2020-03-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Intressant att du verkar ha bytt fot nu efter valet. Innan sa du att ett valresultat som avviker från OU inte kan tas som intäkt för att de hade fel.
Du får gärna hänvisa till ett inlägg från innan valet där jag har sagt att en prognos på 24,8 vid ett valresultat på 17,5 inte kan tas som intäkt för att institutet ifråga har rökt crack. Det är en avvikelse på 42% och spränger alla tidigare vallar för hur fel man kan få om SD. Som jämförelse var slutgissningar inför valet 2014 att SD skulle få 10,3. Valresultatet blev 25% högre, 12,86. Denna avsevärt mindre skillnad föranledde fyra år av non-stop spyor, tillmälen, anklagelser och konspirationsteorier, samt krav på riksrätt för landsförräderi (användaren MacArthur).
2020-03-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Du får gärna hänvisa till ett inlägg från innan valet där jag har sagt att en prognos på 24,8 vid ett valresultat på 17,5 inte kan tas som intäkt för att institutet ifråga har rökt crack. Det är en avvikelse på 42% och spränger alla tidigare vallar för hur fel man kan få om SD. Som jämförelse var slutgissningar inför valet 2014 att SD skulle få 10,3. Valresultatet blev 25% högre, 12,86. Denna avsevärt mindre skillnad föranledde fyra år av non-stop spyor, tillmälen, anklagelser och konspirationsteorier, samt krav på riksrätt för landsförräderi (användaren MacArthur).

Jag såg dig skriva att oavsett i hur många val i rad våra OI än har samma fel jämfört med val så kan det inte tas som intäkt som att de haft systematiska fel. Det kunde lika gärna vara en slumpmässig avvikelse. Det verkar inte gälla nu längre.
2020-03-29, 17:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Såg faktiskt klart hela talet nu haft så mycket att göra så har inte haft tid.
Vilket mäktigt och gåshud till tal! Skulle vilja se någon annan partiledare leverera något liknande. Frågan är om någon verkligen kan ogilla det Åkesson säger eller budskapet? De mest SD-hatarna kan nog det men detta kommer bli svårt att hata. Förstår varför gammelmedia hållit tyst om det.
Delat till mina nära och kära, önskar jag kunde dela med fler men vet inte hur! Internetkrigare som man är. Har FB någon tråd om talet?

Ja men den har inte tagit fart, tror det har att göra med att den är under politiker och inte partier? https://www.flashback.org/showthread.php?p=70952730&posted=1#p70952730

Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Du vill väl att dom ska rösta på S tills dom blivit äkta SDare och att sossarna vinner nästa val.
Det är sådana som Aron Emilson och Erixon som fått mina föräldrar att sluta slentrian rösta på S
och gå över till SD.
Många blir rädda av ordet konservativ för dom vet inte vad det innebär, men en
stor del av befolkningen är ovetandes om vilket förbudsparti som begränsar människors frihet
S och V är, med införande av meningslösa lagar som försämrar kroglivet (dans tillstånd och krav på att servera mat för att få sälja alkohol) och att dom vill ha ett tobaksförbud 2025.

Nej jag vill inte att de skall rösta på S, det är jag som försvarar SDs nazistfilm om S för jag vill krossa dem även om SD är lite som gamla S. Oyto är den som inte tycker att man skall vara för hårda mot S utan försöka reformera dem till ett samarbetsparti till SD. Jag vill att de utplånas. Jag känner mig inte så konservativ faktiskt, jag är nog livsstilsliberal och ganska individualistisk. Men nationalist och patriot. SD använder ju nu socialkonservativ för att distansera sig mot den gängse bilden av konservativa som punsch-drickande gubbar och lillgamla MUF-are i frack. De som var incels innan ordet uppfanns. Det tar nog tid innan den bilden ändras hos vanliga medelsvensson.

Men om man fortfarande tror på globalism, libralism, EU och NATO, men är lite invandringskritisk, så kan man ju rösta på M tills man radikaliserats tillräckligt för att inse att "liberalkonservatismen" är som materia och antimateria: De kan inte samexistera.

Citat:
Well, SD är sprunget ur Bevara Sverige Svenskt och att bevara är att konservera, vilket låter synnerligen konservativt om man frågar mig.
Kärnan i konservatism är att man vill motverka snabba samhällsförändringar (som t ex hejdlös massinvandring) och bevara befintliga institutioner, vilket i förlängningen handlar om vördnad för tidigare generationer och en tro på att de visste minst lika bra som vi hur ett samhälle ska byggas.
Det var när 68-vänstern drev ner konservatismen i underjorden och den besinningslösa progressivismen (den enfaldiga tron på att all förändring innebär utveckling) tog över som erosionen av Sverige började. Det är MP och V som håller i 68-vänsterns stafettpinne idag. Konservatismen är progressivismens antites och naturligtvis är det därför i konservatismen som SD ska ha sitt ankare. Det är en garanti för att man ligger rätt, dvs maximalt i opposition mot progressivismen. Alla försök att injicera SD med radikalvänsterns/postmodernismens gift ska därför slås ner med obeveklig urkraft och sedan ska man fortsätta slå, slå och slå igen tills det bara är en blöt fläck kvar av ondskan, och därefter fortsätta slå tills fläcken har torkat.

Fetat på slutet är vi i alla fall överens, där är vi SD-are eniga oavsett om vi ser oss som mer vänster eller som konservativa. Jag säger alltid som Kent Ekeroth: "Aldrig glömma, aldrig förlåta".
2020-03-29, 17:45
Medlem
Johan Westerholm flaggar för en kommande granskning av Alliansens beredskapspolitik när Corona-krisen är över. Jag hoppas på att fler gör en sådan granskning så att vidden av deras nyliberala förstörelsepolitik går upp för alla.

Jag skulle även önska att SD intar en mer självständig hållning gentemot M nu när konkurrensen om väljarna dem emellan visar sig hårdare än vi trodde för ett halvår sedan. Om M återtar rollen som största högerparti så ser jag det som en olycka, om inte rent av en katastrof.
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Westerholm
Vad Ulf Kristerson anbelangar så är han en av de som skall hållas som medansvariga till dagens situation.
Jag satt som sagt i etiska prövningsnämnden vid Karolinska Institutet under Alliansen och såg de direkta resultaten av Alliansen sjukvårds- och forskningspolitik. Det var ingen slump att Astra Zeneca under den perioden till slut stängde ner produktionen i Södertälje.
Med därtill hörande laboratorier som var som klippt och skurna för virologiska och bakteriologiska angrepp.
Ulf Kristersson, och hela Alliansen, kommer att granskas i Ledarsidorna.se "Post Corona" - artiklar.
För även om det är Lena Hallengren som är ansvarig idag, och som i mångt och mycket förvärrat det arv som Alliansen efterlämnade så skall ingen komma undan nu.
Och absolut inte Ulf Kristersson.
2020-03-29, 17:56
Medlem
Citat:
Jag såg dig skriva att oavsett i hur många val i rad våra OI än har samma fel jämfört med val så kan det inte tas som intäkt som att de haft systematiska fel. Det kunde lika gärna vara en slumpmässig avvikelse. Det verkar inte gälla nu längre.
Jag upprepar: Visa mig ett inlägg där jag skrivit att en avvikelse på hisnande 42% (FYRTIOTVÅ) från valresultatet, som YouGov kläckte ur sig i september 2018, inte kan tas som intäkt för att ett OI är ute och cyklar. Gick det bra? Nej, så håll din äckliga käft med lögnaktiga anklagelser om att ha ”bytt fot”, eller stoppa huvudet i en påslagen vedklyv där det uppenbarligen hör hemma.

Du försöker på ett fult sätt beslå mig med att ha förfäktat en princip/regel som säger att INGEN avvikelse är stor nog att indikera systematiska fel. 42% över? Betyder inget! 1000% över? Betyder inget! Det har jag naturligtvis inte gjort, så sluta ljug. Det jag har sagt är att ingenting med SD-prognoserna 2014 var värre än vad andra partier har råkat ut för tidigare helt utan stigma och omvänd Bradley. De var inte i samma division eller ens samma fucking sportgren som YouGovs dikeskörning 2018.
2020-03-29, 17:57
Medlem
Citat:
Jag upprepar: Visa mig ett inlägg där jag skrivit att en avvikelse på hisnande 42% (FYRTIOTVÅ) från valresultatet, som YouGov kläckte ur sig i september 2018. Gick det bra? Nej, så håll din äckliga käft med lögnaktiga anklagelser om att ha ”bytt fot”, eller stoppa huvudet i en påslagen vedklyv där det uppenbarligen hör hemma.

Du försöker på ett fult sätt beslå mig med att ha förfäktat en princip/regel som säger att INGEN avvikelse är stor nog att indikera systematiska fel. 42% över? Betyder inget! 1000% över? Betyder inget! Det har jag naturligtvis inte gjort, så sluta ljug. Det jag har sagt är att ingenting med SD-prognoserna 2014 var värre än vad andra partier har råkat ut för tidigare helt utan stigma och omvänd Bradley.

Jag har inte påstått att du har nämnt siffran 42% utan vad jag påstår ser du i inlägget du citerade.
2020-03-29, 18:28
Medlem
Citat:
Jag har inte påstått att du har nämnt siffran 42% utan vad jag påstår ser du i inlägget du citerade.
Sluta slingra dig. Det här inlägget:
Citat:
Tror dock man ska akta sig för att tro att genomslag i sociala medier betyder röster på valdagen. Det var ju YouGovs stora misstag, man använde nån toppmodern algoritm som tog i beaktning hur heta ett parti var på sociala medier och räknade med att detta sa nånting om mörkertalet. Det var så YouGov förledde alla att tro att SD skulle få en miljard procent och att AfS hade häng på riksdagsplatser. Valvakan blev, som bekant, de långa näsornas natt.
Fick dig att anmärka:
Citat:
Intressant att du verkar ha bytt fot nu efter valet. Innan sa du att ett valresultat som avviker från OU inte kan tas som intäkt för att de hade fel.
Det enda inlägget handlar om är att YouGovs algoritm använde sig av extra data inhämtad helt utanför själva intervjuerna, en metod som i Sverige resulterade i ett sånt megafiasko att det blev spiken i kistan för YouGovs väljarbarometer. De krossade alla rekord för hur fel man kan gissa om SD. Och inte bara om SD. Jag vill minnas att jag vid tiden plöjde igenom alla tidigare val där vi har tillgång till samtliga OU (från 2000 och framåt) och konstaterade att inget OU haft mer fel om ett parti med tvåsiffrigt än vad YouGov hade om SD 2018.

Utifrån detta försöker du krysta fram nåt dravel om att jag har ”bytt fot”. Om det är att ”byta fot” att säga att YouGov var ute och cyklade med en hokus pokus-metod som fick dem att gissa 42% för högt på SD, måste jag logiskt sett ha hävdat tidigare att en prestation som YouGovs 2018 är helt inom ramen för hur fel man kan ha utan att det avslöjar skriande metodbrister. Då vill jag se det inlägget, tack. Håll dig till det omfång som det inlägg du svarade på omfattar. Försök inte bredda med ännu fler svepande påstående om hur jag någon ospecificerad gång, någon ospecificerad stans har sagt att ospecificerade OI inte kan anklagas för systematiska fel för det kan lika gärna vara slumpen.
2020-03-29, 18:36
Medlem
Citat:
Sluta slingra dig. Det här inlägget:

Fick dig att anmärka:

Det enda inlägget handlar om är att YouGovs algoritm använde sig av extra data inhämtad helt utanför själva intervjuerna, en metod som i Sverige resulterade i ett sånt megafiasko att det blev spiken i kistan för YouGovs väljarbarometer. De krossade alla rekord för hur fel man kan gissa om SD. Och inte bara om SD. Jag vill minnas att jag vid tiden plöjde igenom alla tidigare val där vi har tillgång till samtliga OU (från 2000 och framåt) och konstaterade att inget OU haft mer fel om ett parti med tvåsiffrigt än vad YouGov hade om SD 2018.

Utifrån detta försöker du krysta fram nåt dravel om att jag har ”bytt fot”. Om det är att ”byta fot” att säga att YouGov var ute och cyklade med en hokus pokus-metod som fick dem att gissa 42% för högt på SD, måste jag logiskt sett ha hävdat tidigare att en prestation som YouGovs 2018 är helt inom ramen för hur fel man kan ha utan att det avslöjar skriande metodbrister. Då vill jag se det inlägget, tack. Håll dig till det omfång som det inlägg du svarade på omfattar. Försök inte bredda med ännu fler svepande påstående om hur jag någon ospecificerad gång, någon ospecificerad stans har sagt att ospecificerade OI inte kan anklagas för systematiska fel för det kan lika gärna vara slumpen.

Ja du ser, inte ett ord om att du skulle ha påstått något om en avvikelse på 42%, detta var en ren fantasi från dig och inte något jag har påstått. Undvik halmgubbar och läs vad jag faktiskt påstod.
2020-03-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ja du ser, inte ett ord om att du skulle ha påstått något om en avvikelse på 42%, detta var en ren fantasi från dig och inte något jag har påstått. Undvik halmgubbar och läs vad jag faktiskt påstod.
Det hela är lika enkelt som det varit hela tiden: Producera det eller de gamla inlägg som bevisar att det jag skrev om YouGov till ShariaInstructor innebär att jag bytt fot. Eller håll din korkade jävla käft.
2020-03-29, 18:58
Medlem
Citat:
Det hela är lika enkelt som det varit hela tiden: Producera det eller de gamla inlägg som bevisar att det jag skrev om YouGov till ShariaInstructor innebär att jag bytt fot. Eller håll din korkade jävla käft.

Så du förnekar inte att du sagt det jag påstod att du sagt men vill ändå att jag letar fram dessa inlägg som är från förra året?
2020-03-29, 19:12
Medlem
Citat:
Så du förnekar inte att du sagt det jag påstod att du sagt men vill ändå att jag letar fram dessa inlägg som är från förra året?
Vad är det du inte förstår? Du anklagar mig för att ha ”bytt fot”. Du gör detta apropå ett inlägg där jag pratar om att man ska ta popularitet i sociala medier med en stor nypa salt, med hänvisning till YouGovs algoritm som ledde till en spektakulär dikeskörning.

För att ha bytt fot från den positionen måste jag logiskt ha påstått något av följande: 1) Att popularitet i sociala medier är jättesmart att lägga in i viktningen, och/eller 2) att en avvikelse så monstruös som den YouGov lyckades med 2018 inte bevisar att metoden är åt helvete, det ligger inom ramen för slumpen.

Jag förnekar i allra högsta grad att jag påstått någon av dessa saker, så om du vill fortsätta hävda motsatsen ska du producera sagda inlägg eller hålla käften. Om det är från 2019 (!) som du nu hävdar så är ju uppgiften väldigt enkel.
Senast redigerad av CrispyKreem 2020-03-29 kl. 19:14.
2020-03-29, 19:15
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår? Du anklagar mig för att ha ”bytt fot”. Du gör detta apropå ett inlägg där jag pratar om att man ska ta popularitet i sociala medier med en stor nypa salt, med hänvisning till YouGovs algoritm som ledde till en dikeskörning.

För att ha bytt fot från den positionen måste jag logiskt ha påstått något av följande: 1) Att popularitet i sociala medier är jättesmart att lägga in i viktningen, och/eller 2) att en avvikelse så monstruös som den YouGov lyckades med 2018 inte bevisar att metoden är åt helvete, det ligger inom ramen för slumpen.

Jag förnekar i allra högsta grad att jag påstått någon av dessa saker, så om du vill fortsätta hävda motsatsen ska du producera sagda inlägg eller hålla käften. Om det är från 2019 (!) som du nu hävdar så är ju uppgiften väldigt enkel.

Varför inte bara svara om du förnekar eller bekräftar det jag påstod här:
Citat:

Om du inte förnekar det behöver jag inte leta leta fram de inläggen du skrev om detta innan valet 2018 skulle det vara förstås.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in