2020-03-29, 18:21
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Nån som vet vilka länder, förutom China och Sydkorea, som har fått kurvan att att vända nedåt? Alltså bekräftad nedåtgående trend. Likaså undrar jag vilka länder som har brantaste linjen uppåt för tillfället. Turkiet har haft exceptionell ökning av nya fall och är ett land som jag kan bidra med.
Citera
2020-03-29, 18:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Nu är det ju så att han gissat väldigt väldigt fel när toppen skulle nås flera gånger förut..... Så att kalla de som kritiserar honom för mindre vetande känns bara dumt.

Tegnell har gissat mindre än vad stolpskotten i tråden har gjort, dessutom lögnar han inte och far med fakenews.

Betryggande att vi har en statsepidemiolog som har läget under kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vi har 336 intensivvårdsfall totalt och det har ökat med 26 hittills idag. Men det är 126 som har dött så det borde väl bli 210 som ligger kvar.

Nej de flesta döda har aldrig legat på IVA.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Är det någon/ra som vet hur pålitlig denna källa är?
https://c19.se/

De ligger ju alltid lite före i rapporteringen.

Antar att den är pålitlig då de plockar från olika register mm.

Pålittlig men glöm inte att vissa regioner bara rapporterar 2ggr per vecka till FHM men släpper rapporter varje dag. Därför det blir spikar i diagramet men det går skarpt uppåt.
Citera
2020-03-29, 18:23
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Eftersom all möjlig tillverkningsindustri har flyttats dit så är det tyvärr omöjligt.

Fast jag håller med. Jag har skickat en e-post till deras ambassad och sagt vad jag tycker om deras djurplågeri och smittspridning över världen.
Tror inte det är omöjligt.
Man kommer behöva ställa betydligt högre krav på varan till att börja med.
Arbetarnas villkor
Miljö
Hållbarhet

Och så vidare. Tvinga företag att ta totalt ansvar för dina varor. När den är förbrukad är det företagets ansvar att återanvända, återvinna och förbruka. Man kan införa ett pantsystem exempelvis.

Nu kommer inte Kina längre kunna lura oss dumma européer med sitt CE~China Export.

Fungerar inte varorna som tänkt så ska det kosta företagen.

Kan Kina leva upp till detta så är de välkomna att exportera. Kassera alla planer på nya kolkraftverk.

Men jag tror Östeuropa har goda möjligheter att konkurrera på dessa villkor, inklusive Ryssland, som vi behöver ha ett gott samarbete med. Problematiskt med tanke på Krim men måste kunna gå att förhandla någon slags kompromisslösning.

Annars kommer Ryssland alliera sig helt med Kina.

Vi får acceptera högre kostnader och skippa att har tre av var sort och samla pengarna på hög.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nån som vet vilka länder, förutom China och Sydkorea, som har fått kurvan att att vända nedåt? Alltså bekräftad nedåtgående trend. Likaså undrar jag vilka länder som har brantaste linjen uppåt för tillfället. Turkiet har haft exceptionell ökning av nya fall och är ett land som jag kan bidra med.

Kollar du inofficiella nyheter från Kina så verkar det inte som de har läget under kontroll... Antagligen är deras dödssiffror rejält i underkant också.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Är det bara jag eller har tonen där ute blivit lugnare?
Idag har jag sett några grafer från erkända internationella institut som pekar på kurvor som planar ut relativt kraftigt. UKs regering har tydligen gått ut med att man skriver ner hotbilden, en hel del börjar tro att Tegnell har rätt och på sociala medier är det inte lika dystert. Detta bara på någon dag? Vad händer? Är den gode Tegnell ett geni? Lugnet före stormen? Jag är förvirrad.

Bönar och ber att jag hela den här tiden haft helt fel och oroat mig i onödan.

Javisst! Sverige - det enda landet i världen som lyckas platta kurvan utan några åtgärder (typ).

Om 2-3 veckor smäller det. Då kommer vi få som i Italien.
Citera
2020-03-29, 18:24
Medlem
IVA-platserna kommer nog sluta fyllas på inom kort. Eftersom det är fullt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tegnell har gissat mindre än vad stolpskotten i tråden har gjort, dessutom lögnar han inte och far med fakenews.

Betryggande att vi har en statsepidemiolog som har läget under kontroll.

Så du sätter inte lite högre krav på vår statsepidemiolog Anders Tegnell än random förståsigpåare på flashback?

ok
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Är det bara jag eller har tonen där ute blivit lugnare?
Idag har jag sett några grafer från erkända internationella institut som pekar på kurvor som planar ut relativt kraftigt. UKs regering har tydligen gått ut med att man skriver ner hotbilden, en hel del börjar tro att Tegnell har rätt och på sociala medier är det inte lika dystert. Detta bara på någon dag? Vad händer? Är den gode Tegnell ett geni? Lugnet före stormen? Jag är förvirrad.

Bönar och ber att jag hela den här tiden haft helt fel och oroat mig i onödan.
Fauci har vad jag förstått gått över till att hävda en dödlighet på en procent, ner från 10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
IVA-platserna kommer nog sluta fyllas på inom kort. Eftersom det är fullt...
Fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Pålittlig men glöm inte att vissa regioner bara rapporterar 2ggr per vecka till FHM men släpper rapporter varje dag. Därför det blir spikar i diagramet men det går skarpt uppåt.

FHM är mycket farlig för Sverige. Regeringen bör anlita riktiga experter istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in