2020-03-29, 18:23
Medlem
T34Panzers avatar
Är det någon annan som vill läsa MH (M@lin H*ilgendorf) sjuka och hatiska blogg?
Hör av er via pm isåfall ()ag har den sparad på minst 5 olika fillagringstjänster...ifallifalll...)
Citera
2020-03-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
En sak som gör mig bedrövad är hur LW på något sätt verkat använt Sex som ett slags maktmissbruk ...(spekulation)

Besviken blir man när man läser om det , och det är ju inget speciellt med sex , alla i vuxen ålder har ju stött på det då och då , eller hur ...

Så jao

Ja, eller hur. Att visa att man är värdig någon med att ha andra är ju ingen bra ide´...
Måste varit ett sätt att visa makt ... och / eller få till en hållbar relation med någon annan
för att skydda sig från ondo.
Citera
2020-03-29, 18:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Angående MH blogg, vet inte om,, man kan tro, 2018-08-17 kl.21:00
... bloggen är nu lösenordsskyddad.

Ja, det stämmer. Men fram tills dess finns den komplett sparad av några av våra kollegor i tråden, det är jag säker på.

Kanske har polisen/åklagaren begärt att den inte ska delas i tråden, eller något? Det finns en del från den i tråden i alla fall om man söker.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är det någon annan som vill läsa MH (M@lin H*ilgendorf) sjuka och hatiska blogg?
Hör av er via pm isåfall ()ag har den sparad på minst 5 olika fillagringstjänster...ifallifalll...)
Intressant att se in i en märklig själ. Tack Panzer! Den här skulle nog intressera både psykologer och psykiatriker.
UW skall skatta sig lycklig som tog beslutet - det hade kunnat sluta i en förskräcklig röra med många barn inblandade. Phu.
Citera
2020-03-29, 18:34
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Perfekt, Panzer! Och nu finns den säkrad på ännu fler ställen! Den är lika vidrig som jag mindes den. Stackars UW!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-29, 18:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tänkte ta mig lite trådtid och skulle titta på FUP i Nonada's moln, men den kanske blåst bort? Hittade inga dokument och gick då till trådens 1:a inlägg för att gå till länkarna med protokoll. Blev tyvärr tvungen att avbryta nedladdningsförsök p g a varningar för spionprogram.

Någon som har en fungerande länk till molnet?

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs
Citera
2020-03-29, 18:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Perfekt, Panzer! Och nu finns den säkrad på ännu fler ställen! Den är lika vidrig som jag mindes den. Stackars UW!

#TeamÅsaHiding

Ja på 8 ställen. Hängslen och livrem...

Google is (not always) your friend
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-29 kl. 18:45.
Citera
2020-03-29, 18:48
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja på 6 ställen. Hängslen och livrem...

Google is (not always) your friend

Jag har den även på en extern hårddisk. Krävs "bara" en hacker för att fixa lösenordsfrågan. Men det känns ju inte lika viktigt nu när den är delad av dig. Sparad på nästan lika många ställen som du sparat den. Nu försvinner den aldrig.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-29, 18:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Säkert har hon koll på dottern. Men bryr sig inte. Det som gäller andra gäller inte henne själv eller egna barn.

Det sorgliga i hela baletten är inte alla lögner som sprids ang Lena, utan att hennes barn och deras kompisar kanske läser om det. Barn begriper att föräldrar har sex, men de vill verkligen inte veta. Det känns så otroligt onödigt att sprida sånt skit och sån ryktesspridning här.

SD sitter inne för att ha mördat LW. Motivet ligger hos honom, inte hos LW. Och jag begriper inte hur man skall få vissa här att förstå det. Total faktaresistens.

Vad är det för lögner som sprids om LW?

Edit:
Tror du att det är värre för barnen att läsa att deras mamma
hade sex än vad det är att läsa detaljerade beskrivningar
om skadorna hon dog av? Och hur folk sitter här och frossar i det?

E har redan sett henne naken med en främmande man i Es säng.
Det är nog svårt att toppa det.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-29 kl. 18:54.
Citera
2020-03-29, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Läs förhöret själv. Läs tråden. Läs vad du själv och nån till skrivit. I övrigt kan det klassas som förtal av avliden person.

I 4 § stadgas att förtal av avliden skall medföra ansvar enligt 1 eller 2 § om gärningen är sårande för de efterlevande eller den eljest - med beaktande av den tid som förflutit sedan den avlidne var i livet samt omständigheterna i övrigt - kan anses kränka den frid, som bör tillkomma den avlidne.

Så - mitt sista svar till dig. Kanske kan tålas att fundera över.

Edit: Jag lägger till: Det måste helt enkelt röra sig om så pass allvarliga anklagelser från den tilltalade för att det allmänna ska kunna åtala för förtal. Till exempel på skyddsvärda intressen från det allmänna skulle kunna vara:
Spridning av sexuell och integritetskränkande art på den utpekade. Stor spridning av att den utpekade gjort sig skyldig till allvarlig brottslighet. Stor spridning som drabbar den avlidnas vänner och familj mycket hårt.

Förstår du? Din jakt på att svartmåla LW kan få konsekvenser. Polisen har ju också koll på den här tråden. Det faller tydigen inom allmänt åtal.

LW har varit död nu i snart två år. Det är skamligt att hon inte kan få vila i frid.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-29 kl. 19:03. Anledning: Edit
Citera
2020-03-29, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, det stämmer. Men fram tills dess finns den komplett sparad av några av våra kollegor i tråden, det är jag säker på.

Kanske har polisen/åklagaren begärt att den inte ska delas i tråden, eller något? Det finns en del från den i tråden i alla fall om man söker.

#TeamÅsaHiding

Tack snälla du och T34Panzer!
Ni är alltid hjälpsamma och trevliga.
Citera
2020-03-29, 18:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läs förhöret själv. Läs tråden. Läs vad du själv och nån till skrivit. I övrigt kan det klassas som förtal av avliden person.

I 4 § stadgas att förtal av avliden skall medföra ansvar enligt 1 eller 2 § om gärningen är sårande för de efterlevande eller den eljest - med beaktande av den tid som förflutit sedan den avlidne var i livet samt omständigheterna i övrigt - kan anses kränka den frid, som bör tillkomma den avlidne.

Så - mitt sista svar till dig. Kanske kan tålas att fundera över.

Hur vet du att det är lögner?

De gärningar som kan vara sårande för de efterlevande
har LW själv stått för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här