bör godtas

Men hur blir det då med det fruktade lågdosberoendet?

Själv har jag en alltför luthersk arbetsmoral för att förgylla hemmajobbandet med starkvaror, ogillar dessutom att alls jobba hemma.

Således förgylls arbetsdagen först efter dess slut - som alla andra dagar - med ett rejält glas vin till middagen.

Enda lättnaden i något avseende är klädseln. En anständig tröja räcker till videokonferenserna, långkalsongerna syns ju inte.
Citera
2020-03-29, 22:11
Medlem
Bra rubrik på tråden, är nog många som blir inspirerade att ta sig en vinlunch efter den här tråden.
Citera
2020-03-29, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag har helt spårat ur efter några veckors hemarbete. Jag klarar inte att vara utan den sociala kontrollen på en arbetsplats. Jag brukar börja jobba vid 9:30 och käka lunch vid 13-tiden och då blir det nästan alltid något från den lokala grillkiosken och 2-3 starköl. Det verkar som om många kollegor slutar extra tidigt när de jobbar hemma så vid 15-tiden är det nästan bara jag som är inloggad. Därför brukar jag numera röka på från 14-tiden. Jag sitter alltid i pyjamasen och jobbar fram till lunch. Då brukar jag dra på mig mjukisbyxor och en gammal trenchcoat för att gå ner till grillkiosken. Vid 15:30 stänger jag datorn och lägger mig på soffan och ser på sci-fi eller porr, rökandes dagens andra spliff. Vete tusan hur det här ska gå om det blir långvarigt!

HAHA :-D
Citera
2020-03-29, 22:39
Medlem
groovesnuss avatar
Förra veckan blev det mest rött till lunchen, utom fredag då jag tog vitt till laxmackan.

Får försöka förnya mig denna vecka, öl och nubbe till sillen, kanske en porter på eftermiddagen.
Citera
2020-03-29, 23:59
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makrillos
Bra rubrik på tråden, är nog många som blir inspirerade att ta sig en vinlunch efter den här tråden.

Ja, det är ett bra sätt att liva upp hemmalivet på. En glas fixar alla utan att det spårar ur.
Citera
2020-03-30, 00:12
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Här är tråden där vi delar med oss om erfarenheter av att förgylla arbetet vid hemmakontoret genom att ta ett fint glas vin till lunchen. Eller kanske en kall öl på den soliga verandan?

Släpper vi på normer vi inte egentligen vill följa när kollegorna inte är med?

Har det lett till att du fått kommentarer om att du sluddrat på webbmötet, när det blev tre glas istället för bara ett?

Inga vidlyftigheter här när jag jobbat hemifrån.

Största tidsboven är att diska grytor och skit, medan på kontoret sölar jag bara ner en gaffel.
Citera
2020-03-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Släpp aldrig din vaksamhet!

Det pratas om så mycket onödigt på FlashBack. Nästa steg är att du ger dig ut på gatorna. Överallt finns det människor som i grupper pratar om helt onödiga saker. Konfrontera dem och förklara hur onödigt deras prat är.

Folk får prata om vad de vill. Min undran är varför det är så spännande att ta en bärs eller ett glas vin just till lunchen? Jag förstår inte varför man blir så exalterad. Ja, man kan inte göra det vanligtvis på arbetstid och visst fan är det inget fel med att ta en bärs till lunchen när man ändå jobbar hemma. Är det för att man är lite busig av sig och dricker lite alkohol under sitt arbetspass?

Jag jobbar också hemma för övrigt så kan både runka, dricka öl och städa hemma på arbetstid, precis som jag kan göra en helgdag. Spännande va?
Citera
2020-03-30, 01:04
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Här är tråden där vi delar med oss om erfarenheter av att förgylla arbetet vid hemmakontoret genom att ta ett fint glas vin till lunchen. Eller kanske en kall öl på den soliga verandan?

Släpper vi på normer vi inte egentligen vill följa när kollegorna inte är med?

Har det lett till att du fått kommentarer om att du sluddrat på webbmötet, när det blev tre glas istället för bara ett?

Det blir ju några extra handtrallor helt klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in