Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Det är knappast knökat på samma sätt som det brukar vara.
Men visst, jag skulle kunna köpa in och utreseförbud förbud från Sthlm eller hela landet under just påskveckan för att få bort resor och samlingar vid skidorter m.m.
Nu tror jag att det enda sättet att få folk att bli mera försiktiga är att peka med hela handen och bestämma "nu gör vi såhär"och stoppar spridningen av corona. Som det är nu så tror fåraktiga svenskar att de är duktiga när de gör som Tegnell vill och tror på honom. De lyssnar på statsministern och tror han är landsfader. Men nej. Det här kommer inte att funka.
När folk börjar att dö i större omfattning så kommer fårflocken att gripas av panik och då kan vad som helst hända.
Jag är ledsen över att så många kommer att lida och dö. Både svenskar och somalier som inte fattar.
Dessutom, hur tror myndigheterna att de skall rädda ekonomin såhär? Nej, ekonomin går åt skogen som det är och många dödsfall kommer bara att göra saken värre. Folk dör, lägenheter blir lediga. Priserna går ned. Svårt att fatta? Folk förlorar jobbet pga omvärden. Går inte att göra någonting åt.
Ta nu och visa ledarskap och begränsa folkets rörelse frihet och visa dem allvaret.