2020-03-29, 08:46
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Man kan inte avsäga sig den med ungar... Eller rätten ger alltid 6 månader enligt lag...
Ah oki såg nu att tingsrätten bestämde enligt praxis.
Citera
2020-03-29, 10:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Man kan inte avsäga sig den med ungar... Eller rätten ger alltid 6 månader enligt lag...

Nån gjorde det ändå.
Citera
2020-03-29, 11:49
Medlem
Vore intressant att se hur han målar upp motivet för detta i videon. Har han hört talas om Tinder?? eller har det medfört personlig konkurs? Ingen som vet vad som sades?
Citera
2020-03-29, 11:50
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambaliten123
Afghan bosatt i Sävja. Bussförare på Uppsalabuss. Speltorsk vad jag vet, men alltid visat upp ett yttre som välmående när jag stött på honom. Fruktansvärt tragiskt.

Tragisk historia då man lyckats undkomma taliban regimen och lyckas få ett slut som detta.
Citera
2020-03-29, 11:52
Avslutad
Citat:
Afghan bosatt i Sävja. Bussförare på Uppsalabuss. Speltorsk vad jag vet, men alltid visat upp ett yttre som välmående när jag stött på honom. Fruktansvärt tragiskt.

Hur vet du allt detta? Kände du honom? Vet du om han hade psykiska problem också? Sen som flera skriver...hette han Jonas och var afgahn? Ovanligt. Sjukt hur han kunde göra detta mot sina barn!!!
Citera
2020-03-29, 11:53
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
En tanke som har gnagt i mig från början.
VET vi med säkerhet att pappan fanns i bilen? Jo, media har skrivit "Tre kroppar hittade i brinnande bil", men jag håller inte svensk media som några större sanningssägare. De har ju rimligen även gjort sina egna tolkningar av de initiala uppgifterna.
Anledningen till min fundering är;
1 - Jag tänker att en vuxen mans kropp borde ha synts i de initiala släckningsbilderna/filmerna. Att två barnkroppar kan "försvinna" i baksätet köper jag, men är det verkligen troligt att en vuxen människa inte skulle ha skymtats på filmen?
2 - Polisen spärrade av ett stort område, inte bara området runt bilen. Det skulle kunna tyda på att pappan - efter att han tuttat på bilen med barnen - har gått ut i vegetationen och skjutit sig. Det skulle i sin tur kunna förklara de skott som det har vittnats om (jo, jag är medveten om att en brinnande bil kan avge skottliknande ljud när t.ex. däcken exploderar).
3 - Om uppgifterna stämmer om att pappans inlägg på Facebook och larmet till SOS ligger nära i tid, så skulle det kunna tyda på att pappan fortfarande levde när bilen sattes i brand/larmet ringdes in.

Ja, vad säger ni?

Möjlig jag ser spöken nu, men det är inte huvudet till pappa`n som vi ser inuti bilen på den här bilden:

https://minfil.com/15Gaqak5of/5D7B0EB2-09F2-4D3D-BE91-C81F18CBD3DE_1_png
Citera
2020-03-29, 11:57
Medlem
Citat:

Känner du honom??
Citera
2020-03-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Vore intressant att se hur han målar upp motivet för detta i videon. Har han hört talas om Tinder?? eller har det medfört personlig konkurs? Ingen som vet vad som sades?

Jag har missat just detta. Spelade pappan in en video och la upp på sin fb innan han tog livet av barnen och sig själv (antagligen, vet att det inte är bekräftat)?
Citera
2020-03-29, 14:56
Medlem
Kände honom är väl att ta i. Han besökte ofta ett ställe för att spela jackvegas. Stötte på honom flertalet gånger där. Ibland pratade vi som hastigast under en rökpaus.
Jonas - NEJ.
Citera
2020-03-29, 15:05
Medlem
Blackmonks avatar
Har någon videon från fb? Känns som den reder ut flera frågetecken.
Citera
2020-03-29, 16:05
Medlem
Citat:
Kände honom är väl att ta i. Han besökte ofta ett ställe för att spela jackvegas. Stötte på honom flertalet gånger där. Ibland pratade vi som hastigast under en rökpaus.
Jonas - NEJ.
Han hette väl Jonas Akbari?
Citera
2020-03-29, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Möjlig jag ser spöken nu, men det är inte huvudet till pappa`n som vi ser inuti bilen på den här bilden:

https://minfil.com/15Gaqak5of/5D7B0EB2-09F2-4D3D-BE91-C81F18CBD3DE_1_png
Högerstyrd bil???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in