2020-03-29, 21:35
Medlem
DrunkenZealots avatar
c19.se

Alla kurvor sticker iväg. Utom dödligheten.

Några kommentarer?
Citera
2020-03-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det är en video som visar militärbilar. Finns inget bevis för att de forslar kroppar från något sjukhus dock. Det står så på videon, men det kan ju han som laddat upp videon ha hittat på. Finns så många fake-videos där ute. Kommer ihåg från Kina så var det massa videon på folk som svimmade när de var ute och gick. Då sa de som laddade upp videona att det var Coronasmittade. Det stämde ju inte. Videosen var gamla och hade ingenting med Corona att göra. Förmodligen samma sak här.
Aha.

Psykosar lite ikväll, are we?

Men såklart. Alla ljuger och ingen vet om det. För att. Såklart. För det är så för att tänk om. Utan tvekan.

Du förresten! Jag kom på en sak. Jag tror jag vet hur man talar psykos.

Du har fel. Här är beviset:
Tänk om de inte alls överdriver siffrorna. Tänk om de tonar ner siffrorna? Alltså har du fel! För att — tänk om!

Och om du inte tror mig, tänk då om typ Shakira OCH Björne är ledarna och allt bara är för att lura dig att sluta köpa frallor! Det är ju helt sjukt! Alltså måste det vara sant!
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-29 kl. 21:39.
Citera
2020-03-29, 21:37
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Så du menar att mäns övervikt kan förklaras med ett stort antal muskulösa män?
Du kan ju inte på allvar tro att man kan utmäta en hel populations övervikt baserat på BMI?

Om du gör det, så har du mindre koll än en grundskoleelev i Sverige.

Återigen, har du någon studie som bekräftar ditt absoluta påstående?
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vadå ”Vad skulle det vara då” ?

Vad frågar du?

Citat:
Världen minst tätbefolkade land.

Vilket skulle det vara?
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Jag menade att om du har att välja på att antingen lita på uppgifter från forskare på WHO eller att lita på en anonym Flashbackanvändares andrahandsuppgifter så borde valet vara enkelt. Så pass enkelt att jag trodde du drev med tråden. Tyvärr verkar inte så ha varit fallet.

Jag tycker killens fall är 100%. Han är mer trovärdig än hela forskarkåren. Kolla inägg 114.
Citera
2020-03-29, 21:38
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
c19.se

Några kommentarer?
Man har lärt sig använda malariamedicinen? Plaquenil?
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Du har fel. Här är beviset:
Tänk om de inte alls överdriver siffrorna. Tänk om de tonar ner siffrorna? Alltså har du fel! För att — tänk om!

Haha, ja precis. Tänk om! Det är det vi alla sitter och gör just nu. Ingen vet någonting utan alla gissar.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Du kan ju inte på allvar tro att man kan utmäta en hel populations övervikt baserat på BMI?

Om du gör det, så har du mindre koll än en grundskoleelev i Sverige.

Återigen, har du någon studie som bekräftar ditt absoluta påstående?

Är du forskare inom fetma? Om inte så tycker jag att du ska acceptera deras slutsatser.
Citera
2020-03-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
c19.se

Några kommentarer?

Man testar fler helt enkelt och upptäcker fler men inte så många som dör? 😅 Tänk om vi gjort rätt och att strategin fungerar. 👍🏻
Citera
2020-03-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vilket skulle det vara?

Exakt vad pratar du om?!

Vilket?
Vad?

Vad undrar du? I klartext.
Citera
2020-03-29, 21:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Smittan försvinner när vi får flockimmunitet. Om du däremot kör karantänmetoden kommer du få ha karantän för all framtid, då blir då aldrig av med skiten.

Att stänga ner hela samhället som du föreslår tar inte död på smittan, däremot tar det död på ekonomin. Helt i onödan för du har exponentiell spridning igen så for du upphör med karantänen.

Inte om man lyckas isolera sjukdomsfallen. Sedan är väl den stora frågan om det uppstår immunitet. Ingen vet. Stora förhoppningen ligger väl annars på ett vaccin av samtliga strängar av detta virus. Kanske får vi vänja oss vid att ta en spruta per år, men det känns som ett trevligare alternativ än ett par hundra tusen döda.

Problemet med det här viruset är att det är alldeles för dödligt och dessutom orsakar permanenta lungskador hos dem som får ned viruset djupt ned i lungorna. De kommer få dras med försämrad lungkapacitet för all framtid.
Citera
2020-03-29, 21:41
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Man har lärt sig använda malariamedicinen? Plaquenil?
Eller så inser man att man får sparken om man säger sanningen. Därefter ljuger man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in