2020-03-29, 17:55
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Jag har kollat in statistiken lite för Skåne.

Vi har i snitt 9st rapporterade fall om dagen sedan den 2:e Mars.

Vi har i snitt 6st rapporterade fall sedan den 13:e Mars.

Res inte ner till Skåne om ni inte är skrivna och bor här tack. Förhindra smittspridningen.

Får se, kanske blir Torekov, eller Österlen de första två smitthärdarna i Skåne på grund av alla Stockholmare.
Citera
2020-03-29, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Danmark. 200 nya bekräftade fall. Över 70 döda. 5 miljoner invånare.

Deras stränga och kraftiga restriktioner som dom införde har inte gjort dom speciellt mycket bättre än vårt lands. länge leve filosofen och det nytänkande geniet Tegnell

Danmark har ungefär samma medelökning av dödsfall per dag som Sverige ca 14%.
Det som blir intressant är vad som händer om ca en vecka.
Italien hade sin peak (medelökning av dödsfall/dag) för ca två veckor sedan, och den inträffade ca tre veckor efter första dödfallet.
Danmark är två veckor efter sitt första dödsfall.
Sverige tre-fyra dagar längre.
Senast redigerad av StenAnna 2020-03-29 kl. 17:58.
Citera
2020-03-29, 17:56
Medlem
CyberIngmars avatar
Business as usual i Kinaland. Dags att isolera Kina från import och export tills kineserna lärt sig.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8163761/Chinese-markets-selling-bats.html
Citera
2020-03-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nej. Beror väldigt mycket på hur detta hanteras i tidigt när de börjar återgå till det normala. 3-4 år kan det ta om det går mycket sämre än beräknat.
Många privatinvesteringar ligger nog på is just nu. När allt är över lär det bli en riktig boom. Högkonjuktur som varar länge. Stor rörlighet på arbetsmarknaden också. Personligen byter jag jobb då min arbetsgivare har problem med värdegrunden i detta läge.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Nej. Beror väldigt mycket på hur detta hanteras i tidigt när de börjar återgå till det normala. 3-4 år kan det ta om det går mycket sämre än beräknat.

Ekonomin börjar rulla om än vingklippt i höst. Tillbaka är vi om 2-3 år.

När det gäller börsen så lär den falla minst 30% till innan botten är nådd. Senan lär den hållas på relativt låg nivå tills vaccinering sker.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Kryper allt lägre ner i åldrarna -

https://www.di.se/live/over-2000-doda-i-usa-spadbarn-yngsta-offret/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GegAa/varldens-yngsta-fall--nyfodd-bebis-coronasmittad

kan foster bli smittade tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Till er som undrar varför FHMs siffror är så konstiga. Det är pga att vissa regioner bara rapporterar 2ggr per vecka till FHM men släpper rapporter varje dag. Vi har därför minst 122 döda. FHM kommer ha en rejäl ökning imorgon då alla regioner rapporterar. Det jag inte fattar är att Tengil vet detta men använder ändå dessa siffror som bevis på en minskning. Nu kommer han se ut som en ännu större idiot imorgon.

Jo för att DR Tengelle mörkar medvetet.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är inte mitt fel du inte lyssnar på svenska nyheter utan referar till massa jävla skit siter. På SVENSKA radion sa dom nyss intensivvårdande minskar. Rensa öronen pojk.

107 SVT Text Söndag 29 mar 2020
INRIKES PUBLICERAD 29 MARS

Antalet på intensiven minskar

Antalet personer som intensivvårdas i
covid-19 har minskat, säger stats-
epidemiolog Anders Tegnell till TT.

Ökningen i antalet äldre som drabbas
har stabiliserats. -Det vi gör i
landet måste ha en effekt, säger han.

Nu skrivs också personer ut från
intensivvården i samband med att
behovet minskar. En stor skillnad från
hur det sett ut i många andra länder,
enligt Tegnell.

Dock är storstadsregionerna hårt
drabbade samt kringliggande län som
Uppsala, Sörmland och Östergötland.
Mer på nästa sida
Citera
Avslutad
Citat:
Sluta med desinformation!

Tegnell , min hjälte, vår räddare sa nyss på radion p1, intensivvårdande minskar, smittade jämn nivå o dödsfall minskat så vi är på väg neråt i kurvan.

Vi mot alla andra länder leder utvecklingen av minskad smittospridning o fler bör se o lära av oss. Tack tegnell för en bra virusvecka, you did it.

Det roliga är att nästan ingen trodde på tegnell i början. Jag var också kritisk. Men han vet vad han pratar om, så han har aldrig behövt tveka när han fått kritik
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte mitt fel du inte lyssnar på svenska nyheter utan referar till massa jävla skit siter. På SVENSKA radion sa dom nyss intensivvårdande minskar. Rensa öronen pojk.

Tegnell sade väl att toppen nåddes för 3 veckor sedan också... ? I AB är det intervju med en smittskyddsläkare och han låter inte så positiv.
Citera
2020-03-29, 17:58
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
När allmänsmittan har tagit fart över hela landet.

Vi är inte riktigt där än i de flesta delar av landet om vi bortser från Sthlm. Just nu är Stockholm mest drabbat. Men bara 1/10 av befolkning bor i Sthlm.

Så när smittan tar fart i region efter region - det är då vi börjar skena. För vissa regioner sker det först i slutet av april. Kanske maj pga den långsamma inkubationstiden och det långsamma sjukdomsförloppet.

Stockholmare är en blandning av sörmlänningar, upplänningar och invandrare. Men också en stor del är inflyttade från resten av Sveriges alla hörn. Jag tror det är Stockholmarnas rörelsemönster framöver som i månt och mycket kommer bestämma i vilken takt den epidemi sprids i vårt land.
Citera
2020-03-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokeNCYDE
Det gäller ju mediciner jag har för mina vardagliga bekymmer. Metoprolol, imigran, bricanyl, pulmicort, acetylsalicylsyra och sånt basic. Inget för covid, bara alvedon och vila.

Ok, jag trodde att du skrev att du fick något utskrivet mot tung-andning.

Var det Bricanylen?

Vad har du för underliggande sjukdomar och hur har du tacklat viruset?

Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in