Citat:
Ursprungligen postat av
Monsen
Vi har vært inne på teorien neddoping før. Men kan AE ha blitt forgiftet og drept på morgenen ved 1030-tiden? Hun brukte visst faste medisiner. Kan noen ha byttet ut innholdet i medisinkapsler med noe hurtigvirkende som cyanid? Da kveles du innenfra ila sekunder. Blodet tar ikke opp oksygen (eller noe i den duren). Lett å bytte ut innholdet i en kapsel i dosetten. Eller hvis hun hadde sukkersyke og satte insulin? Kan noen ha sprøytet inn cyanid i ampullen med insulin? Det er kort prosess. Ferdig på et blunk.
Merk: Ingen har fått hittil fått vite når MGM reiste fra jobb, bare at han skal ha kommet hjem til Sloraveien ca 1330. Vi vet at han ringte AE flere ganger på morgenen før 1030. Hvorfor? Ringte han kanskje for å sjekke om hun fortsatt levde? Hvis det viser seg at han dro usett fra jobb ved 1030-tiden, gir det et hav av tid til flytting av kropp og staging. Sønn bodde i nærheten av Futurum. Kan MGM ha (tjuv)lånt bilen hans og parkert den på fiskeplassen? Slept kroppen gjennom skogholtet? Et hull i en myr noen km unna kan ha stått klar til dumping av kroppen. Sparer tid sånn. Etter dumping, rett hjem for å rigge åstedet. I vanvare tråkker MGM rett oppi slepespor i gangen eller oppi andre spor fra åstedet, med sine Sprox sko på. Skoene knyttes til mordet. Han tråkker videre rundt i huset for å bla legge ut trusselbrevet, skjule AE sine medisiner/tømme i toalettet, stenge inne valpen, legge ut strips osv. Hvis politiet i tillegg vet hvem som har kjøpt skoene og kan bevise det var MGM ... da er det saksa.
Hva tenker dere?
Politiet sier drapet har vært planlagt lang tid i forveien. TH har ikke dratt hjem fra jobb i dagslys for å skjule liket. Først, han ville ha blitt observert av noen på vei frem og tilbake til Sloraveien. Dernest, folk på jobb ville ha visst at han ikke var til stede i en periode.
Skal alibi-samtalen 09:14 ha noen bevisverdi, må TH ha ekte og levende vitner på at han var på jobb fra 09:08, eventuelt fra 09:10-09:15, frem til han dro hjem. Han kunne heller ikke vente særlig lenge etter at han kom hjem, før han kontaktet politiet.
Derfor tror jeg alt var unnagjort, drapet, skjuling av liket, rydding og skjuling av spor og utstyr, pluss et ferdig staget kidnappingsåsted, absolutt alt var unnagjort, før TH dro på jobb ca 09:00.
Og jeg tror at observasjon av bil langs gangveien fra Sloraveien ned mot brygga, der videobildene var så uklare at politiet måtte rekonstruere det observerte lyset for å kunne avgjøre om det var en jogger med hodelykt, en sykkel med lys eller en bil, må ha skjedd før 09:14, altså før det ble dagslys. Jeg tror dette var TH som kvittet seg med utstyr og gjenstander han hadde brukt under forbrytelsen.
Og jeg tror at livsbevisene, tidligere sammen morgen og 09:14-samtalen, er forfalsket eller faket. Det må de være, for at forbrytelsen skal være praktisk mulig å gjennomføre.
(Og jeg håper ingen svarer trollene som diskuterer hemmelig dusør. )